  • 1. Data: 2009-05-20 15:49:10
    Temat: Wymiana rur za wodomierzami na Hepwortha
    Od: "Paweł " <c...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    Przymierzam się do remontu łazienki i toalety w mieszkaniu, nie robiłem nigdy
    większych rzeczy przy hydraulice niż wymiana wężyków czy innych drobnostek.
    Rury są już dosyć stare +20lat. Końcówki rur są już przyrdzewiałe i
    umiejscowienie tych rur mi nie odpowiada już nie wspominając o estetyce.
    Skłaniam się na wymiane tych rur od wodomierzy do toalety i łazienki na
    system hepwortha. Chciałbym się dowiedzieć paru rzeczy.
    Przeczytałem sporo wątków na ten temat, sporo osób chwali ten system ale i
    negatywne opinie także można znaleźć.
    Więc czy warto wybrać akurat ten system ? Najbardziej jestem ZA ze względów
    na prostote wykonania (niby).
    Zależy mi aby to zrobić najlepiej jak najszybciej się da, chciałbym wymienić
    ścianke w toalecie za którą właśnie znajdują się liczniki.

    Chciałbym to zrobić w następujący sposób:
    woda zimna: trójnik - do WC --> przejście do łazienki do rozdzielacza
    3portowego --> pralka, umywalka, wanna
    ciepła: w łazience rozdzielacz 2-portowy --> umywalka, wanna
    I to wszystko.
    Co do hepwortha, to z tego co wyczytałem to średnice rur wybrać 22 ?

    Czy warto to robić właśnie hepworth'em samodzielnie czy może jakimś innym
    systemem ?
    A może wynająć "fachowca" do tej niewielkiej pracy ? Ile średnio hydraulik
    może policzyć mi za taką prace ?
    I jeszcze jedno, czy dałoby się zrobić tak aby bezpośrednio przejść tym
    systemem do baterii w umywalce bez żadnych wężyków które lubią pękać ?
    Kiedyś już zalałem sąsiada piętro niżej i piwnice gdzie właśnie strzelił
    wężyk i woda lała się przez calutkie dwa dni. Chciałbym tego uniknąć.

    Dziękuję z góry za pomoc.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2009-05-20 16:39:28
    Temat: Re: Wymiana rur za wodomierzami na Hepwortha
    Od: "qbi" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł " <c...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Kiedyś już zalałem sąsiada piętro niżej i piwnice gdzie właśnie strzelił
    > wężyk i woda lała się przez calutkie dwa dni. Chciałbym tego uniknąć.

    lub też tym
    http://pl.wavin.com/master/master.jsp?FOLDER%3C%3Efo
    lder_id=2534374305495528&middleTemplateName=oc_middl
    e_system_browse_I_notes&bmLocale=pl

  • 3. Data: 2009-05-21 07:30:52
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Skłaniam się na wymiane tych rur od wodomierzy do toalety i łazienki na
    > system hepwortha.

    Nie wiem, co to hepworth, znam tylko NIBCO (zolte rury na klej) i GENOVA
    (szare rury zgrzewane). Tak w przyblizeniu i haslowo, bo nazwy producentow
    zmianiaja sie czesto.
    Kazdy z tych systemow (klej,zgrzewanie) jest latwy i spoko sam dasz sobie
    rade.

    pozdrawiam
    pluton

  • 4. Data: 2009-05-21 10:54:34
    Od: "lukasz" <g...@o...pl>

    kupiłem mieszkanie właśnie z instalacja

    typu heapworth musiałem przerobić jeden element i

    kosmos te złączki 3-niki etc sa tak drogie

    ze nie rekompensuje to zupełnie korzyści wynikającej

    z prostoty i wygody przy montażu.

    osobiście zdecydowałbym się na zgrzewy

    do klejonki nie mam przekonania i badz co badz

    klejonka wymaga większej "wiedzy" i praktyki

    takie jest moje zdanie.

