  • 11. Data: 2018-09-19 17:02:10
    Temat: Re: Jak przechować dokumenty
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > wnikliwie oglądać je pod kątem. Nieśmiało zapytałem. "Ja to proszę pana
    > sprawdzam czy aby NA PEWNO to oryginały. Rowek po długopisie musi być!".

    ROTFL:)
    Obsługuję jedną instytucję, która nie przyjmie ode mnie faktury
    wystawionej na drukarce monochromatycznej:)))))) Właśnie ze względu na
    to by do niej (księgowej) nie dowalili się, że nie ma oryginału
    dokumentu tylko kopię... Z wiadomych względów nie idę z nimi na udry ale
    już w głowie mam cały wachlarz złośliwości jakie można wykonać by
    uświadomić. Tylko problem w tym, że te wymagania są po kiedyś się
    nacięła na jakąś kontrole czy inny tam audyt i musiała udowadniać, że
    nie jest wielbłądem czy tam owcą;)

  • 12. Data: 2018-09-19 17:12:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Wcale nie. Tak po prawdzie to stosuję dwa ustawienia: 4 bit dla tych
    > kilku "na pewno bardzo ważnych" spraw, i 2 bit dla reszty. Dodam, że w
    > obu przypadkach stosuję palety w odcieniach szarości. Przy 16 odcieniach
    > szarości (4 bit) na wydruku nie jestem w stanie odróżnić oryginału od
    > kopii. Przy 2 odcieniach da się, ale jest w 100% czytelnie, tyle tylko że
    > krawędzie liter przestają być gładziutkie. W obu przypadkach zapisuję
    > strony w formacie PNG, a całe dokumenty w CBZ. Na moje oko wygląda
    > świetnie, a pliki są malutkie (znacząco mniejsze niż odpowiedniki jpeg).

    Fajnie jeśli dokument jest doskonałej jakości -- równy druk, jednolity papier,
    żadnych dopisków ni pieczątek. Ale jeśli sytuacja odbiega od wzorcowej, to
    głębia 16 tonów to mało. Można by było po zeskanowaniu spłaszczyć dynamikę
    jakimś algorytmem, ale ani mi się chce, ani to stuprocentowo pewne działanie.

    > Moje obserwacje są odwrotne. Aby wykluczyć początek demencji (swojej)
    > wykonałem ponownie test, który zrobiłem wiele lat temu kiedy to
    > decydowałem o sposobie domowych archiwizacji - a było to bodajże jakoś w
    > połowie lat '90, pamiętam że format PNG był wtedy rewolucją o której
    > pisały gazety. Skaner miałem wtedy taki malutki ręczny, z rolką i
    > sterownikami dla Win 3.1, a konwersje formatów graficznych robiłem SEA
    > DOS Viewerem zaczerpniętym z jakiegoś PC Shareware :)
    >
    > Zeskanowałem pierwsze co miałem pod ręką i:

> [...]

    Strona A4, druk czarny, niebieskie podpisy, czerwone pieczątki:

    $ file z0022.png
    z0022.png: PNG image data, 1104 x 1707, 8-bit/color RGB, non-interlaced

    > Zapewne wersję jpg można jeszcze zmniejszyć, zwiększając poziom kompresji
    > (dla testu użyłem domyślnego z mojego programu graficznego), ale wtedy
    > zaczynają pojawiać się brzydkie artefakty, a tego szczerze nienawidzę.
    >
    > Być może różnica naszych obserwacji wynika z zastosowania różnych
    > formatów plików. Czego używasz? Czyżby jakieś DjVu albo inny tego
    > typu gatunek płaza?

    Używam tego, co widać (PNG) -- od razu wypluwa mi to program skanujący
    (SANE). Nie zastanawiałem się wcześniej, czy robi to dobrze, czy źle.
    Ale widzę, że bardzo dobrze.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2018-09-19 17:34:36
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 19 Sep 2018 17:12:23 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Fajnie jeśli dokument jest doskonałej jakości -- równy druk, jednolity
    > papier, żadnych dopisków ni pieczątek. Ale jeśli sytuacja odbiega od
    > wzorcowej, to głębia 16 tonów to mało.

    Z mojego doświadczenia wynika, że w zupełności wystarczające. Nawet do
    "trudnych" dokumentów.

    > Można by było po zeskanowaniu
    > spłaszczyć dynamikę jakimś algorytmem, ale ani mi się chce, ani to
    > stuprocentowo pewne działanie.

