  • 1. Data: 2009-01-12 16:02:35
    Temat: najtańsza wentylacja
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    Mam do zrobienia w najmowanym lokalu wentylację - w sumie ok 6 pomieszczeń.
    Jest w tej chwili 'działająca', ale w jednym pomieszczeniu i w kominie który
    wygląda niezbyt dobrze... Czy można zrobić taką wentylację grawitacyjną za
    pomocą rur z tworzywa? (od stropu do kalenicy ok 6 m) Bez stawiania
    murowanych/systemowych kominów? Czy może lepiej went. mechaniczną, bez
    rekuperatora ale np wymuszoną działaniem wentylatora kanalowego na wyjściach
    i wejściach? Jak wspomniałem na wstępie, jest to lokal najmowany i
    jakakolwiek duża i kosztowna inwestycja mija się z celem...

    Adam

  • 2. Data: 2009-01-12 18:40:55
    Temat: Re: najtańsza wentylacja
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > kanalowego na wyjściach i wejściach? Jak wspomniałem na wstępie, jest to
    > lokal najmowany i jakakolwiek duża i kosztowna inwestycja mija się z

    Oczywiście.

  • 3. Data: 2009-01-12 19:27:24
    Od: "Adi" <a...@g...com>

    rury spiro po 15 zł za 3 mb plus ewentualnie kilka wentylatorów
    mechanicznych po 50 zł sztuka :)

    Adi

  • 4. Data: 2009-01-13 08:12:57
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adi" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    > rury spiro po 15 zł za 3 mb plus ewentualnie kilka wentylatorów
    > mechanicznych po 50 zł sztuka :)

    Dzisiaj mam spotkanie z kominiarzem, zobaczymy co na to powie - w końcu to
    on będzie odbierał lokal... :)

    Adam

  • 5. Data: 2009-01-13 19:42:56
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Adam pisze:

    > Użytkownik "Adi" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    >>

    > Dzisiaj mam spotkanie z kominiarzem, zobaczymy co na to powie - w końcu
    > to on będzie odbierał lokal... :)

    napisz co usłyszałeś !

    Michał

  • 6. Data: 2009-01-14 07:30:51
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MichałG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > napisz co usłyszałeś !

    Usłyszałem, że wentylacja z wyciągiem mechanicznym (wentylatory) i pasywnym
    nawiewem (nawiewy zlokalizowane pod grzejnikami, żeby wchodzące powietrze
    było od razu ogrzewane) to dobry pomysł, ale oczywiście trzeba warunki z
    sanepidu, projekt i odbierać musi spec od wentylacji, bo kominiarz tylko
    grawitacja. Chociaż mieszkalny budynek mi odebrał... (no ale to był użytek
    prywatny, a nie lokal użytkowy). Plany i pozwolenia są do przejścia, więc
    chyba nie będę robił grawitacji tylko mechaniczną.

    Adam

    ps: aha - do wentylacji tylko rury spiro, z atestem - plastiki tylko do
    kanalizacji (to tak przy okazji mi kominiarz powiedzial).