  • 11. Data: 2010-08-29 22:49:15
    Temat: Re: Jak instalowac nowa kuchenke
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Jan Werbiński napisał(a):
    > Jak wygladaja takie uprawnienia?
    Jest to żółte wielkości zwykłej legitymacji dwu kartkowej, uprawnienia
    imienne z peselem, nazywa się to świadectwo kwalifikacyjne, z nadanym
    numerem i z datą ważności do ... dozorowe lub eksploatacyjne.
    > Od kogo?
    Np. można to wyrobić w Lublinie przy Towarzystwie Gospodarki
    Energetycznej, a wystawia komisja kwalifikacyjna.

    Jednak tego nie przedstawia się nikomu, tylko używa się pieczątki z
    numerem nadania uprawnień, dozorowych lub eksploatacyjnych.
    --
    Krzysiek

  • 12. Data: 2010-08-30 13:30:47
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Paulina Wieczorek" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Czy moglby mi ktos nakreslic jak odbywa sie instalacja nowej kuchenki
    > gazowej. Chcialabym kupic nowa- Amica , czy jej instalacji moze dokonac
    > dowolna firma zajmujaca sie instalacjami gazowymi czy musi byc
    > autoryzowana, zeby nie stracila w razie czego gwarancji?

    Powinna to zrobić osoba posiadająca uprawnienia w zakresie instalacji
    gazowych.
    Z jednej strony to wymóg producenta dla utrzymania gwarancji (chyba, że jest
    wymóg szczególny by robił to autoryzowany serwis z uwagi np z złożoność i
    konieczność uruchomienia urządzenia).
    Z drugiej strony to wymóg prawa. Zgodnie z nim kuchenka bądź dowolne inne
    urządzenie gazowe zasilane z instalacji stanowi część instalacji gazowej a
    przy instalacji gazowej mogą dokonywać zmian i wykonywać prace tylko osoby z
    uprawnieniami.
    Z trzeciej strony to powinien być wymóg zdrowego rozsądku - uprawniony
    instalator powinien sprawdzić szczelność przyłącza i każdego palnika (kurka)
    za pomocą detektora gazu. Jeżeli instalator nie ma detektora - nie pozwolić
    mu wykonać pracy
    Nie jeden raz zdarza się, że w nowym sprzęcie jakiś kurek gazowy jest
    nieszczelny.
    --
    Jackare

  • 13. Data: 2010-08-30 13:56:26
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Jackare" <j...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > pozwolić mu wykonać pracy
    > Nie jeden raz zdarza się, że w nowym sprzęcie jakiś kurek gazowy jest

    Równie skutecznym testem jest pianka do golenia nałozona na sprawdzane
    miejsce.

  • 14. Data: 2010-08-30 15:09:01
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Jackare napisał(a):
    > Jeżeli instalator nie ma detektora -
    > nie pozwolić mu wykonać pracy
    Przesadzasz z tym detektorem.
    Już fachowiec bez detektora wie jak sprawdzić szczelność.
    Jak by nie było wynika to z jego obowiązków.
    --
    Krzysiek

  • 15. Data: 2010-08-30 18:15:06
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Przesadzasz z tym detektorem.
    > Już fachowiec bez detektora wie jak sprawdzić szczelność.
    > Jak by nie było wynika to z jego obowiązków.
    > --
    > Krzysiek

    Na rurach i złączkach - wiadomo- nie ma większych problemów, ale sprawdzanie
    szczelności kurków kuchenki za pomocą środka pieniącego jest conajmniej
    upierdliwe i niemiarodajne. Detektor z ustawianą czułością znacznie szybciej
    i skuteczniej wykaże ewentualnie nieszczelności
    --
    Jackare

  • 16. Data: 2010-08-30 23:34:41
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Podstawa prawna i definicja uprawnien?
    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 17. Data: 2010-08-31 07:14:29
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
    > "Blacha na dupę"- to po prostu zabezpieczenie się na papierze przed tym,
    > co może nastąpić. Przecież nie jest ważne, że ktoś podłączył dobrze czy
    > źle. Jeśli podłączył sam- i będzie wypadek z gazem - to jego wina. Jak
    > podłączył uprawniony fachowiec, to wystawił kwit- taką "blachę na dupę"
    > własciciela. Jak było źle i będzie wypadek- to właściciel jest niewinny.

    Szkoda tylko, że jeżeli już dojdzie do sporu to ciężko będzie cokolwiek
    ustalić. Żaden z instalatorów nie będzie pamiętał gdzie i jak podłączył taką
    kuchenkę i czy w między czasie nie była 8 raz przestawiana.
    Sam tak miałem, że musiałem na gwałt kupić i zainstalować kuchenkę w
    chałupie, którą kupiłem i stała ona sobie przez 3 miesiące gdy remontowana
    była inna część domu. Później gdy zaczął się remont kuchni kuchenka zmieniła
    miejsce i podłączona już była przez hydraulika ale bez pieczątki. Pierwsze
    podłączenie było robione przez pieczątkowego fachowca tylko ze względu na
    gwarancję. Też Amica.

    Tomasz

  • 18. Data: 2010-08-31 07:36:46
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > Podstawa prawna i definicja uprawnien?

    Już milion razy podawałem - nie chce mi sie kolejny raz.
    Odszukaj sobie: dwa rozporządzenia do prawa budowlanego (w sprawie warunków
    technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie oraz w
    sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych) i
    rozporządzenie ministra bodajże gospodarki w sprawie świadectw
    kwalifikacyjnych.
    --
    Jackare

  • 19. Data: 2010-08-31 21:17:33
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Jackare napisał(a):
> [...]
    > jest conajmniej upierdliwe i niemiarodajne. Detektor z ustawianą
    > czułością znacznie szybciej i skuteczniej wykaże ewentualnie
    Jeżeli sprawdzę i upewnię sie że instalacja doprowadzająca gaz do
    kuchenki jest szczelna, a po puszczeniu ciśnienia na kuchenkę (która
    jest na gwarancję) ma spadek ciśnienia, kuchenka jest do zwrotu.
    Detektor jest nie potrzebny.

    A jeżeli mam rzeźbić przy kuchence bez gwarancji, spokojnie bez
    detektora można sobie poradzić.
    --
    Krzysiek