    Ja mam od tego skrypt, który jednym kliknięciem na zeskanowany obrazek go
    normalizuje, dodaje kontrastu i konwertuje do 2 i 4 bpp. Ja muszę tylko
    włożyć materiał do skanera i wykonać trzy kliknięcia.

    > Strona A4, druk czarny, niebieskie podpisy, czerwone pieczątki:
    >
    > $ file z0022.png z0022.png: PNG image data, 1104 x 1707, 8-bit/color
    > RGB, non-interlaced

    a rozmiar?

    > Używam tego, co widać (PNG) -- od razu wypluwa mi to program skanujący
    > (SANE).

    To tak jak i ja. Ten wcześniejszy obrazek 2 MiB to właśnie z XSane. Po
    potraktowaniu skryptem szybko uspokaja się do 100 KiB.

    Mateusz

  • 14. Data: 2018-09-19 17:50:45
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > I ja to robię, z tym że nie ograniczam się do tych najważniejszych
    > dokumentów. Skanuję wszystko jak leci, w 150 dpi @ 2 bpp, gigabajty teraz
    > tanie więc serwer wszystko łyknie.

    Ja to jakiś dziwny jestem bo zdjęcia swojej niekompletnie ubranej zony
    wole trzymać na lokalnym serwerze :)
    Mam w domu NAS-a generalnie wszystko przewidziałem tylko po ostatnim pożarze
    u sąsiada tak zacząłem się zastanawiać ...

  • 15. Data: 2018-09-19 18:38:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > go normalizuje, dodaje kontrastu i konwertuje do 2 i 4 bpp. Ja muszę
    > tylko włożyć materiał do skanera i wykonać trzy kliknięcia.

    Przepraszam, zapomniałem -- 188798 bajtów.

    > To tak jak i ja. Ten wcześniejszy obrazek 2 MiB to właśnie z XSane.
    > Po potraktowaniu skryptem szybko uspokaja się do 100 KiB.

    Skoro robi mi się 180k, to też nie płaczę. Ani trochę nie chce mi się
    kombinować by zyskac połowę miejsca tracąc przy tym oryginalny wygląd.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2018-09-19 18:51:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Bolko pisze:

> [...]
    >
    > Mam w domu NAS-a generalnie wszystko przewidziałem tylko po ostatnim
    > pożarze u sąsiada tak zacząłem się zastanawiać ...

    Jeśli chodzi o ten aspekt sprawy i porównanie: NAS kupiony w mediamarkcie
    z softem pisanym przez niewiadomo kogo versus system zdalnej archiwizacji
    zrobiony przez kogoś, kto ma pojęcie -- to tego w zasadzie porównywać się
    nie da. Taka jest naga prawda.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2018-09-19 19:59:33
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 19 września 2018 18:51:54 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

> [...]
    > zrobiony przez kogoś, kto ma pojęcie -- to tego w zasadzie porównywać się

    Moja żona przez jakiś czas pracowała w firmie IT zajmującej
    się bezpieczeństwem. Firma z USA z oddziałem PL zajmująca się klientami
    których na pewno znasz.
    I to mądrzejsi koledzy zaproponowali "prywatną chmurę".
    Ja się nie znam tylko przytaczam opinie.

  • 18. Data: 2018-09-19 20:09:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Bolko pisze:

> [...]
    > się klientami których na pewno znasz.
    > I to mądrzejsi koledzy zaproponowali "prywatną chmurę".
    > Ja się nie znam tylko przytaczam opinie.

    Żona oczywiście opisała kolegom swój ubiór, aby mogli rzetelnie
    zająć się doradztwem. W branży konsultingowej, a już szczególnie
    gdy sprawy dotyczą bezpieczeństwa, poznanie dokładnych uwarunkowań
    klienta to podstawa (znam to).

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2018-09-19 20:39:59
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Skoro robi mi się 180k, to też nie płaczę. Ani trochę nie chce mi się
    > kombinować by zyskac połowę miejsca tracąc przy tym oryginalny wygląd.

    Fajnie gdy się tak przekonujecie do zmiany czegoś, co nie ma żadnego
    znaczenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 20. Data: 2018-09-19 20:42:34
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 19.09.2018 o 19:59, Bolko pisze:
    > Moja żona przez jakiś czas pracowała w firmie IT zajmującej
    > się bezpieczeństwem. Firma z USA z oddziałem PL zajmująca się klientami
    > których na pewno znasz.

    Ja nie wtrącam się co do wyboru rozwiązania. Ale tak na marginesie
    podawanie za wzór firmy informatycznej z USA, to taki oksymoron.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz