  • 1. Data: 2009-05-25 23:35:10
    Temat: Jak czyścić urządzenie do wodnego masażu stóp ?
    Od: "Piotrek" <b...@p...onet.pl>

    Witam
    mam takie urządzenie, nieważne jakiej firmy, którego działanie polega na
    - produkowaniu bąbelków
    - wibracje i delikatne podgrzewanie wody
    - akupresura przy pomocy kolców na dnie
    Nawet jak się masuje czyste, umyte stopy ale zwłaszcza z dostkiem jakijś
    soli to chyba coś tam w czeluściach urządznia pozostaje.
    Przynajmniej mam takie wrażenie, że urządzenie od pewnego czasu "muli"
    (mniej bąblowania)
    Jak to wyczyścić ?
    Mam wrażenie, że uruchamianie z dobrze (~60 st.) gorącą czystą wodą nie
    przynosi spodziewnych efektów nawet pod 3 razach po 10 minut.
    Może jest jakaś specyficzna budowa w środku urządzenia ? Skąd się bierze
    "bąblowanie" - czy urządzenie zasysa i wypluwa wodę ? No bo chyba nie
    powietrze, ponieważ wogóle go nie widzę jakiegokolwiek wlotu.
    A może po prostu trzeba użyć specjalnego preparatu ?

    Piotrek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4103
    (20090525) __________

    part000.txt - nie mozna zakonczyc dekompresji (mozliwe powody: zbyt mala ilosc
    wolnej pamieci lub miejsca na dysku albo problem z folderami tymczasowymi)

  • 2. Data: 2009-05-26 06:49:31
    Temat: Re: Jak czyścić urządzenie do wodnego masażu stóp ?
    Od: " toolpusher" <t...@p...onet.pl>

    spróbuj octem albo kwaskiem cytrynowym i zapuść urządzenie z max. temp.

    Piotr

  • 3. Data: 2009-05-26 10:56:13
    Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl>

    Moim zdaniem problem nie polega na samym czyszczeniu ale na dezynfekcji
    takiego cuda. Są tam różne zakamarki, gdzie siedzą sobie żyjątka po używaniu
    urządzenia.
    Stawiam na jakieś preparaty do wanien z hydromasażem.

    P.

  • 4. Data: 2009-05-26 11:15:20
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 26 May 2009 12:56:13 +0200, Pietrek napisał(a):

> [...]
    > urządzenia.
    > Stawiam na jakieś preparaty do wanien z hydromasażem.

    A Domestos to pies?
    ;-)

  • 5. Data: 2009-05-26 17:07:19
    Od: "Piotrek" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > używaniu
    > urządzenia.
    > Stawiam na jakieś preparaty do wanien z hydromasażem.

    wydaje mi się że taka sól pozostawiona w rozpuszczonej wodzie w urządzeniu
    gdzieś tam się gromadzi i przysycha, nie sposób po masażu pozbyć się 100%
    wody
    i w końcu, jak w życiu, zawał :(

    Piotrek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4105
    (20090526) __________

  • 6. Data: 2009-05-27 11:37:29
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Należy zacząć od przeczytania instrukcji gdzie na 99,9% jest napisane że nie
    należy używać soli która powoduje m.in zatykanie dysz porzez krystalizację.

    Próbę oczyszczenia zacząłbym od zalania urządzenia gorącą wodą z dość dużą
    ilością kwasku cytrynowego i NIE_ZAŁĄCZANIU_MASAŻERA.
    Dać temu trochę- 20-30 minut poleżeć.
    Urządzenie wytwarza bąbelki powietrzne więc włączenie go spowoduje że woda
    z kwasem nie dotrze do dysz dmuchających powietrzem i one nie odkamienią
    się.
    Nie używaj żadnych domestosów, cilitów ani żadnej innej agresywnej chemii.
    Woda z kwaskiem w proporcji jedno opakowanie kwasku na 1,5-2 litry wody.
    Jak nie pomoże za pierwszym razem, powtórz operację. Woda najlepiej wrząca.
    Temperatura jest katalizatorem reakcji rozpuszczania osadów wapnia.
    Jeżeli masz możliwość, umieść w wodzie grzałkę aby utrzymywać jak najwyższą
    temperaturę. Uważaj by grzałka nie dotykała plastiku.
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2009-05-27 11:39:04
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > Moim zdaniem problem nie polega na samym czyszczeniu ale na dezynfekcji
    > takiego cuda. Są tam różne zakamarki, gdzie siedzą sobie żyjątka po
    > używaniu
    > urządzenia.

    Nie ma takiej potrzeby. Masażery dmuchają powietrzem. Większy syf żyje
    własnym życiem w każdej pralce i zmywarce niż w takim urządzeniu.

  • 8. Data: 2009-05-28 06:11:47
    Od: Moorek <m...@p...onet.pl>

    W wannie z bąbelkami zastosowano prosty sposób żeby tych syfów w
    rurkach nie było.
    Po każdym spuszczeniu wody po ok 20 minutach elektronika załącza na
    sucho bąbelki po to żeby przedmuchać dysze i pozbyć się pozostałości w
    przewodach.

    Albo pompka straciła na sprężaniu i nie daje rady wydmuchać powietrza,
    albo jakiś przewód jest nieszczelny (co najczęściej objawiałoby się
    przeciekaniem) lub tak jak sądzisz przewody zabrudziły się.
    Tak czy inaczej ja słynę z rozbierania wszystkiego co wpadnie w moje
    łapki - więc bym to rozebrał przejrzał jak działa, poczyścił i usunął
    ewentualne usterki.
    Albo mam jeszcze jeden pomysł - pójdź do sklepu z fajkami - tam
    sprzedają takie fajne druciki z kotkami ok 20cm do czyszczenia fajek -
    takim czymś przepchasz każdą rurkę bez rozbierania.

    Jak nie chcesz się bawić to polecam nowe koszt 70 do 90zł.

    moorek