  • 1. Data: 2009-05-20 14:34:00
    Temat: Ile zębów na tarczy pilarki, aby podciąć drzwi?
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    Witam,
    Mam do dyspozycji taką pilarkę
    http://www.narzedziowy.pl/product_info.php?products_
    id=42861
    Kupiłem ją dzisiaj za 179 zł (normalnie kosztuje około 300)
    Chcę za jej pomocą (m.in.) podciąć od spodu drzwi lite drewniane o ok. 2 cm
    na całej szerokości (fachowcy montujący drzwi źle wyliczyli ich długość i
    teraz muszę je skrócić, innej możliwości nie mam, bez zabawy w dodatkowe
    wykańczanie)
    Aby cięcie wyszło równo wydaje mi się, że nie powinienem stosować tarczy z
    zestawu (12 zębów). Ile Waszym zdaniem zębów powinienem mieć (znaczy tarcza
    ;-)
    Czy 24, ponad 30 czy 40?
    A może te 12 wystarczy?
    Proszę o poradę
    Pozdrawiam
    marcan

    PS Na linku te dane są, ale dla pewności:
    a.. Moc nominalna 1200 W
    a.. Obroty biegu jałowego 4600
    a.. Średnica tarczy 184 mm
    a.. Otwór wewn. tarczy 16 mm
    a.. Głębokość cięcia (90°) 64 mm
    a.. Głębokość cięcia (45°) 49 mm
    + Prowadnica równoległa

  • 2. Data: 2009-05-20 15:21:35
    Temat: Re: Ile zębów na tarczy pilarki, aby podciąć drzwi?
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    marcan <m...@o...pl> wrote:

    > Aby cięcie wyszło równo wydaje mi się, że nie powinienem stosować
    > tarczy z zestawu (12 zębów). Ile Waszym zdaniem zębów powinienem
    > mieć

    Tarcza do takiego zastosowania dobrze by było, żeby miała zębów jak
    najwięcej, raczej na pewno więcej, niż Ty ;-)
    Strzępić będzie niestety tak czy tak, przy drobniejszych zębach
    będzie to po prostu słabiej wyczuwalne.
    A co zrobić, żeby nie strzępiła? Najprościej przykryć miejsce cięcia
    kawałkiem płyty HDF 3mm, kawałkiem zbędnego panela podłogowego, czy
    czymś takim, ścisnąć całość ściskami stolarskimi (kupisz za kilka
    PLN, przydadzą się jeszcze nieraz) i ciąć przez to. Nawet głupie
    naklejenie taśmy malarskiej na linię cięcia i cięcie przez tą taśmę
    daje o wiele mniej postrzepioną krawędź.
    Jeśli to pierwsze użycie tej piły, to poćwicz najpierw na czymś
    (albo obetnij z drzwi najpierw 1cm), żeby sprawdzić, jak piła się
    prowadzi wzdłuż krawędzi.

    J.

  • 3. Data: 2009-05-20 15:30:24
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "Jarek P." napisał
    > Tarcza do takiego zastosowania dobrze by było, żeby miała zębów jak
    > najwięcej, raczej na pewno więcej, niż Ty ;-)
    Proponujesz jakąś optymalną wartość? Wielozębowe tarcze są dużo droższe od
    tych szczerbatych ;) 36 zębów, tarcza Dedra (czyli taniocha) to 27 zł.
    Powyżej 40 zębów nawet po 80 zł widziałem... Mam małą średnicę (184 mm) więc
    może te 36 zębów wystarczy? To i tak 3 razy więcej niż ta z zestawu...

    > Strzępić będzie niestety tak czy tak, przy drobniejszych zębach będzie to
    > po prostu słabiej wyczuwalne.
    Chciałem potem dogładzić papierem ściernym (może z użyciem szlifierki)

    > A co zrobić, żeby nie strzępiła? Najprościej przykryć miejsce cięcia
    > kawałkiem płyty HDF 3mm, kawałkiem zbędnego panela podłogowego, czy czymś
    > takim,
    Cholerka nie mam, mam tylko płyty OSB... Coś wymyślę...

    ścisnąć całość ściskami stolarskimi (kupisz za kilka
    > PLN, przydadzą się jeszcze nieraz) i ciąć przez to.
    Kupię!

    Nawet głupie
    > naklejenie taśmy malarskiej na linię cięcia i cięcie przez tą taśmę daje o
    > wiele mniej postrzepioną krawędź.
    > Jeśli to pierwsze użycie tej piły,
    Tak, to nówka, do tej pory pracowałem na innej (pożyczonej). Zanim zabiorę
    się do drzwi mam inną robotę, potnę około 40 m2 płyty OSB na różne kawałki -
    do tego głównie pilarkę kupiłem

    to poćwicz najpierw na czymś
    > (albo obetnij z drzwi najpierw 1cm), żeby sprawdzić, jak piła się prowadzi
    > wzdłuż krawędzi.

