  • 1. Data: 2019-03-23 23:39:38
    Temat: znowu pytanie o odkurzacz do pyłu z belitu
    Od: marios <d...@f...gd>

    Bo są jakieś tam w lidu za 150, w obi znane na K za 240 coś, i w LM
    jakieś ..

    ale czy to się nada na jakiś czas na dociąganie pyłu z np. takiej
    bruzdownicy ?

    Nie liczę na jakąś super trwałość, ale czy wytrzyma 1-5 minut czy może
    ze 3 roboczo-godzin podłączony do bruzdownicy ?

    Czy to trzeba kupić taki za 3 tys.? Nie mam pojęcia. Nie korzystałem.
    Naświetlicie temat?

    ps. Chodzi mi jeszcze po głowie samoróbka - wentylator od chłodnicy
    samoch. , takie pudło z ramką filtracyjną i 2 dziury ;) - Nie ma być
    piękne, ma jakoś działać.

  • 2. Data: 2019-03-24 00:11:34
    Temat: Re: znowu pytanie o odkurzacz do pyłu z belitu
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 23 marca 2019 23:39:39 UTC+1 użytkownik marios napisał:
    > Bo są jakieś tam w lidu za 150, w obi znane na K za 240 coś, i w LM
    > jakieś ..
    >
    > ale czy to się nada na jakiś czas na dociąganie pyłu z np. takiej
    > bruzdownicy ?

    Otwórz bebechy, jak będzie miał worek i dodatkowo filtr taki duży
    okrągły co wygląda jak samochodowy od powietrza to się nada.
    Zamiast worków papierowych do takich odkurzaczy da się kupić takie jakieś
    bawełniane czy z czegoś inszego (białe), jak wsadzisz taki worek + ten
    okrągły to będzie git. U mnie dzieciory tak zawaliły ten worek papierowy
    że puścił bokiem, mimo to okrągły utrzymał (choć musiałem kupić nowy później).

    L.

  • 3. Data: 2019-03-24 00:32:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-23 o 23:39, marios pisze:
> [...]
    >
    > ps. Chodzi mi jeszcze po głowie samoróbka - wentylator od chłodnicy
    > samoch. , takie pudło z ramką filtracyjną i 2 dziury ;) - Nie ma być

    Na zasadzie "się nie znam, to wypowiem się" ;)

    Chyba jeszcze bywają w sprzedaży przemysłowe odkurzacze cyklonowe -
    jakieś Karchere czy inne Stihle.

    Swego czasu miał taki mój proboszcz, jak budował kościół. Robił nim po
    szlifierkach, odkurzał po tynkowaniu, zbierał naniesiony piasek albo i
    mokre błoto z podłoża. Robił wszystko. Nie było szansy go zabić.
    Tyle, że był spory, szacuję teraz że zbiornik był średnicy co najmniej
    50cm, wysokość niewiele wyższa od biurka. W każdym razie duża krowa to
    była i bardzo ciężka, jak się najadła.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2019-03-24 02:38:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Do pylow roznych to niestety tylko cyklon. Ale sprawa nie jest przegrana z
    odkurzaczem za dwie stowy. Wystarczy za pomoca pistoletu do kleju na cieplo i tektury
    z pudelka po kocim zarciu, mialem takie pudelko i nie gwarantuje ze tektura z pudelka
    po zarciu dla psow bedzie dobra, zrobc kierownice powietrza co zaciagnie powietrze z
    weza i ukierunkuje zeby po sciance szlo. Potrzebne jest jeszcze kolka z tektury o
    srednicy mniejszej o dwa-trzy centymetry od pojemnika. Przymocowac je trzeba gdzies w
    polowie pojemnika. Ja przymocowalem do plastiku na ktory zaklada sie filtr.

  • 5. Data: 2019-03-24 06:47:04
    Od: l...@g...com

    Plasticzany cyklon moźna kupić za 100-150 złotych, ewentualnie pseudocyklon do
    kominków, używka ok. 50 zlotych.

