  • 1. Data: 2009-10-13 17:23:35
    Temat: Uszczelnianie rur spiro
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Witam, składam do kupy rekuperacje w domu.
    Oparłem ją na sztywnych rurach spiro, jak się uszczelnia takie rury?
    Chodzi mi o połączeniea między elementami.
    CZy tylko z zewnątrz używa się taśmy duct tape?
    Czy w srodek pomiędzy elemnty coś się innego daje?
    Jak łączyć? Na razie używam blachowkrętów samowiercących.
    Może coś innego?

    Michał

  • 2. Data: 2009-10-13 19:11:19
    Temat: Re: Uszczelnianie rur spiro
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Stolat wrote:
    > Witam, składam do kupy rekuperacje w domu.
    > Oparłem ją na sztywnych rurach spiro, jak się uszczelnia takie rury?
    > Chodzi mi o połączeniea między elementami.
    > CZy tylko z zewnątrz używa się taśmy duct tape?

    duct tape lubi sie z czasem rozkładać :)

    lepiej kupić dobrej jakości taśmę zbrojnoną aluminiową, tylko kupuj raczej w
    firmie handlującej systeammi wentylacyjnymi w krakowie np ANG czy Frapol.

    > Czy w srodek pomiędzy elemnty coś się innego daje?
    daje się złączki z blachy ocynkowanej

    > Jak łączyć? Na razie używam blachowkrętów samowiercących.
    > Może coś innego?

    można też nitować.

  • 3. Data: 2009-10-13 19:34:44
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > duct tape lubi sie z czasem rozkładać :)

    No używam duct tape Tesy.

    > lepiej kupić dobrej jakości taśmę zbrojnoną aluminiową, tylko kupuj raczej
    > w firmie handlującej systeammi wentylacyjnymi w krakowie np ANG czy
    > Frapol.

    No mi dali takie coś co się nazywa aluminiową taśmą zbrojoną,
    ale to jaks cienka folia na szarym papierze z jakimiś mikrocienkimi pasma
    jakiegoś włókna...
    To chyba nie o to chodzi?

    > daje się złączki z blachy ocynkowanej
    No tak to wiem :), ale czy jakoś się to uszczelnia dodatkow silikonem czy
    innymi "osobnymi" uszczelkami?
    Pytam sie po to, bo do części rur nie będę miał już nigdy dostępu.... i
    chciałbym to dobrze wykonać.

    > można też nitować.
    No nity też mam, w sumie nie wiem będzie lepsze.

    Pozdrawiam Michał

  • 4. Data: 2009-10-13 20:02:02
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 13 Paź, 21:34, "Stolat" <c...@g...pl> wrote:

    > No tak to wiem :), ale czy jakoś się to uszczelnia dodatkow silikonem czy
    > innymi "osobnymi" uszczelkami?
    > Pytam sie po to, bo do części rur nie będę miał już nigdy dostępu.... i
    > chciałbym to dobrze wykonać.

    Uzywales tej tasmy:

    http://folnet.pl/do/item/12-114/Zbrojonatamaalu

    ?

    Ew. bez zbrojenia:

    http://folnet.pl/do/item/12-110_4/Tamaaluminiowa5

    Owinac pare razy i bedzie szczelne na wieki :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2009-10-13 20:35:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Stolat wrote:

    > No używam duct tape Tesy.

    te taśmy różenie sie zachowują :)

    > No mi dali takie coś co się nazywa aluminiową taśmą zbrojoną,
    > ale to jaks cienka folia na szarym papierze z jakimiś mikrocienkimi
    > pasma jakiegoś włókna...
    > To chyba nie o to chodzi?

    o to chodzi :)

    > No tak to wiem :), ale czy jakoś się to uszczelnia dodatkow silikonem
    > czy innymi "osobnymi" uszczelkami?
    > Pytam sie po to, bo do części rur nie będę miał już nigdy dostępu....
    > i chciałbym to dobrze wykonać.

    bywają lepsze złączki i elementy rozdzielcze (kolana trójniki) z uszczelkami
    gumowymi.

    można też przy skłądanu posmarować silikonem

  • 6. Data: 2009-10-13 20:40:39
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    >Ew. bez zbrojenia:
    >http://folnet.pl/do/item/12-110_4/Tamaaluminiowa5
    >Owinac pare razy i bedzie szczelne na wieki :)

    Używałem duct tape to taka taśma jak na amerykańskich filmach do związywania
    ludzi :).
    Taka szara mocna folia/tkanian nieodporna na rozrywanie z krawędzi.
    Kupiłem również takie coś
    ftp://ftp.task.pl/tasma.JPG
    ale z tego co mi przesłałeś to muszę co innego szukać :).
    W hurtownie co kupuję mają dużo rzeczy ale nic nie wiedzą na temat
    używanie/techniki.....

    Pozdrawiam Michał

  • 7. Data: 2009-10-15 06:36:45
    Od: "McBeth" <m...@l...poczta.onet.pl>

> [...]
    > związywania ludzi :).
    > Taka szara mocna folia/tkanian nieodporna na rozrywanie z krawędzi.
    Czyli ulubione 'narzędzie pracy' Dextera :-).

    Pzdr.
    Adam

  • 8. Data: 2009-10-15 12:33:47
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 13 Paź, 19:23, "Stolat" <c...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Czy w srodek pomiędzy elemnty coś się innego daje?
    > Jak łączyć? Na razie używam blachowkrętów samowiercących.

    ale chodzi o uszczelnienie elementow czy wogole izolowanie po
    dlugosci?
    izolacja termiczna ma sens dla elementow, ktore sa poza czescia
    mieszkalna plus kanaly czerpne i wyrzutne przechodzace przez czesc
    mieszkalna

    inna sprawa, ze termiczna robi w czesci mieszkalnej za izolacje
    akustyczna ;-)
    ale skoro blachowkrety to po prostu gołe rury?

    tez sie zastanawiam nad samodzielnym montazem kiedy w kosztorysie
    przywalili instalacje rur i systemu drozsza od samej centrali
    spiralnej-przeciwpradowej (bez samej instalacji centrali)
    czy to normalne proporcje?

    z.

  • 9. Data: 2009-10-16 08:34:12
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

[...]

    Mi za rury wyszło 3k brutto.
    Orurowuje 2 piętra (parter i poddasze), wszędzie przespustnice.
    Tylko sztywne rury żadnych "flexów".
    Później to wszytko wełna 5 cm owinę.
    Rekuperator mnie coś koło 3k też kosztował, czyli w jakiś 7-8k się zamknę za
    całość.
    W tym uwzględniam już anemometrem do regulacji układu.
    Ostania wycenę jaką dostałem na robociznę i materiał bez centrali
    rekuperacyjnej to jakieś 10k PLN.
    Wcześniej od róznych firmy na granicy 5-7k PLN.

    Pozdrawiam
    Michał