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    4092 (20090520) __________

  • 5. Data: 2009-05-21 15:32:55
    Od: "Paweł " <c...@N...gazeta.pl>

    lukasz <g...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > osobiście zdecydowałbym się na zgrzewy
    >
    > do klejonki nie mam przekonania i badz co badz
    >
    > klejonka wymaga większej "wiedzy" i praktyki

    To prawda, hepworth do tanich nie należy, ale ten system Tigris który polecił
    qbi to już w ogóle masakra.
    A jeżeli chodzi o system zgrzewany, to jest to właśnie te tzw pex/al/pex,
    tak ?
    Jak wychodzi cenowo jakiejś konkretnej "lepszej" firmy ?
    Potrzebowałbym ok 8m rury, 2x kolano do przykręcenia do rury chyba stalowej
    (nie wiem) ;) dwa rozdzielacze, jeden dwuportowy i jeden trzyportowy, 3x
    podejście pod armature + podejście pod armatury na szynie (do baterii
    wannowej). To chyba wszystko, ktoś jest zorientowany jak cenowo by to wyszło ?
    Jeżeli chodzi o hepwortha to cena plasuje się w okolicach 250-300zł w tym są
    wliczone nożyce do rur.

  • 6. Data: 2009-05-21 18:05:00
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem, co to hepworth, znam tylko NIBCO (zolte rury na klej) i GENOVA
    > (szare rury zgrzewane).

    Ja spotkałem się z Genovą klejoną i tej nie polecam.

    Pzdr

    JKK

  • 7. Data: 2009-05-21 20:25:32
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > A jeżeli chodzi o system zgrzewany, to jest to właśnie te tzw pex/al/pex,
    > tak ?

    Nie. Zgrzewany system to PE (rura półsztywna) i jest generalnie najtańszą
    technologią na rynku. PEX z kolei to rura giętka i złączki skręcane lub
    zaprasowywane. PEX jest nieco droższy (złączki 5-10zł sztuka), ale nie
    trzeba nic do niego poza dwoma kluczami. Ale zrobienie nim np. małeg odbicia
    (częste przy baterii) to bajka.

  • 8. Data: 2009-05-21 21:42:39
    Od: "Paweł " <c...@N...gazeta.pl>

    William Bonawentura <n...@m...nie.pl> napisał(a):

> [...]
    > zaprasowywane. PEX jest nieco droższy (złączki 5-10zł sztuka), ale nie
    > trzeba nic do niego poza dwoma kluczami. Ale zrobienie nim np. małeg

    Jeżeli ten PEX jest taki łatwy w montażu to może na niego się zdecydować, sam
    już nie wiem. Złączka przy cenie 5-10 zł to jest dosyć tanio, gdzie chciałem
    wziąć hep2o, złączki w cenie 30 zł, szyna do baterii wannowej prawie 100zł.
    Jak z trwałością tego systemu zgrzewanego i zaciskanego ? I w jakich firmach
    przeglądać aby nie brać żadnego badziewia które mi zacznie zalewać sąsiada
    niezauważalnie przez jakiś mały przeciek przy baterii naściennej.
    Co do tych rur PE, napisał Pan, że to rura półsztywna, czyli jest większy
    problem z jej gięciem ? W takim razie potrzebowałbym pewnie kolanek a co za
    tym idzie będzie więcej łączeń. Wszystko planowałem schować za obudową wanny,
    a hepworth, gdzie rura jest z polibutylenu jest elastyczny co niesprawiło by
    problemu. Im więcej możliwości tym więcej problemów. ;)

    Dziękuję z góry wszystkim za pomoc i mam nadzieję, że nie zraziłem nikogo tym
    pytaniami i chętnie jeszcze ktoś mi podpowie.

  • 9. Data: 2009-05-21 21:46:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    lukasz wrote:
> [...]
    >
    > osobiście zdecydowałbym się na zgrzewy
    >
    > do klejonki nie mam przekonania i badz co badz
    >
    > klejonka wymaga większej "wiedzy" i praktyki

    imho jest kompletnie odrotnie...

    klejenie jest proste jak drut, oczyszczacz, czas, klej, wcisk i jest złącze.

    zgrzewanie wymaga więcej precyzji i umiejętności.

  • 10. Data: 2009-05-21 21:47:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    William Bonawentura wrote:

    > Nie. Zgrzewany system to PE