  • 1. Data: 2019-03-28 18:44:50
    Temat: Grzejniki pod oknem - SPISEK
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.p>

    Pewnie wszyscy pamiętają ten widok domku z kamery termowizyjnej, gdzie mocno
    świecą się okna i ściana pod oknami, tylko mało kto rozumie o co tam chodzi.
    Jest to typowy efekt umieszczenia grzejników pod oknami, czyli w
    najchłodniejszej strefie mieszkania.
    Grzejnik umieszczony na ścianie zewnętrznej, czyli najzimniejszej, większość
    ciepła oddaje właśnie tej ścianie, a ściana oddaje to ciepło na zewnątrz
    budynku. Unoszące się z grzejników umieszczonych pod oknami, ciepło jest
    kierowane bezpośrednio na okno, czyli kolejną strefę najchłodniejszą w
    mieszkaniu. I znowu większość ciepła z ogrzanego grzejnikami powietrza
    pochłania to okno a okno je oddaje na zewnątrz. W efekcie, większość ciepła
    emitowanego przez grzejnik, jest pochłaniana przez ścianę zewnętrzna i okno
    a tylko niewielka część tego ciepła ogrzewa nam mieszkanie. Stad na
    zdjęciach termowizyjnych najbardziej widoczne są strefy w okolicy
    grzejników, czyli okna i ściana pod nimi.
    Prawidłowo wszystkie źródła ciepła powinny być umieszczone w środku budynku
    i od zawsze tak się robiło, czyli grzejniki powinno się montować na ścianach
    wewnętrznych, natomiast dzisiaj wszyscy są wykształceni a dają sobie wcisnąć
    bez mydła pseudo nowoczesny kit pseudo fachowców.
    Jak już jesteśmy przy grzejnikach, to idźmy dalej, pseudo nowoczesne
    grzejniki są tak skonstruowane że grzeją przez konwekcje a nie przez emisję,
    czyli dla odczucia tego samego ciepła co z emisji, przy konwekcji powietrze
    trzeba nagrzać do znaczenie wyższej temperatury (co generuje wyższe straty),
    dodatkowo konwekcja powoduje zwiększoną cyrkulację powietrza a więc jego
    zapylenie, co odbija się na układzie oddechowym domowników.
    Idźmy dalej, skoro grzejniki są porozmieszczane w najdalszych punktach
    mieszkania a piec na przykład w piwnicy, to trzeba je połączyć z piecem
    bardzo długimi rurami, które też biegną głównie po ścianach zewnętrznych
    (więc znowu generują straty ciepła, oraz zwiększają koszt instalacji)
    Gdyby piec znajdował się (tak jak od wieków było) w centralnej części
    mieszkania a grzejniki na ścianach wewnętrznych, to koszt instalacji był by
    wielokrotnie mniejszy, podobnie jak straty ciepła.
    Idźmy dalej, największą głupotą jest pseudo nowoczesny pogląd, żeby \piecem
    gorzeć mieszkanie, to trzeba najpierw ogrzać wodę a następnie tą wodę
    rozprowadzić po mieszkaniu do grzejników.
    Mam w środku mieszkania piec kaflowy, rozpalam go tylko raz dziennie a piec
    grzeje cała dobę, mimo niższej temperatury wewnątrz, odczuwam ze jest
    znacznie cieplej niż przy tej samej temperaturze uzyskanej z grzejników.
    Piec kaflowy stoi w środku mieszkania, grzeje przez emisję, nie ma
    grzejników, nie potrzebuje wody, pompek, prądu, sterowników i podobnych
    pseudo nowoczesnych pierdół, rozpalam raz dziennie i nie podkładam co
    godzinę, jak w pseudo nowoczesnych piecach, więc spalam znacznie mniej opału
    a mam cieplej. Na zdjęciu kamery termowizyjnej mojego domu nie świecą się
    jaskrawo okna i ściany pod oknami.
    Dzisiaj wszyscy jesteśmy wykształceni, to dlaczego dajemy się nabrać, wbrew
    logice i nauce, do montowania grzejników pod oknami przez pseudo fachowców?
    Dlaczego obecnie tak się robi? Bo to jest SPISEK, czyli celowe działanie na
    waszą szkodę za wasze pieniądze!!

