  • 1. Data: 2009-10-12 20:53:51
    Temat: dom z bala - ocieplenie od wewnątrz
    Od: pi <w...@i...pl>

    Witam,
    Sytuacja wygląda następująco:
    Dom ma 90 lat, zbudowany jest z bala o grubości 20cm. W pokoju położony
    był tynk "trocinowo-wapienny" na stelażu z listewek. Tynk został
    zerwany, po gwoździach zostało mnóstwo dziur. Omszenie też pozostawia
    wiele do życzenia. Pojawił się więc pomysł położenia boazerii, a między
    bal i boazerię położenia wełny mineralnej o grubości 5cm. Za pomysłem
    pojawiły się jednak wątpliwości.
    Jak z oddychalnością takiej konstrukcji i skraplaniem się pary wodnej?
    Czy dawać folię paroprzepuszczalną, i w jakim miejscu (między bal i
    watę, między watę i boazerię)? Czy w takiej 'ścianie na ścianie'
    zostawiać otwory wentylacyjne z dołu i góry?

    pozdrawiam,
    D.P.

  • 2. Data: 2009-10-12 21:47:33
    Temat: Re: dom z bala - ocieplenie od wewnątrz
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    pi pisze:
> [...]
    > watę, między watę i boazerię)? Czy w takiej 'ścianie na ścianie'
    > zostawiać otwory wentylacyjne z dołu i góry?

    Przybij do bali pionowe łaty 5 cm i wezwij ekipę, która na całość
    natryśnie Termex i wyrówna go do łat, potem przykręć do nich boazerię.
    Jeśli mszenie jest rzeczywiście mocno uszkodzone i między balami
    są szpary, to przed przybiciem łat można na ścianę położyć jeszcze
    warstwę kartonu budowlanego stanowiącego wiatroizolację.
    Termex nie wymaga stosowania folii paroizolacyjnej pod boazerią
    i dodatkowo zabezpieczy wewnętrzną powierzchnię bali przed grzybami
    i szkodnikami.

    T.

  • 3. Data: 2009-10-12 23:46:31
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > Termex nie wymaga stosowania folii paroizolacyjnej pod boazerią
    > i dodatkowo zabezpieczy wewnętrzną powierzchnię bali przed grzybami

    A ile to kosztuje i dlaczego tak drogo?
    Pzdr.

  • 4. Data: 2009-10-13 06:45:26
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    Tornad pisze:

    > A ile to kosztuje i dlaczego tak drogo?

    W 2006 ocieplenie domu Termeksem kosztowało mnie mniej więcej tyle samo,
    co wełną mineralną, dodatkowo firma ocieplająca wystawiła rachunek na
    całość jako usługę z 7% VAT.

    T.

  • 5. Data: 2009-10-13 12:48:10
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "pi" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Omszenie też pozostawia wiele do życzenia.

    Czyli mechoptyk by się przydał ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 6. Data: 2009-10-13 12:58:19
    Od: pi <w...@i...pl>

    J_K_K pisze:

    > Użytkownik "pi" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Czyli mechoptyk by się przydał ;-)

    Niestety w Beskidzie Śląskim mechanooptyka ostatnimi czasy wysoko się ceni:)

  • 7. Data: 2009-10-30 19:48:54
    Od: Jazzz <j...@a...pl>

    Użytkownik pi napisał:
> [...]
    > watę, między watę i boazerię)? Czy w takiej 'ścianie na ścianie'
    > zostawiać otwory wentylacyjne z dołu i góry?

    Musisz wziąć pod uwagę osiadanie domu z bali przy wykonywaniu stelażu z
    listewek - najprostsza zasada listwa cokołowa lub gzymsik mocowane
    odrębne w stosunku do stelażu, w stelażu podłużne otwory w których śruby
    mocujące będą swobodnie się przemieszczać ze ściana wieńcową.
    Jezeli chodzi o paroizolację , żadne folie paroprzepuszczalne - tak
    musisz ją wykonać od wewnątrz, zgromadzona wykroplona woda powinna miec
    mozliwosc spłynięcia po paroizolacji, z tego powodu powinna byc
    szczelina min 4 mm pomiędzy paroizolacją a boazerią, dla jej wentylacji
    robi sie szczeliny na dole i u góry boazerii, można je maskować
    listwami. Najwięcej zabawy będziesz miał wokół okien, ale rzecz jest do
    przebrnięcia, musisz na każdym etapie myśleć, dawać dylatacje na
    osiadanie i ładnie estetycznie je maskować.
    Tak się to robi w krajach, które posiadają tradycje w budowaniu domów ze
    ścian wieńcowych (Francja, Szwajcaria, Austria pracowałem przy produkcji
    takich domów dla i w tych krajach; i od kilku lat nawet Podhale - przy
    dużych obiektach pewne zasady i reguły szybko dały znać o sobie i
    zaczęto je stosować - życie wymogło.