  • 11. Data: 2019-05-20 22:52:04
    Temat: Re: Grzejniki CO
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Jaki jest powód. że na parterze w sypialni oraz na piętrze chcesz
    > grzejniki?
    >
    > Taki układ to najczęściej popełniany błąd przez inwestorów, którego
    > później żałują. Kierują się mitami wymyślanych przez ludzi, którzy nie
    > mieli do czynienia z podłogówkami i nie mają o nich najmniejszego pojęcia.
    załóżmy że jest dobrze ocieplony dom. w zasadzie ma dobrze ocieplone
    ściany. analizę podłogi możemy pominąć, bo w niej jest ogrzewanie
    podłogowe, zimą będzie ciepła. przez ściany i okna trochę ucieknie, ale
    najwięcej przedostanie się przez nieizolowany sufit na pierwsze piętro.
    więc podłoga na piętrze będzie ciepła. W zasadzie bez dogrzewania
    piętra powinno być ciepło, jeśli dach będzie dobrze zaizolowany. Powiem
    więcej. jak parter będzie ogrzewany, a sufit będzie ażurową kratownicą
    - na piętrze będzie cieplej.
    Wiem że Ci teraz podskoczyło ciśnienie. Masz na to odpowiednie reguły,
    odpowiednie zasady, ale bez testów porównawczych w rzeczywistych warunkach.
    Co do kaloryferów podłogi i desek. ja mam deski po 46zł za m?. pod nimi
    ogrzewanie podłogowe, którego zadaniem jest utrzymywanie podłogi... nie
    zimnej. utrzymywaniem ciepła w pomieszczeniach zajmują się
    przewymiarowane kaloryfery. Wbrew prognozom, rachunki mam mikroskopijne.
    Ja na Twoim miejscu kupiłbym kaloryfery aluminiowe żeberkowe.

    ToMasz

  • 12. Data: 2019-05-21 06:46:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    https://www.dom.pl/podlogowka-kontra-grzejnik-co.htm

  • 13. Data: 2019-05-21 08:27:07
    Temat: Re: Odp: Grzejniki CO
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 20 May 2019 18:56:13 +0200, Twardy

    > Nie chce plytek ceramicznych w tych pomieszczeniach, a deska do podlogowki
    > jak widze jest cholernie droga - ponad 300zl/m2
    > Za samą deske wtedy trzeba zaplacić ~50 kafli ;-)

    Jestem na etapie rozkminy co dawać na podłogi (pełna podłogówka
    oczywiście). Myślałem nawet o panelach winylowych -- ale dobrej jakości
    drogie to jak piorun (150+). Są deski trójwarstwowe do podłogówki -- za
    niecałe 150zł/m2 można już dostac.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2019-05-21 09:43:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 20 May 2019 05:52:30 +0200, Twardy

    > To znaczy ogrzew. podlogowe, czy masz coś innego na mysli?

    Tylko i wyłącznie. Do gazowca możesz zrobić wylewkę anhydrytową, dopłacisz
    trochę kasy za sterowniki to będziesz mógł majtać temperaturą lepiej niż
    grzejnikami. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 15. Data: 2019-05-21 09:46:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 20 May 2019 18:56:13 +0200, Twardy

    > Nie chce plytek ceramicznych w tych pomieszczeniach, a deska
    > do podlogowki jak widze jest cholernie droga - ponad 300zl/m2
    > Za samą deske wtedy trzeba zaplacić ~50 kafli ;-)

    Jak budujesz dom 200m2 to raczej na biednego nie trafiło. :>
    BP NMSP :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2019-05-21 14:48:34
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-05-20 o 22:52, ToMasz pisze:

> [...]
    > Wiem że Ci teraz podskoczyło ciśnienie. Masz na to odpowiednie reguły,
    > odpowiednie zasady, ale bez testów porównawczych w rzeczywistych

    Po pierwsze nie masz ażurowego sufitu, ani ażurowej podłogi na piętrze.
    Możesz mieć kratownicę, która jest zapewne wypełniona choćby wełną
    mineralną, choćby tylko po to, żeby tłumić hałas. Poza tym podłogówkę
    układa się na izolacji termicznej.

> [...]
    > mikroskopijne.
    > Ja na Twoim miejscu kupiłbym kaloryfery aluminiowe żeberkowe.

    Ale grzejniki aluminiowe, żeberkowe to grzejniki typowo konwekcyjne,
    które potrzebują wyższej temperatury wody w obiegu CO niż grzejniki płytowe.