  • 1. Data: 2009-05-25 11:24:13
    Temat: zużycie energii
    Od: "z...@z...jones" <z...@z...jones.com>

    Pytanie ile przeciętnie zużywacie kWh na 2 m-ce ? Przy okazji jakiś tam
    wyjaśnień pani na infolini powiedziała że przeciętna rodzina zużywa od
    500 do nawet 1200 rocznie
    Mi za 2m-ce wychodzi ponad 300, styczeń-luty to prawie 400 gdzie nawet
    pralki jeszcze nie miałem. Więc to chyba sporo ?
    Gospodarstwo 1os, okazjonalne gotowanie na kuchni elektrycznej, co 3 dni
    zmywarka, czajnik + sprzet rtv + 24/h dekoder upc stale mielący dyskiem
    i ostatnio komp

  • 2. Data: 2009-05-25 12:18:52
    Temat: Re: zużycie energii
    Od: geyb <g...@g...pl>

    z...@z...jones pisze:
> [...]
    > Gospodarstwo 1os, okazjonalne gotowanie na kuchni elektrycznej, co 3 dni
    > zmywarka, czajnik + sprzet rtv + 24/h dekoder upc stale mielący dyskiem

    Czy uważasz, że to za dużo? Kuchnia elektryczna, czajnik, zwmywarka,
    pralka, suszarka itp. to odbiorniki dużej mocy, które pracując dość
    krótko zużywają sporo energii. Np. Kuchnia o mocy 2kW pracująca przez
    godzinę (no, porządny obiadek) zużyje tyle energii, co 20-watowa
    świetlówka przez 100 godzin świecenia.

  • 3. Data: 2009-05-25 12:45:24
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    z...@z...jones wrote:
> [...]
    > Gospodarstwo 1os, okazjonalne gotowanie na kuchni elektrycznej, co 3 dni
    > zmywarka, czajnik + sprzet rtv + 24/h dekoder upc stale mielący dyskiem

    Jak mieszkalismy we dwoje to wychodzilo ok 60kWh/miesiac :D (za dlugo w
    domu nie przebywamy) teraz we troje z kumplem ok 100kWh/miesiac.

    Chodza glownie lodowka (370kWh/rok, a wiec 1 dziennie) oraz
    komputery/routery - zarowki energooszczedne, pralka co 2 dni. Ogolnie
    raczej oszczednie, wiec i zuzycie niskie.

    Aha - gotowanie na gazie, a c.w. miejska.
    --
    Regards,
    Maverick

  • 4. Data: 2009-05-25 13:34:44
    Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl>

    z...@z...jones pisze:
    > Pytanie ile przeciętnie zużywacie kWh na 2 m-ce ? Przy okazji jakiś tam
    > wyjaśnień pani na infolini powiedziała że przeciętna rodzina zużywa od
    > 500 do nawet 1200 rocznie

    3MWh rocznie

  • 5. Data: 2009-05-25 17:17:14
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    z...@z...jones <z...@z...jones.com> wrote:
> [...]
    > 3
    > dni zmywarka, czajnik + sprzet rtv + 24/h dekoder upc stale

    No to u mnie na dwa miesiące prognozują 560kW i z tego zwykle jakiś
    niewielki zwrot jest.
    trzy osoby, czajnik elektryczny, mikrofalka (używana regularnie),
    elektryczny piekarnik (używany okazyjnie), lodówka, zmywarka, pralka
    (+małe dziecko), dwa komputery, włączona nonstop drukarka laserowa
    (nieużywana na tryb "oszczędzania energii" się przestawia sama) i co
    gorsza absolutny brak żarówek energooszczędnych. I tak wysokie
    rachunki to napewno przez te żarówki...

    J.

  • 6. Data: 2009-05-25 17:19:21
    Od: "GAL" <z...@g...pl>

    Użytkownik "z...@z...jones" <z...@z...jones.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > zmywarka, czajnik + sprzet rtv + 24/h dekoder upc stale mielący dyskiem i

    ledwo mieszcze się w 3000kWh rocznie

    pani na infolinii ma 100% racji, 500 do 1200 to typowa wartość

  • 7. Data: 2009-05-25 18:25:33
    Od: " toolpusher" <t...@p...onet.pl>

    [ciach]
    Nie wiem może ja mam licznik spierniczony ale 800kWh na 2 miesiące 6 osobowa
    rodzina 3 dorosłych i dzieci, komputer 24/7 paralka codziennie raz lub 2
    pompa głebinowa czajnik elktryczny. Oświetlenie w głównej mierze
    enegooszczędne bojler gazowy. Z tego co widze to mam kosmiczne wartości.
    Ostatnio rachunek za 2 m-ce 450zł.

    Piotr Klęba

  • 8. Data: 2009-05-25 20:11:41
    Od: "emarcin" <e...@p...com>

    > 3MWh rocznie

    Szczęściarz - u mnie rocznie 5MWh.

    Pozdrawiam emarcin

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    4102 (20090525) __________

  • 9. Data: 2009-05-26 18:38:58
    Od: "dziobak" <dziobak-usun@hot..pl>

    Użytkownik zeta.jones" napisał ...
    > Pytanie ile przeciętnie zużywacie kWh na 2 m-ce

    10kWh na dobę średnio mi wychodzi, rodzina 2+2 z czego jedno młode tylko
    pranie przynosi + babcia bez oszczędnych żarówek z lodówka bez izolacji.
    Gotowanie na gazie, czajnik , pralka, lodówka klasy B, komp stacjonarny bez
    szaleństw , laptok , akwarium - może ono żre trochę, TV LCD też długo chodzi
    na dobę.
    Zastanawiam sie czy nie kupić jakiego bądź miernika mocy i tak sobie właczać
    na tydzień albo i dłużej pod każde urządzenie.
    Czyli wychodzi 200zł.
    Kumpel kawaler bez TV , radia , pralki . tylko z kompem płaci circa 60 zł

    pozdrawiam

    dziobak

  • 10. Data: 2009-05-26 21:33:23
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "dziobak" <dziobak-usun@hot..pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czyli wychodzi 200zł.
    > Kumpel kawaler bez TV , radia , pralki . tylko z kompem płaci circa 60 zł

    Włączam sobie zwykły licznik w szereg z różnymi urządzeniami. W ten sposób
    wykryłem np awarię zamrażarki.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/