    Date: Sun, 21 Jun 2015 18:54:33 +0200
    From: Tom <T...@d...com>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Ile może ważyć tynk klasyczny?

    Próbuję ocenić wagę zwykłego tynku, mam pomieszczenie 17m2 budowane
    jakieś 30 lat temu, klasyczny tynk piaskowo wapienny, na oko około pół
    do 1cm gruby

    ile może ważyć 1m2 takiego tynku gdyby go skuć?

    wg danych podanych na obecnie sprzedawanych tynkach to wychodzi 1,2kg/1mm/m2

    czyli 6-12kg na m2 co dawało by mi masę przy 8m2 około max 100kg

    chodzi o to że obawiam się możliwości odpadnięcia dużymi płatami,
    wykombinowałem że kupię w miarę mocną plandekę 2m na 4m oczkowaną na
    rogach i przykręcę to do sufitu mocnymi dyblami 10cm długości

    pytanie czy to wytrzyma