  • 61. Data: 2018-09-21 19:23:21
    Temat: Re: Jak przechować dokumenty
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-09-21 o 16:54, Marek pisze:

    > Inna forma wskazania niepotrzebnych uprzedzeń jest trudna do wyrażenia
    > środkami dostępnymi w usenecie.

    To w końcu nieuzasadnione czy niepotrzebne?

  • 62. Data: 2018-09-21 21:03:18
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On 20 Sep 2018 12:06:17 GMT, Mateusz Viste wrote:

    > I nie dość że większy, to jeszcze brzydszy.
    >
    > Czterobitowego PNG nic nie pobije.
    >
    > Nie dalej jak dziś rano skanowałem 15-stronicowy dokument, składający się
    > z kilku urzędowych formularzy, planu geodezyjnego i trzech zdjęć
    > poglądowych. Formularze poleciały na 2 bpp, zdjęcia na 4 bpp. Na końcu
    > wyszedł z tego plik CBZ o rozmiarze 1.7 MiB. Całość praktycznie nie do
    > odróżnienia od oryginału. Podziwiając tak znakomity wynik, chichrałem się
    > w duchu "a Jarek z Internetu szarpałby się z ośmiobitową paletą i
    > wynikowym plikiem co najmniej 5 MiB hie hie hie"

> [...]

    W temacie ciekawy artykuł i narzędzie, może się przyda:

    https://mzucker.github.io/2016/09/20/noteshrink.html

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 63. Data: 2018-09-21 21:28:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 21 Sep 2018 17:04:56 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > To nie dotyczy tylko urzędników (a może nawet ich wcale nie).

    Ale oni tylko te ważne pieczątki przystawiać mogą.

    --
    Marek

  • 64. Data: 2018-09-21 21:29:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 21 Sep 2018 19:23:21 +0200, nadir <n...@h...org> wrote:
    > To w końcu nieuzasadnione czy niepotrzebne?

    Po głębszym zastanowieniu - jedno i drugie.

    --
    Marek

  • 65. Data: 2018-09-21 21:31:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 21 Sep 2018 14:58:24 GMT, Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    wrote:
    > Jakieś 3 EUR miesięcznie. Backupuję na VPS w OVH.

    Tak podwójnie patriotycznie ;)

    --
    Marek

  • 66. Data: 2018-09-22 08:57:47
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 21 Sep 2018 21:03:18 +0200, Roman Tyczka wrote:

    > W temacie ciekawy artykuł i narzędzie, może się przyda:
    >
    > https://mzucker.github.io/2016/09/20/noteshrink.html

    Lektura zaiste ciekawa. Z tego co rozumiem to największym problemem było
    optymalne zachowanie kolorów przy ośmiobitowej palecie, i po to jest to
    całe kombinowanie. Mnie kolory nie interesują, więc mogę korzystać z
    palety 2 lub 4 bitowej bez problemu. A reszta to jest to samo co już
    robię: dodanie kontrastu, zmniejszenie rozdzielczości i normalizacja. A
    do tego nie muszę niczego sam skrobać, wystarczy tak:

    mogrify -resample 150 -units PixelsPerInch "$OUTFILE"

    mogrify -type Grayscale -normalize -quality 100 -alpha deactivate -
    despeckle -contrast -depth 4 "$FILE"

    optipng -o2 "$FILE"

    Mateusz

  • 67. Data: 2018-09-22 10:55:09
    Od: <test>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    ..

    .

    >Jakieś 3 EUR miesięcznie.

    I jesteś pewien, że za takie pijondze ten backup jest odporny na prawa
    Murphy'ego?

  • 68. Data: 2018-09-22 13:20:17
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 22 Sep 2018 10:55:09 +0200, test wrote:

    > I jesteś pewien, że za takie pijondze ten backup jest odporny na prawa
    > Murphy'ego?

    A co ma do tego piniądz? Sugerujesz, że gdyby Octave wystawiał mi
    trzykrotnie wyższą fakturę za VPS, to ten działałby w jakiś sposób lepiej?

    Co do Murphy'ego, to pewności nie ma nigdy, z niczym. Domowy NAS działa
    już z trzeci rok bez problemu (poprzedni wymieniłem nie dlatego że się
    zepsuł, tylko dlatego że nowy mniej prądożerny był). VPS też już kilka
    lat działa bez usterki.

    Prawdopodobieństwo że VPS się rozsypie i że w tym samym momencie piorun
    strzeli w domowy NAS jest... nie wiem jakie dokładnie, ale na pewno małe.

    Mateusz

  • 69. Data: 2018-09-25 17:07:56
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 20 Sep 2018 13:39:38 +0200, w <s...@f...lasek.waw.pl>,
    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(-a):

    > Ależ Wodzu, co Wódz... Jak mniejszy, skoro większy?

    To coś zaszalałeś z jakością JPG.
    Daję 50% i nie widzę różnicy w jakości.

  • 70. Data: 2018-09-25 18:40:19
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 25 Sep 2018 17:07:56 +0200, r...@k...pl wrote:
    > To coś zaszalałeś z jakością JPG.
    > Daję 50% i nie widzę różnicy w jakości.

    To "50%" chyba różnie jest interpretowane w różnych programach. Niemniej
    wykonałem test. Dokument źródłowy to strona z katalogu handlowego:

    JPG z jakością "50": 140 KiB
    4 bitowe PNG: 84 KiB

    Przy tej jakości wersja JPG jest co prawda czytelna ale tekst wygląda
    paskudnie - literki jakby ktoś po nich brudnym paluchem mazał. A mimo
    tego JPG jest niemal 2x cięższy od (4-bit) PNG. Ok, zdjęcia lepiej
    wychodzą na JPG, ale w kontekście archiwizacji dokumentów interesuje mnie
    wyłącznie tekst, a ten znacząco lepiej wychodzi przy PNG, przy mniejszym
    rozmiarze.

    https://imgpile.com/images/njH0hP.jpg
    https://imgpile.com/images/njHWz1.png

    Mateusz