  • 11. Data: 2009-08-12 21:19:49
    Temat: Re: Inteligencja domu (nie wlasciciela)
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Dy wrote:
    > Jaka moze miec to wlasciwie wartosc?
    zadną, to masz zbiór zdalnie sterowanych wyłączników i manipulatorów
    które same nie tworzą żadnej inteligencji. Aby to miało sens to
    potrzebny byłby jeszcze silny system komputerowy z dobrym programem
    sterującym z np rozpoznawaiem mowy, syntezą dźwięku i takie tam.
    A tak to szkoda forsy na pstryczki elektryczki, no chyba że to będzie
    zabawka dla dużego chłopca :)

    --
    -----
    Pozdr

  • 12. Data: 2009-08-19 07:52:45
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "JanuszK" <J...@m...o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rozpoznawaiem mowy, syntezą dźwięku i takie tam.
    > A tak to szkoda forsy na pstryczki elektryczki, no chyba że to będzie

    Aby sterować wyłącznikami i manipulatorami nie trzeba aż takiej wielkiej
    "yntelygencji".
    Prawda jest taka, że to co oferują obecne systemy to przerost formy nad
    treścią, z których po prostu nikt później nie korzysta, a komputery z
    rozpoznawaniem i syntezą mowy to typowe wodotryski, które często zawodzą.
    W rzeczywistości w stałym użytkowaniu pozostają nieliczne funkcje takie jak
    symulacja obecności domowników, wyłączenie obwodów elektrycznych
    (oświetlenia, gniazdek) po załączeniu alarmu lub poprzez telefon, sterowanie
    oświetleniem czujkami ruchu, wyłączanie oświetlenia w pomieszczeniach, gdzie
    nie przebywają osoby, podsłuchiwanie co się dzieje w domu w przypadku
    alarmu, możliwość załączenia/wyłączenia oświetlenia całego domu z jednego
    miejsca, sterowanie roletami oraz oświetleniem elewacji czy podświetleniem
    numeru domu itp. Reszta to funkcje, którymi można się pochwalić przed
    rodziną i znajomymi, ale tak naprawdę nie stanowią poważniejszych funkcji
    użytkowych.
    Takie systemy, które posiadają podstawowe funkcje jak wyżej to ja wykonuję
    ludziom za 1/10 - 1/5 ceny, która została podana przez autora wątku.
    System musi być przede wszystkim przezroczysty tj. dodatkiem do całości oraz
    łatwym i ergonomicznym w obsłudze. Dla osób nieobeznanych w zasadach
    sterowania musi być niezauważalny i nie może wymuszać innych reakcji
    użytkowych.