  • 1. Data: 2011-05-05 15:05:36
    Temat: Groby na działce budowlanej
    Od: "SJS" <s...@o...eu>

    Temat poruszałem wiele, wiele lat temu na łamach Muratora.
    Na terenie Polski w jej obecnych granicach znajduje się kilkadziesiąt
    tysięcy /?/ nie oznakowanych miejsc pochówków z czasów IIWS.
    Jeńcy radzieccy - około miliona - w większości mogiły nieoznakowane, nikt
    sie wszak do nich przez dziesięciolecia nie przyznawał, chowani zarówno w
    mogiłach zbiorowych jak i pojedynczych, czasami rośnie na nich zagajnik,
    Żydzi - trudno nawet pokusić się o ocenę liczby i te mogiły są w większości
    nieoznakowane - rozrzucone po lasach, mogiły po kilka, kilkanaście a nawet
    po kilkaset osób, zdarzają się nawet na działkach budowlanych
    /rekreacyjnych zwłaszcza tych w lasach/, często wzdłuż rzek - zwłaszcza tam
    gdzie budowano podczas wojny wały,
    Żołnierze niemieccy - od pojedynczych grobów po kilku, kilkunastu
    pochowanych w jednym miejscu, przy szpitalach ale bywają i w polu i w
    lasach,
    Wymordowani przez NKWD I UB - mogiły rozrzucone po lasach, czasami w
    zabudowaniach użytkowanych przez wymienione "firmy" -
    Z mogiłami żołnierzy jest dość prosto -są po prostu ekshumacje i szczątki
    przenoszone są na cmentarze.
    Nie wiem jak jest z mogiłami żydowskimi bo chyba religia zakazuje
    przenoszenia.
    Czy spotkaliście sie tego typu problemami i jak one zostały rozwiązane?
    SJS
    PS Jest znacznie mniej "ciekawie" niż się to na ogół ludziom wydaje

  • 2. Data: 2011-05-05 18:44:23
    Temat: Re: Groby na działce budowlanej
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    > PS Jest znacznie mniej "ciekawie" niż się to na ogół ludziom wydaje

    Z jakiejś żydowskiej gazety piszesz?

  • 3. Data: 2011-05-05 20:29:35
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "enemyunknown" <r...@s...fr.pl> napisał w wiadomości
    t.googlegroups.com...
    > PS Jest znacznie mniej "ciekawie" niż się to na ogół ludziom wydaje

    >Z jakiejś żydowskiej gazety piszesz?

    brzmiało jak wyborcza...

    b.

  • 4. Data: 2011-05-08 20:28:12
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Użytkownik "enemyunknown" <r...@s...fr.pl> napisał w wiadomości
    t.googlegroups.com...
    > PS Jest znacznie mniej "ciekawie" niż się to na ogół ludziom wydaje

    Z jakiejś żydowskiej gazety piszesz?

    Napisał też o niemcach, rosjanach i innych, ale sądząc po twojej odpowiedzi
    to faszystowscy antysemici mają problemy ze zrozumieniem tekstu....

    Naprawdę trudno zrozumieć że w wojnie ginęli zwykle przypadkowi ludzie,
    któzy walczyli bo musieli, a nie dlatego że kochali Hitlera/Stalina czy
    Jahwe?

    MS