  • Data: 2020-04-13 12:39:09
    Temat: Ignorant kupuje spawarkę
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cześć.

    Dzisiejsza awaria pieca utwierdziął mnie w przekonaniu że musze kupić
    spawarkę ... po prostu nagromadziło się dużo prac i czas na decyzję.

    Teraz:

    1) oczekuje łatwej obsługi. Inwerterowa? Trafo będzie ważyć tonę i
    przypuszcam że wymaga większych umiejętności.

    2) Prawdopodobnie za rok-dwa okaże się że i tak muszę kupić większą.
    Wobec tego pierwsza spawarka nie musi być wypasiona, może nawet lepiej
    aby nie była sporo to tylko narzędzie "szkoleniowe".

    3) dobrze jak by była w miarę możliwości typowa w sensie części.

    4) Nie wiem czy potrzebuje na drut czy na elektrody. Przegląd prac do
    wykonania: zespawanie profilu 1mm grubości, załatanie stalowej rurki od
    wody, zalepienie otworu w podajniku ślimakowym, pospawanie prętów w
    furtce itp. Zakładam że to prace lekkie a spawy wielkich obciązeń
    przenosić nie będą.

    5) Chce tanio a dobrze. No bo kto by nie chciał?

    Przyczaiłem się na inwerter z Lidla ale albo przegapiłem albo nie było.
    Były za to z trafo a takie *chyba* nie chce.

    Może mi ktoś coś poradzić? Najtańsze spawarki inweterowe z allegro to
    poniżej 200zł ale jestem przekonany że taka jest za mała. Jaka więc
    będzie ok? Mam 3f jak coś. Mam brać cokolwiek >300A czy to za mało?