  • 21. Data: 2018-09-19 20:49:34
    Temat: Re: Jak przechować dokumenty
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

    > Fajnie gdy się tak przekonujecie do zmiany czegoś, co nie ma żadnego
    > znaczenia.

    Wcale się nie przekonujemy -- na to nawet najmniejszej nadziei nie mamy.
    Wiemy dobrze, że każdy będzie dalej twardo trwać przy swoim.

    Jarek

    --
    Kłócił się żbik z dzikiem całe przedpołudnie,
    czy się mówi 'motocykiel' czy 'motocykl' również,

  • 22. Data: 2018-09-19 20:49:43
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 19 Sep 2018 20:39:59 +0200, Mateusz Bogusz wrote:

    > Fajnie gdy się tak przekonujecie do zmiany czegoś, co nie ma żadnego
    > znaczenia.

    Przecież na tym właśnie polega usenet.

    Mateusz

  • 23. Data: 2018-09-19 20:53:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Przecież na tym właśnie polega usenet.

    No i na mnie też można polegać (w tym zakresie).

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2018-09-19 21:03:36
    Od: nadir <n...@h...org>

    > To postawimy nowy, a zawartość zgramy z backupu w chmurach.

    Backup OK. Ale ja tam zewnętrznym chmurom nie ufam i nic
    ważnego/wartościowego nie wysyłam, nawet zaszyfrowanego.

  • 25. Data: 2018-09-20 13:18:38
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 19 Sep 2018 17:12:23 +0200, w <s...@f...lasek.waw.pl>,
    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(-a):

    > Używam tego, co widać (PNG) -- od razu wypluwa mi to program skanujący
    > (SANE). Nie zastanawiałem się wcześniej, czy robi to dobrze, czy źle.
    > Ale widzę, że bardzo dobrze.

    Daruj sobie PNG.
    Skan jest jak fotka. Możesz zapisywać w JPG (jakość 50%) i nikt nie zauważy
    różnicy, a plik wyraźnie mniejszy.

  • 26. Data: 2018-09-20 13:24:25
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 20 Sep 2018 13:18:38 +0200, r...@k...pl wrote:
    > Daruj sobie PNG.
    > Skan jest jak fotka. Możesz zapisywać w JPG (jakość 50%) i nikt nie
    > zauważy różnicy, a plik wyraźnie mniejszy.

    Pisałem o tym wcześniej. Ta teoria jest sprzeczna z moją obserwacją.

    Mateusz

  • 27. Data: 2018-09-20 13:39:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    r...@k...pl napisał:

    > Daruj sobie PNG.
    > Skan jest jak fotka. Możesz zapisywać w JPG (jakość 50%) i nikt nie
    > zauważy różnicy, a plik wyraźnie mniejszy.

    Ależ Wodzu, co Wódz... Jak mniejszy, skoro większy?

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2018-09-20 14:06:17
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 20 Sep 2018 13:39:38 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Ależ Wodzu, co Wódz... Jak mniejszy, skoro większy?

    I nie dość że większy, to jeszcze brzydszy.

    Czterobitowego PNG nic nie pobije.

    Nie dalej jak dziś rano skanowałem 15-stronicowy dokument, składający się
    z kilku urzędowych formularzy, planu geodezyjnego i trzech zdjęć
    poglądowych. Formularze poleciały na 2 bpp, zdjęcia na 4 bpp. Na końcu
    wyszedł z tego plik CBZ o rozmiarze 1.7 MiB. Całość praktycznie nie do
    odróżnienia od oryginału. Podziwiając tak znakomity wynik, chichrałem się
    w duchu "a Jarek z Internetu szarpałby się z ośmiobitową paletą i
    wynikowym plikiem co najmniej 5 MiB hie hie hie"

    Mateusz

  • 29. Data: 2018-09-20 15:04:44
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Pete pyta:

    > https://historiapojazdu.gov.pl/
    >
    > Trzeba znać *jednocześnie* VIN, datę pierwszej rejestracji
    > i aktualny numer rejestracyjny. W odpowiedzi nie dostniemy
    > chronionych danych osobowych,

    Przyczepiłem się tego, że "dane(*) właścicieli pojazdów są
    ogólnodostępne dla wszystkich."
    Otóż nie są.

    Nawet firmy ubezpieczeniowe tego nie wiedzą. Mają dostęp do osób
    ubezpieczających, a nie właścicieli.

    (*)
    Jeżeli 'dane' to coś poza firma/osoba fiz.
    --
    Pete

  • 30. Data: 2018-09-20 15:55:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > się w duchu "a Jarek z Internetu szarpałby się z ośmiobitową paletą
    > i wynikowym plikiem co najmniej 5 MiB hie hie hie"

    Skanuję sobie od niechcnia jakieś papierzyska, kładę jedną kartkę
    za drugą, jak leci i myślę przy tym o niebieskich migdałach. Aż nagle
    przyszła myśl taka, że gdzieś daleko szarpie się z mysłami Mateusz
    i rozważa ile bepepe w danym przypadku najlepiej zasadzić. Ha ha ha.

    --
    Jarek