  • Data: 2020-04-13 16:26:05
    Temat: Re: Ignorant kupuje spawarkę
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 13/04/2020 15:56, collie wrote:
    > Na pierwszy raz kup spawarkę transformatorową 220/400V - najlepiej używaną
    > polską Besterkę z uzwojeniem miedzianym. Spawarki inwertorowe są małe i
    > lekkie,
    > ale chętne na zepsucie, a w spawarce transformatorowej nie ma co się
    > zepsuć.

    Uszkodzeń małego inwertera się nie boje. W razie czego jestem w stanie
    sobie to naprawić samodzielnie, o ile nie okaże sie że jeden tranzystor
    IGBT w detalu jest droższy od całej spawarki...

    Natomaist ludzie spawajacy hobbystycznie twierdzą żeby trzymać się z
    daleka od trafo. Jest to wielokrotnie trudniejsze niż inwerter z prądem
    DC. Czy tak jest, nie wiem. Mam 0 doświadczeń, polegam tylko na głeboko
    rozbieżnych opiniach.

    > w warunkach domowych. Prądem 300A to mógłbyś spawać (kiedyś) statki w
    > Stoczni
    > Gdańskiej, przeskoczywszy przez płot, albo ciąć parowozy w Fabloku (kiedyś)
    > na żyletki.

    Te 300A na aukcjach na allegro to coś czuje jest chińskie 300A. Pewnie
    odpowiednik 50 w SI.

    > Jak Ci się spodoba spawanie

    Nigdy mi się nie spodoba, moje hobby są w innej częsci przestrzeni
    fazowej. To jak z wyciąganiem szamba. Nic przyjemnego, ale trzeba
    wiedzieć jak to robić bo może się przydać jak zombie zaatakują.