  • 21. Data: 2009-01-15 20:37:07
    Temat: Re: Jak policzyć ilośc pobieranego ciepła?
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości
    news:gkib33$qf6$1@pippin.nask.net.pl...

    > Też tak sądzę, podejrzewam że podał wydajność maksymalną podawaną przez
    > producenta.

    No posiłkowałem się tym wykresem
    http://www.halm.pl/schematy/103/popup.aspx
    2 bieg maksymalna wysokość wznoszenia to powiedzmy 1m kilka kolanek rura
    28CU, długość instalacji w rozwinięciu poziomym to (powrót i zasilanie ) to
    jakieś 8 metrów. No pewnie to nie będzie 2,5m3 no może 2?
    Na kotle mi napisali że sprawność pieca to 82% przy 70 C.

    No to może niech przepływ będzie niewiadomą a sprawność pieca znaną

    1760/x=0,83
    x=1760*0,83
    x=1460 [MJ]
    czyli nasze x to 1460 MJ - Tyle w ciągu doby ładuje w wodę

    1460/24=61 MJ (na godzinę }
    61=10*4190*Y
    61*10^6/(10x4190)=Y
    Y=1455 kg - czyli jakieś 1,5m3/h

    No czyli pompa może tłoczyć w granicach 1,5-2m3/h.NO chyba, że jeszcze
    mniej....

    Pozdrawiam Michał