  • 2. Data: 2019-03-28 20:58:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Piec kaflowy ma sprawnosc ponizej 30%.

  • 3. Data: 2019-03-28 23:03:50
    Temat: Re: Grzejniki pod oknem - SPISEK
    Od: "SpiskowyMocny" <T...@p...o2.p>

    > Piec kaflowy ma sprawnosc ponizej 30%.

    Gdzieś ty Zenek takie rzeczy wyczytał, w Muratorze?
    Najzwyklejszy piec kaflowy ma sprawność na poziomie 90-95%

  • 4. Data: 2019-03-29 00:08:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W marzeniach sennych ma 90%. Z innej manki ma 90%. Jak wrzucisz 10 kg wegla to z
    popielnika wyciagniesz kilogram tego co sie nie spalilo. Czyli w spalaniu
    utylizacyjnym wegla ma 90% sprawnosci. Ale z tego co sie spalilo 70% ciepla idzie w
    komin.

  • 5. Data: 2019-03-29 00:23:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    SpiskowyMocny pisze tak:

> [...]
    > się montować na ścianach wewnętrznych, natomiast dzisiaj wszyscy
    > są wykształceni a dają sobie wcisnąć bez mydła pseudo nowoczesny

    Ta w dupie montować. W mojej angielskiej ruderze nr 4 grzejnik aż
    wibrował, wkręty się wykręcają ze ściany, wieszaki luzują a od połowy
    pokoju zimno. Na oknie można lodówke zrobić.

    --
    Piter

    Na czym polega remont generalny domu w Anglii?
    Na wymianie wszystkich dywanów.

  • 6. Data: 2019-03-29 06:38:42
    Od: l...@g...com

[...]
    Eeee tam, twoja logika przeczy faktom. Jeśli dajesz grzejnik nie pod oknem, to
    grzejnik musi mieć większą moc, by ogrzać pomieszczenie.

  • 7. Data: 2019-03-29 08:26:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 marca 2019 19:43:03 UTC+1 użytkownik SpiskowyMocny napisał:

    > Piec kaflowy stoi w środku mieszkania, grzeje przez emisję,

    Daj fotki z tej ziemianki coś ja dzięki naszym radom mam nadzieję wybudował.

  • 8. Data: 2019-03-29 09:33:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 28 Mar 2019 23:03:50 +0100, SpiskowyMocny

    > Najzwyklejszy piec kaflowy ma sprawność na poziomie 90-95%

    Sprawność w utylizacji opału. ROTFL

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2019-03-29 09:55:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 marca 2019 20:58:50 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Piec kaflowy ma sprawnosc ponizej 30%.

    Pewności nie mam ale wydaje mi się że Bob może mieć rację z tą wysoka sprawnością
    pieca kaflowego- no może nie aż 90%
    Używałem kaflaka do grzania mieszkania kilka lat, dalej używają go moi lokatorzy,
    teściu używa już kilkadziesiąt lat
    Taki kaflak to działa trochę jak elektryczny piec akumulacyjny.
    Grzejesz go przez godzinę ostro przez następne kilkanaście godzin oddaje ciepło
    Tak na oko z 5-10 kg drewna wystarczy na dzień grzania, myślę że pół węglarki
    węgla(czyli z 5kg) tez by wystarczyło żeby nagrzać 2 pomieszczenia o łącznej
    powierzchni 35m2
    Rura łącząca kaflak z kominem jakoś specjalnie gorąca nie bywa więc tak dużo tego
    ciepła nie ucieka w komin.

  • 10. Data: 2019-03-29 10:18:28
    Od: t-1 <t...@d...pl>

    W dniu 2019-03-28 o 18:44, SpiskowyMocny pisze:

> [...]
    > Dlaczego obecnie tak się robi? Bo to jest SPISEK, czyli celowe działanie na

    Logice i nauce mówisz.
    Nie zajmuj się sprawami których nie rozumiesz.
    Grzanie jest po to, aby było komfortowo domownikom a nie po to, aby
    oszczędzać energię.
    Od oszczędzania jest ocieplenie.