  • 1. Data: 2012-10-24 16:12:04
    Temat: Jak ładnie podłączyć grzejnik
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Panowie,

    chciałbym wymienić grzejnik łazienkowy z żeliwnego na nowoczesny,
    chromowany, mający też pełnić rolę suszarki do ręczników. Piony są
    obecnie odkryte, ale zostaną zabudowane. Nie mam chęci/możliwości
    wpuszczenia rur zasilających w ścianę (jedyna sensowna akurat jest
    nośna). Odległość w linii prostej od śrubunków grzejnika do rur ok.
    60 cm. w linii prostej. Odkryte, poziome rurki zasilające nie będą
    szpeciły pomieszczenia, o ile będą wykonane estetycznie. Tylko
    w jaki sposób to zrobić? Grzejnik to chrom polerowany, więc najlepiej,
    by rurki też takie były. Na każdej będą 2 zakręty po 90 stopni każdy.
    Standardowe, odkryte przyłączenie lutowaną miedzią raczej nie wchodzi
    w grę z przyczyn opisanych przez Stanisława Anioła:

    "Ja jestem odpowiedzialny za ten dom i wymagam społecznego podejścia.
    Ja powiesiłem zielone, pani brązowe. No i jak to teraz wygląda? Jak
    gówno w lesie. I ja się na to nie zgadzam." ;-)

    Fantazję mam taką, by były to lite chromowane rurki miedziane dogięte
    na wymiar na giętarce. W ostateczności jakieś rurki osłonowe. Proszę
    o komentarz i propozycje praktyczne przy założeniu, że budżet na to
    mam, przyjmijmy, 500 zł.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2012-10-24 16:25:39
    Temat: Re: Jak ładnie podłączyć grzejnik
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 24.10.2012 16:12, Piotr Wyderski pisze:

> [...]
    > na wymiar na giętarce. W ostateczności jakieś rurki osłonowe. Proszę
    > o komentarz i propozycje praktyczne przy założeniu, że budżet na to

    To może znajdź rurkę miedzianą, daj do wygięcia jak Ci pasi i potem do
    chromowania.

  • 3. Data: 2012-10-24 16:34:18
    Temat: Odp: Jak ładnie podłączyć grzejnik
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Dawno, dawno temu, kiedy jeszcze świat nie słyszał o grzejnikach
    drabinkowych sam taki zrobiłem. Użyłem rurek miedzianych i złączek.
    Polutowałem wszystko elegancko, oczyściłem chemicznie i mechanicznie po czym
    dałem do galwanizerni. Wyszedł z tego rewelacyjny grzejnik/wieszak. Ja
    zrobiłem go nie równolegle do ściany tylko pod katem, dzięki temu da się
    powiesić kilka ręczników i każdy wisi nie zachodząc na sąsiedni.

    Wiec moja sugestia jest taka żebyś zmontował sobie miedziane przyłącze,
    następnie pokryć to chromem a same złącza zniknął w pionie jak obudujesz.
    Mnie chromowanie kosztowało poniżej 100zł grzejnik 90x60cm.

    PC

  • 4. Data: 2012-10-24 16:47:28
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Albercik wrote:

    > To może znajdź rurkę miedzianą, daj do wygięcia jak Ci pasi i potem do
    > chromowania.

    Myślałem już nad tym i z oczywistych względów takie rozwiązanie
    byłoby idealne. Zwątpiłem jednak po wizycie u najbliższego ślusarza
    (z innych powodów -- chciałem, by mi coś pospawał), który po
    wysłuchaniu moich potrzeb skomentował "paaaanie, mnie się by nie
    chciało w takie rzeczy bawić, nawet tak nikt nie robi". Okazało
    się potem, że miał rację, ale uraz do ślusarzy mi pozostał -- boję
    się teraz iść z tą rurką do jakiegoś. ;-)

    Jeśli zaś chodzi o chromowanie, to tu nie mam najbledszego pojęcia
    o takich usługach, więc zapytam jak blondynka: która galwanizernia
    we Wrocławiu przyjmie takie zlecenie detaliczne w rozsądnej cenie?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 5. Data: 2012-10-24 16:50:35
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > na wymiar na giętarce. W ostateczności jakieś rurki osłonowe. Proszę
    > o komentarz i propozycje praktyczne przy założeniu, że budżet na to

    Są systemy zaciskane z nierdzewki. Nie wiem jak z gięciem, ale chyba nie ma
    problemu. Pytanie tylko, czy znajdziesz hydraulika który robi w takim
    systemie i zechce przyjechać z zaciskarką dla dwóch rurek. A w zasadzie
    pytanie nie czy zechce, ale za ile :-)

    Tak wiem, że nierdzewka to nie chrom, ale można ją ładnie wypolerować.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2012-10-24 23:25:36
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Piotr, dawaj wymiary, się zrobi :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 7. Data: 2012-10-24 23:27:05
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Tak wiem, że nierdzewka to nie chrom, ale można ją ładnie wypolerować.

    Jak trafi słabą, to niestety zmatowieje, kolor też chyba nie taki.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. spłuczkę z kwasiaka zrobiłem, od razu widać że inny materiał niż
    reszta armatury.

  • 8. Data: 2012-10-25 05:54:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > pytanie nie czy zechce, ale za ile :-)
    >
    > Tak wiem, że nierdzewka to nie chrom, ale można ją ładnie wypolerować.

    ale złącza już nie sa takie łądne...

  • 9. Data: 2012-10-25 14:00:01
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Witaj Irku, kopę lat. :-)

    Dokładnych wymiarów jeszcze nie znam, muszę najpierw grzmota
    powiesić na ścianie zgodnie z wytycznymi MałejŻonki, a zapowiada
    mi się teraz kilka wyjazdów, więc dopiero w połowie listopada
    będę coś wiedział konkretnie. Jeśli mi sie koncepcja nie zmieni,
    to odezwę się na priv. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 10. Data: 2012-10-25 20:01:45
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>