  • 1. Data: 2009-12-06 18:00:51
    Temat: Gniazda kolumn w parkiecie
    Od: Józek <a...@d...pl>

    Witam,
    Niebawem będę kłaść parkiet więc chciałbym wcześniej zaplanować podłączenie
    tylnych kolumn zestawu kina domowego.
    Czy dobrym rozwiązaniem będzie gniazdo zamontowane bezpośrednio w parkiecie
    pod planowanym miejscem ustawienia kolumny głośnikowej ? Gdybym zamocował
    gniazdo na ścianie to konieczne byłoby ciągnięcie kabla od gniazda do
    kolumny czego chciałbym uniknąć.

    --

    Radek

  • 2. Data: 2009-12-06 18:20:01
    Temat: Re: Gniazda kolumn w parkiecie
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    a czemu ma być złym? ja mam tak w sypialni, dodatkowe gniazdka legranda
    podświetlone ;)))

    musisz tylko pamietac ze miejsce to juz bedzie zobowiązywało, nie jest tak
    łatwo wtedy meblować

    --

    Sebastian

  • 3. Data: 2009-12-06 19:09:56
    Od: Józek <a...@d...pl>

    "basti78" <b...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > podświetlone ;)))
    >
    > musisz tylko pamietac ze miejsce to juz bedzie zobowiązywało, nie jest tak

    Czy kolumny wymagają extra zasilania ?

    --

    Radek

  • 4. Data: 2009-12-06 19:19:20
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Józek" <a...@d...pl> napisał
    > Czy kolumny wymagają extra zasilania ?

    jedna literka a ile zamieszania - powinno byc nie dodatkowE a dodatkowO ;)

    gniazda głośnikowe są podświetlone

    --

    Sebastian

  • 5. Data: 2009-12-06 23:39:47
    Od: Józek <a...@d...pl>

    > Użytkownik "Józek" <a...@d...pl> napisał
    >

    > jedna literka a ile zamieszania - powinno byc nie dodatkowE a dodatkowO ;)
    >
    > gniazda głośnikowe są podświetlone

    Ale ja nie pytam w kontekście literówki, tylko ogólnie, czy kolumny maja
    swoje zasilanie, bo wówczas trzeba ciągnąc pod parkietem extra kable
    zasilające.

    --

    Radek

  • 6. Data: 2009-12-07 06:57:44
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > Ale ja nie pytam w kontekście literówki, tylko ogólnie, czy kolumny maja
    > swoje zasilanie, bo wówczas trzeba ciągnąc pod parkietem extra kable
    > zasilające.

    Standardowe domowe kolumny nie mają "extra" zasilania. Extra zasilanie maja
    kolumny aktywne ktorych raczej nie bedziesz stosowal (na 99,9%). Te
    standardowe zasilame sa prądem płynącym z wzmacniacza/amplitunera. Trzeba
    sobie policzyc jaki kabel nalezy polozyc by bylo to poprawne dla danej
    mocy/odleglosci albo dac zwyczajowo nadmiarowo wiecej niz trzeba (co napewno
    nie zaszkodzi). Zwykly kabel z miedzi do zastosowan m.in. audio (OFC) 1,5mm
    zalatwi sprawe z nadmiarem ;)

    Aktywne kolumny - prowadzisz kabel sygnałowy (np RCA, XLR itp) oraz
    zasilający.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 7. Data: 2009-12-07 19:53:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kane wrote:

> [...]
    > zwyczajowo nadmiarowo wiecej niz trzeba (co napewno nie zaszkodzi).
    > Zwykly kabel z miedzi do zastosowan m.in. audio (OFC) 1,5mm zalatwi

    realnie można dać dyta 2.5mm2 (drut)

  • 8. Data: 2009-12-11 18:29:45
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    DYT do kolumn sie nie nadaje ze względu na zjawisko naskórkowości. No chyba,
    że komus nie zależy.
    Jacek

  • 9. Data: 2009-12-12 15:34:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek wrote:
    > DYT do kolumn sie nie nadaje ze względu na zjawisko naskórkowości. No
    > chyba, że komus nie zależy.

    ble ble ble weź sobie lepiej policz tę naskórkowości i jej efekty przy
    normalnych kolumnach domowych.

    w normalnych warunkach zasilania typowych kolumn a już szczególnie
    pierdziawek do kina domowego zjawisko jest pomijalne

  • 10. Data: 2009-12-12 16:08:41
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

> [...]
    >
    > w normalnych warunkach zasilania typowych kolumn a już szczególnie
    > pierdziawek do kina domowego zjawisko jest pomijalne

    Dokładnie, zjawisko pojawia się przy większych częstotliwościach.