  • 11. Data: 2009-01-13 10:59:12
    Temat: Re: Jak policzyć ilośc pobieranego ciepła?
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Stolat" <c...@g...pl> wrote:

    > No tak czyli pewnie przez dach ucieka.... ech co za życie :), dach do
    > poprawki bo się zaczął uginać. TAkie zycie biednego inwestora :).

    Niewielkie ugięcia na połaci i garby na murłacie i płatwiach są rzeczą dość
    powszechną przy dachówce. Upewnij się, że musisz to poprawiać.

    --
    Bartek

  • 12. Data: 2009-01-13 12:34:24
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Stolat pisze:
> [...]
    > Dom dwukondygnacyjny.
    > Ogrzewany jest tylko parter przez podłogówkę. Na podłodze cm styropianu,
    > ściany 15 cm styropian, ściana fundamentowa 10 cm styropian.
    > Strop teriva, góra bez izolacji, stan surowy góry.
    >

    > Teraz tak chciałem sobie policzyć ile "ciepła bierze" ogrzewanie, później
    > przeliczyć ile 80kg daje ciepła razy sprawności kotła i może mi coś wyjdzie
    > co jest nie tak.
    > Bo miało być tanio a jest drogo :) . Nawet bardzo od 24.11.2008 spaliłem do
    > dnia dzisiejszego jakieś 2.5 tony węgla ( retopal).

    tak bez liczenia min 3x za dużo...

    Pozd.
    Michał

  • 13. Data: 2009-01-13 13:49:47
    Od: a...@g...com

    On 13 Sty, 10:38, "Stolat" <c...@g...pl> wrote:

    > Ogrzewany jest tylko parter przez podłogówkę. Na podłodze cm styropianu,
    [...]

    Na podlodze cm styropianu ? ;-) Pomyliles sie zapewne ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2009-01-13 14:17:12
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Na podlodze cm styropianu ? ;-) Pomyliles sie zapewne ?
    pozdr.

    -
    Tak, mała pomyłka. Na podłodze 13 cm styro, 2x5 i 3 cm magicznego styropianu
    który odbija ciepło :).

  • 15. Data: 2009-01-13 14:44:25
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 13 Jan 2009 10:38:33 +0100, Stolat napisał(a):

> [...]
    > instalację grzewczą.
    > Temperatura na wyjściu 68C, na powrocie 58 pompa pracuje z wydajnością

    Czyli na godzinę woda oddaje do otoczenia energię równą
    10*4190*1000 [K*(J/kg*K)*kg]=41,9MJ

    > Moje pytanie sie stąd bierze, że średnie spalanie węgla w piecu (
    > automatyczny z podajnikiem tłokowym) to 80 kg na dobę!!!!

    Czyli w ciągu doby w wodę pójdzie 41,9*24=1005,6 MJ, zaś w paliwie
    dostarczysz około 22*80 [(MJ/kg)*kg]=1760 MJ

    Czyli sprawność Twojego pieca to około 57% - nie taka znowu zła.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 16. Data: 2009-01-13 14:52:48
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    On pisze o 2.5m3 :)

    > Czyli sprawność Twojego pieca to około 57% - nie taka znowu zła.

    Mi wyszło że sprawność jego kotła wynosi od 100% do 130%.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 17. Data: 2009-01-13 14:58:10
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 13 Jan 2009 15:52:48 +0100, Sebcio napisał(a):

    > On pisze o 2.5m3 :)

    A to korekta - 104,75MJ

    > Mi wyszło że sprawność jego kotła wynosi od 100% do 130%.

    No przy tym 2,5m^3/h to tak by było. Raczej nie ma cały czas takiego
    przepływu.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 18. Data: 2009-01-13 15:13:38
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > No przy tym 2,5m^3/h to tak by było. Raczej nie ma cały czas takiego
    > przepływu.

    Też tak sądzę, podejrzewam że podał wydajność maksymalną podawaną przez
    producenta.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 19. Data: 2009-01-14 10:28:04
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    szok!

    270 m2,

    grzane jakies 200

    dziennie jakies maks 26 kg
    piec 25kW - HEF-a

    mar

  • 20. Data: 2009-01-15 16:15:44
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Temperatura na wyjściu 68C, na powrocie 58 pompa pracuje z wydajnością
    > 2,5m3/h.

    Tak jak już koledzy napisali zapewne podajesz maksymalną wydajność pompy
    (przy zerowym ciśnieniu). Rzeczywstą możesz zmierzyć rotametrem, wodomierzem
    lub mniej dokładnie manometrami z charkterystyki pompy