  • 1. Data: 2010-08-29 09:45:59
    Temat: Jak instalowac nowa kuchenke
    Od: "Paulina Wieczorek" <p...@o...eu>

    Czy moglby mi ktos nakreslic jak odbywa sie instalacja nowej kuchenki
    gazowej. Chcialabym kupic nowa- Amica , czy jej instalacji moze dokonac
    dowolna firma zajmujaca sie instalacjami gazowymi czy musi byc autoryzowana,
    zeby nie stracila w razie czego gwarancji?

  • 2. Data: 2010-08-29 12:02:23
    Temat: Re: Jak instalowac nowa kuchenke
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Paulina Wieczorek" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > dowolna firma zajmujaca sie instalacjami gazowymi czy musi byc
    > autoryzowana, zeby nie stracila w razie czego gwarancji?

    Mogę się mylić, ale powinien to być zwykły hydraulik lub monter instalacji
    bud.
    Jeżeli producent żąda czegoś więcej, to należy zmienić producenta.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2010-08-29 12:29:10
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Paulina Wieczorek" <p...@o...eu> wrote in message
> [...]
    > dowolna firma zajmujaca sie instalacjami gazowymi czy musi byc
    > autoryzowana, zeby nie stracila w razie czego gwarancji?

    Quod libet.
    Instalacja bez autoryzacji może powodować utratę gwarancji, a to z
    powodu stwierdzenia przez montera sprawności urządzenia. Wypadek spowodowany
    przez samoróbkę spada na wykonawcę i właściciela. Autoryzacja to blacha na
    dupę producenta i właściciela.

  • 4. Data: 2010-08-29 14:31:25
    Od: "Paulina Wieczorek" <p...@o...eu>

> [...]
    > spowodowany przez samoróbkę spada na wykonawcę i właściciela. Autoryzacja
    > to blacha na dupę producenta i właściciela.

    "Autoryzacja to blacha na dupę producenta i właściciela" co to znaczy po
    polsku bo nie rozumiem fachowej gwary instalatorow :) i co tak okreslaja.

  • 5. Data: 2010-08-29 14:47:11
    Od: "Chiron" <c...@o...eu>

    Użytkownik "Paulina Wieczorek" <p...@o...eu> napisał w wiadomości grup

    > "Autoryzacja to blacha na dupę producenta i właściciela" co to znaczy po
    > polsku bo nie rozumiem fachowej gwary instalatorow :) i co tak okreslaja.

    "Blacha na dupę"- to po prostu zabezpieczenie się na papierze przed tym, co
    może nastąpić. Przecież nie jest ważne, że ktoś podłączył dobrze czy źle.
    Jeśli podłączył sam- i będzie wypadek z gazem - to jego wina. Jak podłączył
    uprawniony fachowiec, to wystawił kwit- taką "blachę na dupę" własciciela.
    Jak było źle i będzie wypadek- to właściciel jest niewinny.

    --
    Chiron

    Prawda, Prostota, Miłość.

  • 6. Data: 2010-08-29 14:50:54
    Od: "Paulina Wieczorek" <p...@o...eu>

> [...]
    > podłączył uprawniony fachowiec, to wystawił kwit- taką "blachę na dupę"
    > własciciela. Jak było źle i będzie wypadek- to właściciel jest niewinny.

    Piekne dzieki za wyjasnienie o co chodzi :), juz rozumiem.

  • 7. Data: 2010-08-29 15:02:49
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > "Autoryzacja to blacha na dupę producenta i właściciela" co to znaczy po
    > polsku bo nie rozumiem fachowej gwary instalatorow :) i co tak okreslaja.

    To po polsku oznacza zbroję na tylną część ciała, papierowo - prawną.

  • 8. Data: 2010-08-29 15:03:33
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Chiron" <c...@o...eu> wrote in message news:i5drtf$cmt$1@news.onet.pl...

> [...]
    > podłączył uprawniony fachowiec, to wystawił kwit- taką "blachę na dupę"
    > własciciela. Jak było źle i będzie wypadek- to właściciel jest niewinny.

    Dokładnie. :-)))

  • 9. Data: 2010-08-29 15:21:30
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Paulina Wieczorek napisał(a):
    > Chcialabym kupic nowa- Amica , czy jej instalacji moze dokonac
    > dowolna firma zajmujaca sie instalacjami gazowymi czy musi byc autoryzowana,
    > zeby nie stracila w razie czego gwarancji?
    W gwarancji bedziesz mieć miejsce na wpis i pieczątkę uprawnionej
    osoby która podłącza kuchenkę do instalacji.
    Bez tego wpisu z pieczątką, gwarancja jest nie ważna.

    Podłączyć kuchenkę może każdy hydraulik (nie tylko autoryzowany) ale z
    uprawnieniami do zajmowania sie eksploatacją urządzeń gazowych, i taką
    pieczątkę musi przybić na gwarancji.
    --
    Krzysiek

  • 10. Data: 2010-08-29 21:27:53
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > uprawnieniami do zajmowania sie eksploatacją urządzeń gazowych, i taką
    > pieczątkę musi przybić na gwarancji.

    Jak wygladaja takie uprawnienia? Od kogo?