  • 1. Data: 2018-06-27 16:59:08
    Temat: Jaki tani młot udarowy do drobnej rozbiórki
    Od: JDX <j...@o...pl>

    W zasadzie to powinno iść na pl.misc.burzenie... Mam do rozwalenia około
    5 m2 tarasu (kilka cm lastryko, a pod tym 10+ cm zbrojonego betonu) i
    około 40 mb fundamentu (nie chcę wydłubywać całego, a tylko skuć ze 20
    cm). Wypożyczenie porządnego, markowego młota kosztuje 100-150 zł za
    dobę. Na zakup markowowego trzeba wyłożyć ze dwa kafle minimum. Ale może
    do tej roboty wystarczy mi taki za około 600 zł jak Graphite 58G876
    (niby 15 dżuli) albo 58G874 (10 dżuli) i jeszcze mi zostanie na
    przyszłość? Wytrzymają te maszyny taką robótke? I czy nie będą za słabe,
    zwłaszcza jeśli chodzi o fundament?

  • 2. Data: 2018-06-27 20:36:34
    Temat: Re: Jaki tani młot udarowy do drobnej rozbiórki
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 27 czerwca 2018 16:59:19 UTC+2 użytkownik JDX napisał:
> [...]
    > (niby 15 dżuli) albo 58G874 (10 dżuli) i jeszcze mi zostanie na
    > przyszłość? Wytrzymają te maszyny taką robótke? I czy nie będą za słabe,

    Wypożyczyłbym mimo wszystko większą i mocniejszą maszynę, bo małym dupkiem
    się zaharujesz na śmierć, a dużą maszyną zrobisz robotę w dwie godziny :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2018-06-27 21:00:33
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Jakim trzeba być cymbałem żeby myśleć ze za 600 zł kupisz młot udarowy

  • 4. Data: 2018-06-27 21:33:18
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2018-06-27 21:00, Piotrek Paradysz wrote:
    > Jakim trzeba być cymbałem żeby myśleć ze za 600 zł kupisz młot udarowy
    Jakim trzeba być, żeby myśleć, że za 600 nie kupisz.

  • 5. Data: 2018-06-27 21:39:22
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2018-06-27 20:36, Adam Sz. wrote:
    [...]
    > Wypożyczyłbym mimo wszystko większą i mocniejszą maszynę, bo małym dupkiem
    > się zaharujesz na śmierć, a dużą maszyną zrobisz robotę w dwie godziny :)
    > pozdr.
    Niestety, etapy robót "zachodzą na siebie" zarówno fizycznie jak i
    czasowo i w związku z tym trzebaby ten młot wypożyczać co najmniej 3
    razy. Dlatego zastanawiam się nad kupnem czegoś taniego.

  • 6. Data: 2018-06-27 21:46:31
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 27.06.2018 o 21:00, Piotrek Paradysz pisze:
    > Jakim trzeba być cymbałem żeby myśleć ze za 600 zł kupisz młot udarowy

    Jakim dupkiem trzeba być aby w ten sposób odpowiadać na normalnie zadane
    pytanie?

    --
    Czarek

  • 7. Data: 2018-06-27 21:50:54
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    na alledrogo są używki w bardzo ładnym stanie sprawne po 700-800 zł markowe
    jakis bosch 5 CE czy makita czy coś tam jeszcze
    dobity ale sprawny kupisz za 500
    tagże mysle ze za 700 kupisz smiało to co potrzebujesz

  • 8. Data: 2018-06-27 21:55:17
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 27 czerwca 2018 09:59:19 UTC-5 użytkownik JDX napisał:
> [...]
    > (niby 15 dżuli) albo 58G874 (10 dżuli) i jeszcze mi zostanie na
    > przyszłość? Wytrzymają te maszyny taką robótke? I czy nie będą za słabe,

    Pare lat temu kupilem macalistera z kastoramy.
    Zrobilem co trzeba bylo ale te 15 dzuli to nieco malo na wredne sytuacje.
    Tyle ze zrobilem co potrzebowalem a sprzet mi zostal.

    Rozkulem nim lany beton, beton mieszany z pylem ceglanym, tynki, otwory na skrzynki
    lub puszki w cegle.

    Ja nie zaluje ale to co opisales w aspekcie kucia fundamentu brzmi nieco trudniej.

    Jesli te 600pln jest warte twojego czasu ktory spedzisz na pracy dluzej IMHO warto
    miec swoje.
    Szczegolnie ze w przyszlosci sie na cos nada a moze i jakas flaszke tym zarobisz jak
    pozyczysz znajomemu.

  • 9. Data: 2018-06-28 01:05:13
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-27 o 16:59, JDX pisze:
> [...]
    > (niby 15 dżuli) albo 58G874 (10 dżuli) i jeszcze mi zostanie na
    > przyszłość? Wytrzymają te maszyny taką robótke? I czy nie będą za słabe,

    Te maszynki są za słabe.

    Z narzędzi Graphite najmniejszy, który trzeba by mieć to 58G878 z udarem
    27J a najlepiej typowy młot wyburzeniowy 58G867 z udarem 45J.

    Jednak najlepszym rozwiązaniem jest poszukać w okolicy firmy, która
    posiada koparki. Często do takich koparek mają młot hydrauliczny jako
    wymienne narzędzie.

    Ja miałem do pozbycia się płyty żelbetonowe. Musiałbym kuć ręcznie
    młotem wyburzeniowym z tydzień czasu. Jak się okazało na mojej ulicy
    jest firma, która ma taki sprzęt. Gość przyjechał koparką na ciągniku.
    Czymś takim:
    https://sprzedajemy.pl/mlot-arrowhead-r75-do-koparko
    -ladowarki-rybnik-2-6bea9f-nr47055772

    Z przodu łycha, a z tyłu młot hydrauliczny. Załatwił płyty w przeciągu
    niecałych bodajże półtorej godziny, zapakowując od razu gruz na samochód
    ciężarowy i wywożąc. Koszt tej operacji tzn. rozkucie żelbetonów,
    załadowanie na ciężarówkę i wywóz kosztował mnie ok. 300zł i do tego nie
    musiałem nawet kiwnąć palcem.

    Z tego co pamiętam liczył bodajże 80zł za godzinę pracy koparki + 50zł
    za kurs ciężarówki. W sumie zrobił chyba 3 kury ciężarówką.

    Naprawdę nie warto się męczyć.

  • 10. Data: 2018-06-28 01:44:50
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Bo wiem co to tanie gowno i jak się nim pracuje a raczej meczy. Masz jednorazowa
    robotę to pożycz, zarabiasz tym to kup porządne. Biednych ludzi nie stać na tanie
    rzeczy, zapamiętaj to sobie