  • 1. Data: 2019-03-25 10:17:57
    Temat: jaki profil na słupek dla żagla osłonowego
    Od: alberciq <n...@g...pl>

    Witam

    planuje osłonić nieco taras żaglami przeciwsłonecznymi, takie trójkątne.
    Musze jednak postawić dwa słupki wysokości około 4m.

    Jaki profil będzie do tego najlepszy?
    kwadrat/prostokąt/koło?
    jaki przekrój przy tych około 4m wysokości?

    Pierwotnie myślałem o profilu kwadratowym 50x50x3mm zamocowanym lekko
    pod kątem i zabetonowanym w ziemi na ~1m.
    Proszę o poradę czy to będzie wystarczające do naciągnięcia żagla i
    utrzyma to go podczas wiatru - łącznie będą 3 trójkąty o boku 3..4m
    pozostałe punkty mocowania do budynku albo więźby.

  • 2. Data: 2019-03-26 17:29:49
    Temat: Re: jaki profil na słupek dla żagla osłonowego
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > to go podczas wiatru - łącznie będą 3 trójkąty o boku 3..4m pozostałe punkty

    Zobacz na maszty jachtowe. Miałbyś od razu możliwość wciągania żagla :)
    Wojtek

  • 3. Data: 2019-03-26 19:36:29
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 25.03.2019 o 10:17, alberciq pisze:
> [...]
    > utrzyma to go podczas wiatru - łącznie będą 3 trójkąty o boku 3..4m
    > pozostałe punkty mocowania do budynku albo więźby.
    moja małżonka też o tym mi marudzi, póki co to jestem odporny, planuję
    raczej dewnianą konstrukcję pokrytą szkłem/panelami PV/lub czymś tam
    innym, jeszcze nie mam pomysłu, coś jednak muszę zrobić bo taras mam od
    zachodu i popołudniami słońce napieprza

    podpatrzyła to u szwagierki

    generalnie fajna sprawa jak cieplutko, bezwietrznie i chcesz wypić kawę
    na tarasie, mankamenty jakieś niestety też są:
    choćby nie wiem jaki profil zastosować, to wąskim gardłem jest mocowanie
    żagla do profili i ściany, czy linki wszyte czy też metalowe kółka to
    niestety w tych miejscach pęka
    druga niedogodność to hałas, miałem okazję posłuchać przy średniomocnym
    wietrze, nic przyjemnego

    a rozważałeś coś typu: https://litex.pl/kategorie-produktow/polkasetowe/

  • 4. Data: 2019-03-27 09:42:19
    Od: alberciq <n...@g...pl>

    W dniu 26.03.2019 o 17:29, wowa pisze:

    > Zobacz na maszty jachtowe. Miałbyś od razu możliwość wciągania żagla :)
    > Wojtek

    Fajne sprawa, ale nie w tym budżecie. W podobnej cenie bym dostał tez
    jakieś gotowe maszty ogrodowe.

  • 5. Data: 2019-03-27 09:52:40
    Od: alberciq <n...@g...pl>

    W dniu 26.03.2019 o 19:36, pilocik pisze:

    > druga niedogodność to hałas, miałem okazję posłuchać przy średniomocnym
    > wietrze, nic przyjemnego

    miałem prowizorkę w zeszłym roku, słupki były z jakiś pozostałych
    materiałów budowlanych, były bliżej i żagla było mniej, sam żagiel też
    szału nie robił, ale cień dawał. Teraz szukam rozwiązania na następnych
    kilka lat i nie chcę się przy tym wykosztować za dużo bo wydatków
    jeszcze masę innych mam.

    > a rozważałeś coś typu: https://litex.pl/kategorie-produktow/polkasetowe/

    może kiedyś, nie ten budżet.

  • 6. Data: 2019-03-27 10:04:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 marca 2019 10:17:59 UTC+1 użytkownik alberciq napisał:
> [...]
    > utrzyma to go podczas wiatru - łącznie będą 3 trójkąty o boku 3..4m
    > pozostałe punkty mocowania do budynku albo więźby.

    Też mam taras od najbardziej nasłonecznionej stronie i przez 10lat przerabialiśmy
    różne wersje.
    Jasiek zasłony, markiza o żaglu tez myśleliśmy
    Dwa lata temu zrobiłem pergolę i posadziłem pnące rośliny.
    Jako ze te docelowe rosną dość wolno to dwa lata pod rząd sadziłem tam pnący groszek
    i fasolę.
    Rośnie szybko, fajnie szybko zasłania od słońca, na tarasie fajnie widoki jak
    zakwitnie i super mikroklimat
    W tym roku tez fasolę muszę posadzić czy inny groszek bo docelowe pnącza dopiero tak
    na metr urosły i słabo jeszcze zacieniają

  • 7. Data: 2019-03-27 12:38:36
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-03-27 o 09:42, alberciq pisze:

    > Fajne sprawa, ale nie w tym budżecie. W podobnej cenie bym dostał tez
    > jakieś gotowe maszty ogrodowe.
    Masz taki do żaglówki z aluminium kosztuje słabe 400 zł za 9 mb.
    Odpada malowanie, mocowanie żagla.

    Robert

  • 8. Data: 2019-03-27 13:29:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 marca 2019 12:39:14 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

    > Masz taki do żaglówki z aluminium kosztuje słabe 400 zł za 9 mb.
    > Odpada malowanie, mocowanie żagla.

    Podobna cena to rozwijana markiza(fakt faktem że za tą cenę to wymiary pewnie 3x2m) a
    autor napisał że "nie ten budżet"

  • 9. Data: 2019-03-27 14:08:22
    Od: alberciq <n...@g...pl>

    W dniu 27.03.2019 o 13:29, Kris pisze:

    > Podobna cena to rozwijana markiza(fakt faktem że za tą cenę to wymiary pewnie 3x2m)
    a autor napisał że "nie ten budżet"

    no ja bym tak z 6x3m może 6x4m potrzebował

  • 10. Data: 2019-03-27 15:29:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 marca 2019 14:08:23 UTC+1 użytkownik alberciq napisał:

    3x2m) a autor napisał że "nie ten budżet"

    > no ja bym tak z 6x3m może 6x4m potrzebował

    A no to ceny w okolicach 2tys startują;)