    Wielkie dzięki, dużo mi pomogłeś.

  • 4. Data: 2009-05-20 16:22:00
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    marcan <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Mam
    > małą średnicę (184 mm) więc może te 36 zębów wystarczy? To i tak 3

    36 powinno wystarczyć. Zwłaszcza z niżej/wczesniej opisanymi
    patentami.

    > Chciałem potem dogładzić papierem ściernym (może z użyciem
    > szlifierki)

    Te drzwi są lite, drewniane, więc w sumie strzępienie nie powinno
    być takie tragiczne, co innego z okleinowanymi, tu bywa, że wychodzi
    masakra i żadne szlifowanie nic nie zmieni, bo okleina jest
    pozadzierana.

    > Cholerka nie mam, mam tylko płyty OSB... Coś wymyślę...

    A kup w pierwszej lepszej castoramie, taki 3mm HDF jakieś grosze
    kosztuje, chyba 14zł/m2, a jak masz pod nosem jakąś stolarnię i
    ładnie poprosisz, to potrzebne paski ze ścinków darmo powinni ci
    dać.
    Tylko... pisząc poprzedniego posta nie zwróciłem uwagi, że te drzwi
    są lite, drewniane, rozumiem, że bez żadnej okleiny? Jesli tak, to
    nawet nie trzeba takich cudów, po prostu równo i prosto prowadząc
    piłę je oberżnij i będzie dobrze. Możesz dla pewności najpierw rzecz
    przetestować obcinając je o centymetr, ale nie przypuszczam, żeby
    strzępienie było tutaj jakimś wielkim problemem.
    A i jeszcze jedno - ta twoja piła jest jak na amatorską dośc
    porządna, więc i prowadnicę powinna mieć OK, ale jeśli ćwicząc na
    OSB zauważysz najmniejsze skłonności do niesłuchania się prowadnicy
    (w tanich piłach prowadnica bywa, że jest bardzo wiotka i się
    ugina), przy cięciu drzwi wywal ją w diabły, a piłę prowadź wzdłuż
    przymocowanej do drzwi (ściskami stolarskimi ;-) ) deski.

    J.

  • 5. Data: 2009-05-20 19:38:17
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "marcan" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Powyżej 40 zębów nawet po 80 zł widziałem... Mam małą średnicę (184 mm)
    > więc może te 36 zębów wystarczy? To i tak 3 razy więcej niż ta z

    Na odwrocie opakowań pił Dedra z reguły pisze ile zębów do czego zalecają.

    Pzdr

    JKK

  • 6. Data: 2009-05-20 20:48:52
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "Jarek P." napisał (...)
    Jak zwykle ciekawe rady i wielkie dzięki
    Tarczę do drzwi kupię w sobotę, a jutro i pojutrze przećwiczę piłę na OSB
    pzdr

  • 7. Data: 2009-05-20 20:49:56
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "JKK" napisał
    > Na odwrocie opakowań pił Dedra z reguły pisze ile zębów do czego zalecają.
    Prosta a cenna uwaga, obejrzę, chciaż z zaleceniami producentów różnie bywa
    (niedoszacowane lub przeszacowane. Tak czy siak skorzystam z rady, dziękuję

  • 8. Data: 2009-05-20 20:51:13
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "JKK" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "marcan" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Na odwrocie opakowań pił Dedra z reguły pisze ile zębów do czego zalecają.

    Pil Dedra jest rodzajow jak u glupiego beretow i wcale nie jest to jakas
    byle taniocha.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-05-20 20:59:05
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "Maniek4" napisał
    > Pil Dedra jest rodzajow jak u glupiego beretow i wcale nie jest to jakas
    > byle taniocha.

    Określenia "taniocha" użyłem do tarcz, i w dodatku do tej jedej konkretnej.
    Poza tym bez mocno pejoratywnego zabarwienia. O piłach Dedra nie pisałem
    nic. Sam używałem Dedry przez cały poprzedni tydzień do przycinania OSB i
    dawała radę (w miarę). Tak czy siak z tych pił Dedra, z którymi się
    zetknąłem w marketach nie wybrałem żadnej i chyba zrobiłem dobrze, okaże się
    w praniu.

  • 10. Data: 2009-05-21 06:56:23
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Pil Dedra jest rodzajow jak u glupiego beretow i

    Po berecie z antenka rozpoznasz prawdziwego FACHOFCA przeciez.

    Krzysiek