  • 31. Data: 2018-08-01 18:31:07
    Temat: Re: Instalacja ruszyła :)
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Podobnie bylo z rekuperatorami. Jak twierdzilem ze sa nieoplacalne to byl wrzask. Po
    pewnym czasie temat umarl jak ci co maja zaczeli pisac ze je sie montuje dla
    komfortu. Dzisiaj montaz ogniw, co prawie stwierdziles, ma wiecej wspolnego z moda a
    nie ekonomia. I ja sie z tym zgadzam. Momentem wlasciwym do zalozenia paneli jest
    taki w ktorym naklady zwroca sie w dwa do trzech lat. Popatrzylem przed chwila na
    wykresy z cenami wata z paneli i produkcja paneli. Pierwsze z cena leca w dol pod
    katem 45° a te z produkcja do gory pod katem 75°. Oczywiscie ceny kiedys sie
    zatrzymaja z przyczyn oczywistych. Produkcja tez kiedys zrobi sie bardziej plaska tez
    z przyczyn oczywistych. Z tym ze do ceny 10 centow za wata jest blisko a do pelnego
    nasycenia rynku daleko zwlaszcza ze beda podlegaly wymianie te co sa. Ze w tej chwili
    uzywanego bys nie kupil. Jak ktos kupuje samochod to nowy jest od momentu zaplacenia
    do momentu kiedy wyjechal z salonu. Wszyscy jezdza uzywanymi samochodami i swat sie
    od tego nie zawalil.

  • 32. Data: 2018-08-01 18:43:24
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 01.08.2018 12:29, Lisciasty wrote:

    > Import z Niemcowa. Jakiś czas temu w handlu były panele 150W maksimum,
    > teraz normą stają się 280-300. Jak Niemiec chce zwiększyć moc instalacji
    > a nie ma za wiele miejsca na dachu to sprzedaje Polakowi stare a kupuje nowe ;)
    >
    > L.

    A to nie są te panele co im pole elektryczne wyjadało ramkę dookoła?

  • 33. Data: 2018-08-01 19:46:26
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 01.08.2018 o 06:46, Lisciasty pisze:

    > To i tak cud że w niektórych miejscach w Polsce montują liczniki z bilansowaniem
    > on-line. Może da się taki licznik zamówić za dopłatą, to by było jakieś
    > rozwiązanie...
    >
    > L.

    z moich wstępnych obserwacji brak bilansowania to naliczanie zużycia o
    1,5-2kwh dziennie więcej, załóżmy dla uproszczenia, że to 50kWh
    miesięcznie, a tak naprawdę to chodzi przecież o 20% z tej ilości.
    bilansując poprawnie zyskuję zatem 10kWh miesięcznie czyli ok, 5,50zł

    oczywiście mogą być większe różnice przy innych instalacjach, ja mam
    odbiorniki tak porozpinane na fazy, że z grubsza obciążenie mam fazowo
    wyrównane. Wyjątkiem jest indukcja zasilana z dwóch faz, ale z tm juz
    niewiele a się zrobić

    przy cenie licznika np.Landis E650 2000zł netto kiepski to interes, tym
    bardziej, że montaż takiego liczydła na koszt operatowa zapewnia nam ustawa

  • 34. Data: 2018-08-01 20:37:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 1 sierpnia 2018 18:31:09 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Podobnie bylo z rekuperatorami. Jak twierdzilem ze sa nieoplacalne to byl
    > wrzask. Po pewnym czasie temat umarl jak ci co maja zaczeli pisac ze je sie
    > montuje dla komfortu.

    Kto tak pisał i kiedy? Masz jakieś urojenia :P

    L.

  • 35. Data: 2018-08-01 20:38:42
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 1 sierpnia 2018 18:43:26 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
    > A to nie są te panele co im pole elektryczne wyjadało ramkę dookoła?

    Te takie ekstremalnie tanie pewnie tak. Niemiec nie jest durny i za darmo
    nie odda czegoś, za co może wziąć kasę. Ale ja nie oglądałem dawno
    używek więc nie jestem teraz zorientowany.

    L.

  • 36. Data: 2018-08-01 20:55:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak to kto. Ci co maja rekuperatory tak pisali jak matematyka i fizyka zaprzeczyly
    ich rojeniom. Jak dla komfortu to nic do tego nie mam tylko jak rozumiec komfort
    jesli wielu twierdzilo ze moj bezglosny projektor jest glosny. To jak glosny musi byc
    rekuperator w ktorym wentylatory maja moc mojego projektora.

  • 37. Data: 2018-08-01 20:59:20
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 1 sierpnia 2018 20:55:31 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    > To jak glosny musi byc rekuperator w ktorym wentylatory maja moc mojego

    Czytam wszystkie dyskusje od kilku lat w tym temacie i nie pamiętam tych wszystkich
    co tak niby pisali, pewnie jakieś głosy w głowie słyszysz,
    może one też coś piszą...

    L.

  • 38. Data: 2018-08-01 21:19:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Malo wrazliwy jestem na chamskie insynuacje. Prawdy nie zakrzyczysz.

  • 39. Data: 2018-08-01 21:34:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 1 sierpnia 2018 20:37:30 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Kto tak pisał i kiedy? Masz jakieś urojenia :P

    Tu akurat ma racje
    Może nie o samo reku ale generalnie o went mech- przewijały tu się długie dyskusje
    ile się dzięki temu oszczędzi i jak to się szybko spłaci
    Z czasem jednak sami użytkownicy przyznawali że oszczędności z tego niespecjalne ale
    główna zaleta to komfort
    Sporo takich dyskusji pamietam

  • 40. Data: 2018-08-01 23:10:40
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 01.08.2018 o 21:34, Kris pisze:
    > Z czasem jednak sami użytkownicy przyznawali że oszczędności z tego niespecjalne
    ale główna zaleta to komfort

    Ale ciężko stwierdzić, że w fotowoltanice chodzi o jakiś komfort. Bo
    komfort czego? Gwarancji prądu w domu w czasie kiedy świeci słońce?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz