  • Data: 2020-04-13 18:47:18
    Temat: Re: Ignorant kupuje spawarkę
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-04-13 o 16:26, heby pisze:

    > Uszkodzeń małego inwertera się nie boje. W razie czego jestem w stanie
    > sobie to naprawić samodzielnie, o ile nie okaże sie że jeden tranzystor
    > IGBT w detalu jest droższy od całej spawarki...
    Nie jest tak źle, tam są zwykłe igbt po 20-30zł.

    > Natomaist ludzie spawajacy hobbystycznie twierdzą żeby trzymać się z
    > daleka od trafo. Jest to wielokrotnie trudniejsze niż inwerter z prądem
    > DC. Czy tak jest, nie wiem. Mam 0 doświadczeń, polegam tylko na głeboko
    > rozbieżnych opiniach.
    I mają rację, transformatorowa jest kompletnie bez sensu, ma tylko
    regulację (i to kulawą) prądu, inwertor-owe mają szereg ułatwiaczy,
    szczególnie dla początkujących
    spawaczy.

    > Te 300A na aukcjach na allegro to coś czuje jest chińskie 300A. Pewnie
    > odpowiednik 50 w SI.
    200A Ci spokojnie wystarczy, i tak będziesz spawał w zakresie 80-140A w
    zależności od elektrody, a dla takich prądów to taka dwusetka może iść
    prawie ciągle.

    > Nigdy mi się nie spodoba, moje hobby są w innej częsci przestrzeni
    > fazowej. To jak z wyciąganiem szamba. Nic przyjemnego, ale trzeba
    > wiedzieć jak to robić bo może się przydać jak zombie zaatakują.
    Każda nowa 'sprawność' się może przydać, lepiej umieć niż nie.

    --
    Janusz