  • 6. Data: 2019-03-24 08:21:09
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > ps. Chodzi mi jeszcze po głowie samoróbka - wentylator od chłodnicy
    > samoch. ,
    nie, taki wentylator jest za słaby. ma większy przepływ powietrza, ale
    za słabo będzie ciągnął.
    > Nie ma być
    > piękne, ma jakoś działać.

    ja zrobiłem takie urządzenie ze starych wiader po farbie. 3 wiadra
    połączyłem razem. do dolnego wstawiłem rurę ssącą (na ukos) do górnego
    jest podłączony odkurzacz. (nawet nie tyle podłączony, do postawiony na
    nim i uszczelniony, stary odkurzacz piorący) pomiędzy wiadrami są
    "filtry" z podkoszulki. 80% syfu posostaje w wiadrach po farbie. a jak
    do dolnego wleję trochę wody, to 99% syfu, ale filtry z koszulek po
    pewnym czasie stają się mokre i w związku z tym spada moc ssania.

    ToMasz

  • 7. Data: 2019-03-24 10:32:09
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2019 o 23:39 marios <d...@f...gd> pisze:

> [...]
    >
    > ps. Chodzi mi jeszcze po głowie samoróbka - wentylator od chłodnicy
    > samoch. , takie pudło z ramką filtracyjną i 2 dziury ;) - Nie ma być

    Mam taki dedry, kupiony lata temu za parę stówek. Ma dwa zbiorniki, dolny
    z workiem i górny z filtrem wodnym. Katuję go wszystkim co jest przy
    budowie/remoncie i daje radę, łącznie z popiołem i pyłem gipsowm. Po paru
    latach wymieniłem w nim tylko worek - przetarł mi się przy wlocie
    powietrza.

    TG

  • 8. Data: 2019-03-24 19:28:09
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 23-03-2019 o 23:39, marios pisze:
> [...]
    >
    > ps. Chodzi mi jeszcze po głowie samoróbka - wentylator od chłodnicy
    > samoch. , takie pudło z ramką filtracyjną i 2 dziury ;) - Nie ma być

    Kupiłem kiedyś najtańszy odkurzacz przemysłowy Graphite.

    http://www.nokaut.pl/odkurzacze-przemyslowe/graphite
    -59g606.html

    Miał za zadanie wytrzymać miesiąc, ale używam go już 8 lat.
    Jest wykonany fatalnie, kółka poodpadały, uchwyt filtru się połamał, ale
    silnik nie chce się zepsuć. Używam go najczęściej do odkurzania po
    kuciu, wierceniu i bruzdowaniu.

    Na jednorazową pracę kup najtańszy odkurzacz przemysłowy. Trzy godziny
    bruzdowani powinien przeżyć też odkurzacz domowy.

    yabba

  • 9. Data: 2019-03-25 12:51:38
    Od: viktorius <v...@i...pl>

> [...]
    >
    > ps. Chodzi mi jeszcze po głowie samoróbka - wentylator od chłodnicy
    > samoch. , takie pudło z ramką filtracyjną i 2 dziury ;) - Nie ma być

    Bruzdowałem cały dom takim zestawem:
    Bruzdownica macallister by castorama
    https://www.ceneo.pl/50379914
    Odkurzacz Karcher WD3, w każdym sklepie, w zależności od promocji 250 300

    Przycebulić się nie da, bez worka papierowego nie robota, filtr okrągły
    zapchany pyłem co kilka minut. Z workiem papierowym a i owszem, inna
    sprawa. Filtr okrągły opukiwałem profilaktycznie co każde opróżnienie
    worka papierowego, choć zapchany nie był. Worek papierowy ani razu mi
    nie pękł, a zbierałem do niego nawet drobny gruz z podłogi.
    Oryginalny wąż za krótki był, przedłużyłem sobie rurą od starego
    odkurzacza domowego. Żeby Karcher był na podłodze, a bym mógł sięgnąć
    sufitu. Do tej pory mam taką przedłużkę, nawet zwykłe odkurzanie
    samochodu jest łatwiejsze przy długiej rurze.

    Podłoża różne, najgorszy był pył z gliny, czyli cegła, porotherm. Lepki,
    przylepia się do wszystkiego.
    Silikaty, beton nie są tak upierdliwe, to już nie pył, ale drobny proszek.

    Obydwa urządzenia przeżyły, bruzdownica wyrabia godziny u kolegi.
    Odkurzacz służy do wszystkiego, co wymaga siły ssania

    --
    viktorius