  • 1. Data: 2011-05-05 15:47:07
    Temat: do rozpalania w piecu - jak to się zowie?
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    wiem, że ostatnio pojawiły się w sprzedaży jakieś pastylki do rozpalania w
    piecu (a raczej do rozpalania grila), czy Ktoś tu wie jak to się nazywa? bo
    szukam na allegro, ale jakoś znaleźć nie mogę...

  • 2. Data: 2011-05-05 15:48:11
    Temat: Re: do rozpalania w piecu - jak to się zowie?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ipugps$8r8$1@news.onet.pl...
    > wiem, że ostatnio pojawiły się w sprzedaży jakieś pastylki do rozpalania w
    > piecu (a raczej do rozpalania grila), czy Ktoś tu wie jak to się nazywa?
    > bo szukam na allegro, ale jakoś znaleźć nie mogę...

    Podpałka?

  • 3. Data: 2011-05-05 15:48:36
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 5 Maj, 17:47, "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>
    wrote:
    > wiem, że ostatnio pojawiły się w sprzedaży jakieś pastylki do rozpalania w
    > piecu (a raczej do rozpalania grila), czy Ktoś tu wie jak to się nazywa? bo
    > szukam na allegro, ale jakoś znaleźć nie mogę...

    rozpałka
    Ale chyba lepiej kupic taka do grilla w kazdym markecie czy biedronce.
    No chyba ze ci zalezy wlasnie na takiej tabletkowej.
    To moze poszukaj pod paliwo turystyczne.

  • 4. Data: 2011-05-05 18:10:32
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    q.googlegroups.com...
    wrote:

    >rozpałka

    zapałka

  • 5. Data: 2011-05-05 18:41:22
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 05.05.2011 17:47, identifikator: 20040501 pisze:
    > wiem, że ostatnio pojawiły się w sprzedaży jakieś pastylki do rozpalania
    > w piecu (a raczej do rozpalania grila), czy Ktoś tu wie jak to się
    > nazywa? bo szukam na allegro, ale jakoś znaleźć nie mogę...

    Eee nie znacie się, grila, piec, kominek... najlepiej rozpala się opalarką!

  • 6. Data: 2011-05-05 19:26:17
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

> [...]
    > piecu (a raczej do rozpalania grila), czy Ktoś tu wie jak to się nazywa? bo
    > szukam na allegro, ale jakoś znaleźć nie mogę...

    Rozpałka, podpałka. Bardzo polecam. Do dostania w marketach budowlanych i w
    sezonie grillowym - spożywczych.
    Ja kupuję w składzie opału - wygląda jak prasowane trociny, mocno się kruszy i
    jest lekko wilgotna.
    Albo w markecie, wygląda jak tył płyty pilśniowej, ale jest znacznie grubsza.
    Nie kruszy się, fajnie się łamie.
    Kładę ciasno 2 rozpałki między 2 kostki brykietu, a na górę jedno małe polano.
    Podpalam i zamykam kominek, po 15 minutach dokładam większe polano a potem tylko
    pilnuję, żeby nie zgasło. W 90% przypadków wystarcza jedna zapałka.

    --
    Bartek

  • 7. Data: 2011-05-05 19:37:28
    Od: "SJS" <s...@o...eu>

    > W 90% przypadków wystarcza jedna zapałka.

    a przed wojna to była taka bida, że zapałki dzielono na cztery części!
    i każda z tych części się zapalała bez problemu
    spróbujcie dziś podzielić zapałkę na cztery części i je użyć
    SJS

  • 8. Data: 2011-05-05 19:43:40
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    > a przed wojna to była taka bida, że zapałki dzielono na cztery części!
    > i każda z tych części się zapalała bez problemu
    > spróbujcie dziś podzielić zapałkę na cztery części i je użyć

    Ale wtedy drzazgi żywiczne były :)

  • 9. Data: 2011-05-05 20:06:33
    Od: "SJS" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Marek P." <q...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Ale wtedy drzazgi żywiczne były :)
    a dziś nie ma?
    SJS

  • 10. Data: 2011-05-05 20:38:49
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik SJS napisał:

    > a przed wojna to była taka bida,

    Ale teraz tej 'przedwojennej' biedy nie ma...
    za grosze można kupić tak zapałki, jak i podpałki i inne takie :-).

    Dobrze do rozpalania służy też szmata nasączona olejem napędowym, a do
    podkładania ognia w mało dostępne miejsca - palnik gazowy - taki z
    wymiennymi nabojami :-).

    pozdr
    Robert G.