  • 41. Data: 2018-08-02 00:10:08
    Temat: Re: Instalacja ruszyła :)
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W fotowoltaice doktryna jest ze maja wystapic duze oszczednosci i ze nawet troche
    zarobic sie na tym da jak ma sie na dachu. W niemczech to dziala bo relatywnie u nich
    instalacja jest minimum cztery razy tansza niz u nas a prad dwa razy drozszy. U nas
    niemiecka kalkulacja jest bledna. Jak by przeliczyc cene niemieckiego pradu i
    wynagrodzenia na warunki polskie to by wyszlo ze prad kosztuje 30 groszy w pierwszej
    taryfie i 22 w drugiej. Kto normalny przy takich cenach pradu kupil by instalacje za
    25 tysiecy?

  • 42. Data: 2018-08-02 09:55:46
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Ale ciężko stwierdzić, że w fotowoltanice chodzi o jakiś komfort. Bo
    > komfort czego? Gwarancji prądu w domu w czasie kiedy świeci słońce?

    Nawet tego się nie da osiągnąć. Instalacja on-grid (100% prosumenckich)
    nie mogą wpuszczać prądu do sieci, gdy w sieci jest brak prądu.

    --
    Pete

  • 43. Data: 2018-08-02 11:25:43
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Nawet tego się nie da osiągnąć. Instalacja on-grid (100% prosumenckich)
    > nie mogą wpuszczać prądu do sieci, gdy w sieci jest brak prądu.

    Wpuszczać do sieci nie możesz, ale nie ma technicznie problemu w
    stworzeniu niezawodnego zasilania awaryjnego - tudzież przełączania na
    zasilanie tylko z paneli. Podwójny przekaźnik i masz zabezpieczenie
    skuteczne. włączenie zasilania sieciowego automatycznie odcina panele.
    Mechaniczne rozwiązanie gwarantuje ci bezpieczeństwo (a raczej energetykom).

  • 44. Data: 2018-08-03 06:39:26
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 02.08.2018 o 11:25, sirapacz pisze:
    > nie ma technicznie problemu w stworzeniu niezawodnego zasilania
    > awaryjnego - tudzież przełączania na zasilanie tylko z paneli

    Ale awaryjne zasilanie choćby małym prądem, musi charakteryzować się
    jakąś przewidywalnością. A nie czy chmurka akurat zasłoni czy nie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 45. Data: 2018-08-06 23:26:37
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-08-01 o 21:34, Kris pisze:

    > Tu akurat ma racje
    > Może nie o samo reku ale generalnie o went mech- przewijały tu się długie dyskusje
    ile się dzięki temu oszczędzi i jak to się szybko spłaci
    > Z czasem jednak sami użytkownicy przyznawali że oszczędności z tego niespecjalne
    ale główna zaleta to komfort
    > Sporo takich dyskusji pamietam

    Dyskusja swoje a obliczenia i pomiary swoje, rekuperatory oszczędzają
    energię w zimie, im mocniej się wietrzy i większy mróz tym więcej,
    kogutek nie ma racji bo wg niego rekuperator nie może mieć 95%
    sprawności a tyle mają.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 46. Data: 2018-08-06 23:43:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 sierpnia 2018 23:26:39 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:

    > Dyskusja swoje a obliczenia i pomiary swoje, rekuperatory oszczędzają
    > energię w zimie,
    Nikt raczej nie twierdził że nie oszczędzają. Tyle tylko że oszczędzają zbyt mało
    żeby ekonomicznie sie opłacało je montować
    Dlatego montuje sie je dla komfortu a nie oszczędności co nie raz tu przyznali ci co
    je zamontowali

    > im mocniej się wietrzy i większy mróz tym więcej,

    Że niby co? Im większy przepływ WM tym więcej oszczędności?
    Jak to Tobie wyszło?
    I czemu wtedy nikt nie wietrzy zgodnie z normami tylko każdy na ćwierć gwizdka?
    > kogutek nie ma racji bo wg niego rekuperator nie może mieć 95%
    > sprawności a tyle mają.

    A to już Sobie Kogutkiem wyjaśnijcie
    Masz ustawione przepływy zgodnie z normą?
    WM chodzi już u Ciebie 24godz/dobe czy dalej tylko odpalasz co jakis czas?

  • 47. Data: 2018-08-06 23:50:45
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 06.08.2018 o 23:43, Kris pisze:
    > Że niby co? Im większy przepływ WM tym więcej oszczędności?

    Na odwrót. Im wolniejszy przepływ tym więcej czasu na wymianę ciepła w
    wymienniku.

    > I czemu wtedy nikt nie wietrzy zgodnie z normami tylko każdy na ćwierć gwizdka?

    Bo może norma odnosi się do wszystkich czy duży czy mały czy gruby czy
    chudy. A ludzie są różni i potrzeby mają różne. A Ty myjesz zęby zgodnie
    z normą? Na ile ustawiasz minutnik? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 48. Data: 2018-08-06 23:56:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Maja 95 ale tej nie majacej oparcia w fizyce sprawnosci temperaturowej. Gdyby nie to
    ze na Ziemi co kilka sekund rodzi sie frajer handel by zaniknal. Setki wpisow bylo
    jakie to rekuperatory sa super i zawsze sie konczylo ze fizyki nikt nie oszukal. To
    stanelo ze dla komfortu i tego sie nie czepiam. Pseudo oszczednosci biora sie z tego
    ze mozna ograniczyc wymiane powietrza sporo ponizej minimum wymaganego przepisami.
    Bylo zdjecie panelu rekuperatora jak chlodzi powietrze z zewnatrz. Nie wiem co
    oznacza 30% jakie jest na zdjeciu. Czy czasami nie to ze wtlacza 30% wyciaganego
    powietrza? Ale to raczej bez znaczenia bo odzyskiwal 80 watow na godzine i
    najprawdopodobniej zuzywal tyle samo pradu.

  • 49. Data: 2018-08-07 00:05:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 sierpnia 2018 23:50:52 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:

    > Na odwrót. Im wolniejszy przepływ tym więcej czasu na wymianę ciepła w
    > wymienniku.

    Czyli ok- im mniej sie wietrzy tym więcej oszczędza.
    A Janusz napisał: "rekuperatory oszczędzają
    energię w zimie, im mocniej się wietrzy i większy mróz tym więcej"

    > Bo może norma odnosi się do wszystkich czy duży czy mały czy gruby czy
    > chudy. A ludzie są różni i potrzeby mają różne.

    Zerknij ile mówi norma ile maja poustawiane użytkownicy WM(we wcześniejszych
    dyskusjach)
    Różnica to nie będzie 5-10%

    >A Ty myjesz zęby zgodnie
    > z normą? Na ile ustawiasz minutnik? :-)

    A na ile powinienem wg normy?

  • 50. Data: 2018-08-07 00:12:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jasne ze rozni ludzie maja rozne potrzeby, nie dotyczy to zapotrzebowania na tlen.
    Czlowiek zuzywa niewiele tlenu to i wymiane mozna bardzo ograniczyc i przezyje. A do
    smrodu nos bardzo szybko sie przyzwyczaja. Najwieksze oszczednosci daje rekuprator
    jak sie go wylaczy a nie jak jest roznica temperatur duza. Poza tym w Polsce srednie
    temperatury w zimie sa w okolicach zera stopni.