  • 11. Data: 2012-01-24 09:29:06
    Temat: Re: Ile kosztuje docieplenie?
    Od: "AT" <d...@g...pl>

    > Nie interesują mnie oferty pseudo firm za 25 zł.
    > Czy 45 zł netto to cena za robociznę + materiał? Styro klejony na placki?
    > Przed chwilą Kolega Kris podał cenę 90-100 zł. Skąd aż taka rozbieżność?

    Robiła mi ociepłenienie porządna firma, cena 45zł netto samo ocieplenie
    do tego parapety, poprawki podbitki i inne pierdoły zrobiło się po
    podsumowaniu przeliczając na m2 ze 100zł, ale faktem jest, ze duzo
    dodatkowych prac wykonali, i zrobili to bardzo dobrze.

    Cięzko bez kosztorysu i oględzin, aby ktos podał Ci cenę z powietrza.

  • 12. Data: 2012-01-24 23:59:24
    Od: Filip <q...@q...pl>

    Ok, a co jest prawnie potrzebne aby firma mogła wejść i docieplić
    budynek? Nie chcę aby wspólnota maczała w tym palce, bo od wielu lat
    robią takie cuda, że biorą kasę do łapy i w kosztorysach firmy
    przedstawiają ceny wykonania x2! Czy trzeba jakiejś firmie załatwić
    inspektora budowlanego, kierownika budowy, pozwolenia, itp. ? Do kogo
    się zgłosić, jeśli to stara kamienica (zabytek)?

  • 13. Data: 2012-01-25 07:51:12
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >Nie chcę aby wspólnota maczała w tym palce, bo od wielu lat robią takie
    >cuda, że biorą kasę do łapy i w kosztorysach firmy przedstawiają ceny

    Bez zgody wspólnoty chcesz docieplić budynek?
    Zróbcie zebranie wspólnoty, niech administrator ogłosi przetarg, firmy złożą
    oferty, wybierzecie tą która wam odpowiada i tyle. Administrator dalej
    powinien załatwić wszelkie formalności itp.

    >Czy trzeba jakiejś firmie załatwić inspektora budowlanego, kierownika
    >budowy, pozwolenia, itp. ?

    Firmie inspektora? To Wy potrzebujecie inspektora aby nadzorował pracę
    firmy.

    > Do kogo się zgłosić, jeśli to stara kamienica (zabytek)?
    Konserwator zabytków.

  • 14. Data: 2012-01-25 08:59:52
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Filip" <q...@q...pl> napisał w wiadomości
    > (...) Nie chcę aby wspólnota maczała w tym palce

    A kto ma za to zapłacić jak nie wspólnota? Będziesz sponsorował?

  • 15. Data: 2012-01-25 09:46:06
    Od: Filip <q...@q...pl>

    W dniu 2012-01-25 08:51, Kris pisze:

    > Bez zgody wspólnoty chcesz docieplić budynek?

    Nie, zgoda jest (na razie jeszcze nie na papierze).

    > Zróbcie zebranie wspólnoty, niech administrator ogłosi przetarg, firmy
    > złożą oferty, wybierzecie tą która wam odpowiada i tyle. Administrator
    > dalej powinien załatwić wszelkie formalności itp.

    Administrator nigdy żadnych przetargów nie organizował, zawsze dawał
    jedną firmę, która miała kosmiczną cenę...

    > Firmie inspektora? To Wy potrzebujecie inspektora aby nadzorował pracę
    > firmy.

    Skąd kogoś takiego wziąć? Duże to są koszta?

    > Konserwator zabytków.

    I konserwator zabytków musi/może udzielić zgodę pisemnie na każdy kołek,
    który będzie wbijany w budynek rozumiem?

  • 16. Data: 2012-01-25 09:47:12
    Od: Filip <q...@q...pl>

    W dniu 2012-01-25 09:59, brunet.wp pisze:
    > Użytkownik "Filip" <q...@q...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A kto ma za to zapłacić jak nie wspólnota? Będziesz sponsorował?

    Mieszkańcy, wszyscy zrzucają się na kredyt. Tak jak było do tej pory.
    Wspólnota nawet złotówki nie da, oni tylko chcą brać...

  • 17. Data: 2012-01-25 10:03:59
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Filip" napisał w wiadomości grup

    >Administrator nigdy żadnych przetargów nie organizował, zawsze dawał jedną
    >firmę, która miała kosmiczną cenę...

    To teraz niech zrobi. Co za problem. Albo np zarząd wspólnoty niech do kilku
    firm zadzwoni i poprosi o dokonanie obmiarów i złożenie ofert- wybierzecie
    ta która Wam odpowiada
    >Skąd kogoś takiego wziąć? Duże to są koszta?

    Szukaj kogoś z uprawnieniami, kierownika budowy, żeby sprawdził jakość robót
    jeśli Wy się na tym nie znacie. Koszty nie powinny powalać jeśli za nadzór
    nad budowa domu jednorodzinnego kierbudzi biorą od 1500 zł to za taką
    robótkę wyjdzie taniej.

    >I konserwator zabytków musi/może udzielić zgodę pisemnie na każdy kołek,
    >który będzie wbijany w budynek rozumiem?

    Przedstawiacie mu co planujecie zrobić i on albo wydaje zgode albo nie.

  • 18. Data: 2012-01-25 10:05:47
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Filip" napisał w wiadomości grup

    >Mieszkańcy, wszyscy zrzucają się na kredyt. Tak jak było do tej pory.
    >Wspólnota nawet złotówki nie da, oni tylko chcą brać...

    Ale przecież wspólnota = mieszkańcy.
    Macie fundusz remontowy i z tego funduszu płacicie, jak nie ma na nim
    wystarczającej kasy to się zrzucacie lub dobieracie jako wspólnota kredyt.

  • 19. Data: 2012-01-25 19:27:59
    Od: Filip <q...@q...pl>

    W dniu 2012-01-25 11:03, Kris pisze:

    > To teraz niech zrobi. Co za problem. Albo np zarząd wspólnoty niech do
    > kilku firm zadzwoni i poprosi o dokonanie obmiarów i złożenie ofert-
    > wybierzecie ta która Wam odpowiada

    Chyba nie rozumiemy się. Nieistotne.

    > Szukaj kogoś z uprawnieniami, kierownika budowy, żeby sprawdził jakość
    > robót jeśli Wy się na tym nie znacie.

    Znamy się, problem w tym że nie wiem czy jest potrzebny w świetle prawa
    kierownik budowy? Kim jest w ogóle taka osoba i jaką pełni funkcję w
    świetle prawa?

    > Koszty nie powinny powalać jeśli
    > za nadzór nad budowa domu jednorodzinnego kierbudzi biorą od 1500 zł to
    > za taką robótkę wyjdzie taniej.

    Ta robótka to 520m2 powierzchni "widocznej".

    > Przedstawiacie mu co planujecie zrobić i on albo wydaje zgode albo nie.

    Rozumiem, że jest potrzebny projekt?

  • 20. Data: 2012-01-26 08:08:23
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Filip" napisał w wiadomości grup

    Chyba nie rozumiemy się. Nieistotne.

    To ty chyba raczej nie rozumiesz jak działa/po co jest wspólnota,
    administracja itp.

    -- Pozdrawiam

    Kris