  • 1. Data: 2009-10-13 20:57:57
    Temat: Jak zapobiec ciągom wstecznym przy silnym wietrze?
    Od: "egon" <X...@w...pl>

    Witam,

    Mieszkam na ostatnim piętrze. Rejon pomorski. Często u nas wieje. Jak są
    silne porywy wiatru, to chłód czasami jest wpychany przez kominy
    wentylacyjne do wnętrza mieszkania, czyli jest ciąg wsteczny. Jak temu
    zaradzić? Rozszcelnianie okien, jak i kratki wentylacyje w oknach pomagają w
    wentylacji grawitacyjnej, gorzej jest przy silnym wietrze, który w tych
    rejonach w okrezie jesienno-zimowym jest codziennością. Jest to mieszkanie w
    nowym budownictwie. W kuchni ma dwa niezależne kanały wentylacyjne, jeden z
    nich jest przeznaczony na okap.

    Z góry dziękuję za pomoc!

  • 2. Data: 2009-10-13 21:20:11
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > rejonach w okrezie jesienno-zimowym jest codziennością. Jest to mieszkanie
    > w nowym budownictwie. W kuchni ma dwa niezależne kanały wentylacyjne,

    Przepustnice zwrotne w kanałach/wyjściach z kanału?
    Bo chyba przerobinie wyjść w kominach nie wchodzi w grę?:)
    Powinny być otwory przelotowe w kominach i wtedy nie powinno wiać.

  • 3. Data: 2009-10-14 10:06:15
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 13 Paź, 22:57, "egon" <X...@w...pl> wrote:
> [...]
    > nowym budownictwie. W kuchni ma dwa niezależne kanały wentylacyjne, jeden z

    Najprosciej bedzie przykleic folie zaraz za kratka wentylacyjna - przy
    ciagu wstecznym folia zamknie przelot.

    pozdr
    AA

  • 4. Data: 2009-10-14 14:56:21
    Od: razor <a...@4...pl>

    egon pisze:

    "Kogutki" zamontować na na "kominach"

    --
    razor

  • 5. Data: 2009-10-14 16:01:57
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    razor wrote:

    > egon pisze:
    >
    > "Kogutki" zamontować na na "kominach"

    podczepię się z pytaniem: a nie będą one mniej lub
    bardziej niemiłosiernie skrzypieć?

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat oraz ludzka
    głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej. Albert