  • 1. Data: 2010-08-29 10:35:27
    Temat: Telefon bezprzewodowy, który sam się wyłącza?
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Czy są telefony bezprzewodowe, które po skończonej rozmowie samoczynnie się
    wyłączają, tak jak komórkowe?
    Babcia ma 86 lat i przeważnie, po rozmowie telefonicznej zapomina nacisnąć
    przycisk z czerwoną słuchawką i potem nie sposób się do niej dodzwonić.
    Jacek

  • 2. Data: 2010-08-29 12:01:06
    Temat: Re: Telefon bezprzewodowy, który sam się wyłącza?
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Siemens Gigaset po odłożeniu do stojaka ładowarki się rozłącza.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2010-08-29 12:29:26
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    raczej nie o to chodzi
    tak to chyba wszystkie mają

  • 4. Data: 2010-08-30 20:30:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek wrote:
    > Czy są telefony bezprzewodowe, które po skończonej rozmowie
    > samoczynnie się wyłączają, tak jak komórkowe?

    ale komórkowe sie wcale same nie wyłączają :)

  • 5. Data: 2010-09-04 07:09:26
    Od: Artur Czeczko <a...@c...student.uw.edu.pl>

    Jacek pisze:
> [...]
    > Babcia ma 86 lat i przeważnie, po rozmowie telefonicznej zapomina
    > nacisnąć przycisk z czerwoną słuchawką i potem nie sposób się do niej

    W telefonach komórkowych to jest o tyle prostsze, że gdy jedna strona
    zakończy połączenie, to informacja o tym jest dalej przekazywana
    cyfrowo, telefon po drugiej stronie dostaje tę informację i się
    rozłącza. W tradycyjnej telefonii jest o tyle gorzej, że telefon
    musiałby analizować dźwięk na linii, rozpoznać dźwięk przerywany
    taki jaki jest gdy druga strona się rozłączy i wtedy się rozłączyć.
    Z jednej strony bardziej skomplikowane, z drugiej strony wszystkie
    automatyczne sekretarki to potrafią. Więc może należy szukać
    wśród telefonów z wbudowaną automatyczną sekretarką? Skoro i tak
    muszą umieć rozpoznać zakończenie połączenia, to nie widzę powodu,
    by z tego nie korzystały również podczas normalnych połączeń.
    Ale nie wiem, czy te telefony rzeczywiście tak mają, trzeba się
    dowiedzieć.
    A może są możliwości, żeby zamienić linię analogową na cyfrową?
    Nie znam się za bardzo na tym, trzeba się dowiedzieć.

    Albo jeszcze inne rozwiązanie - znaleźć taki telefon, w którym
    gdy jest podniesiona słuchawka, świeci jakaś bardzo jasna dioda,
    którą trudno przegapić, albo bardzo jaskrawe podświetlenie
    klawiatury czy wyświetlacza, może babci byłoby łatwiej zapamiętać,
    że wtedy trzeba "wyłączyć" telefon.

    I polecałbym pytać raczej na pl.misc.telefonia. Oczywiście
    po przeszukaniu archiwum grupy.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 6. Data: 2010-09-04 07:11:42
    Od: Artur Czeczko <a...@c...student.uw.edu.pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > ale komórkowe sie wcale same nie wyłączają :)

    Człowiek ma zaimplementowane bardzo ciekawe heurystyczne
    algorytmy, które powodują świetną korekcję błędów, gdy
    jedna ze stron komunikacji wyrazi się nieprecyzyjnie.
    Niestety, ostatnio umiejętność korzystania z tych
    algorytmów zanika.

    Pozdrawiam,
    Artur