  • 1. Data: 2009-04-09 19:18:05
    Temat: Jaką ziemię lubi orzech włoski
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Dostałem 2 malutkie (40 cm) orzechy włoskie i mam pytanie, odnośnie
    sadzenia. Ziemię mam raczej piaszczystą. Czy radzicie coś podsypać pod
    korzenie, czy sadzić jak jest. Słyszałem też, aby na dno pod korzenie dać
    kamienie albo coś w tym rodzaju, aby korzeń nie szedł prosto w głąb. Czy ma
    to jakieś uzasadnienie, czy tylko legenda?
    Jacek

  • 2. Data: 2009-04-09 20:47:23
    Temat: Re: Jaką ziemię lubi orzech włoski
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Jacek pisze:
> [...]
    > kamienie albo coś w tym rodzaju, aby korzeń nie szedł prosto w głąb. Czy ma
    > to jakieś uzasadnienie, czy tylko legenda?

    Lubi ciężką, najlepiej zasadową, kamienistą.
    Choć u mnie na kwaśnej glinie mnoży się jak chast.
    Uzasadnienie jest głębokie jak jego korzeń palowy, który idzie pionowo w
    dół. Te korzenie to potrafi mieć niesamowie. Jak mu nie dasz szansy
    budować korzeni, to zbuduje górę, o którą Ci chodzi.

    BR
    Iguś

  • 3. Data: 2009-04-09 20:48:08
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Jacek pisze:
> [...]
    > kamienie albo coś w tym rodzaju, aby korzeń nie szedł prosto w głąb. Czy ma
    > to jakieś uzasadnienie, czy tylko legenda?

    Przygotowując się do posadzenia orzecha włoskiego wykopałam duży dół
    na jakieś 80-90 cm głębokości, a ponad metr szerokości.
    Narzucałam tam gruzu ceglanego, wapiennego, gliny, ziemi kompostowej.
    I na to wszystko posadziłam sadzonkę orzecha, który tak jak Twój miał
    jakieś 40 cm, a może i mniej.
    Dziś po 6 latach ma jakieś 3 metry.
    Oto link do zdjęcia tego orzecha z lipca 2008 roku.
    Miał 4 pierwsze owoce.
    Koleżanka dostała drugą sadzonkę (większą) posadziła wprost do ziemi,
    bez tych ceregieli,
    które ja robiłam i jej orzech nie dorasta do mojego. Nie owocował jeszcze.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 4. Data: 2009-04-09 21:02:57
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    (...)
    > Oto link do zdjęcia tego orzecha z lipca 2008 roku.

    To o czym zapomniałam
    http://picasaweb.google.com/kkrycha/OrzechWOski#

    Krycha.

  • 5. Data: 2009-04-09 23:47:28
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    Krycha wrote:
    > Przygotowując się do posadzenia orzecha włoskiego wykopałam duży dół
    > na jakieś 80-90 cm głębokości, a ponad metr szerokości.
    > Narzucałam tam gruzu ceglanego, wapiennego, gliny, ziemi kompostowej.

    czy przygotowując ów dołek nie myślałaś o jakimś wrogu?

    Moon

  • 6. Data: 2009-04-10 06:32:43
    Od: "skryba" <s...@o...eu>

    > Słyszałem też, aby na dno pod korzenie dać
    > kamienie albo coś w tym rodzaju, aby korzeń nie szedł prosto w głąb. Czy ma
    > to jakieś uzasadnienie, czy tylko legenda?

    Dlaczego chcesz by naturalny system korzeniowy
    był inny niż "wymyśliła" natura dla tego drzewa?

    Pozdrawiam naturalnie

  • 7. Data: 2009-04-10 20:15:20
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    skryba pisze:

> [...]
    >
    > Pozdrawiam naturalnie

    Dlaczego chcesz by naturalny system korzeniowy
    był inny niż "wymyśliła" natura dla tego drzewa?
    Szczególnie w naszych warunkach długo myślała, co poniektóre z tej grupy
    też to mają.
    ;-)
    --
    pozdr. bardziej naturalnie Jerzy

  • 8. Data: 2009-04-11 14:52:05
    Od: "?" <n...@o...pl>

> [...]
    > Narzucałam tam gruzu ceglanego, wapiennego, gliny, ziemi kompostowej.
    > I na to wszystko posadziłam sadzonkę orzecha, który tak jak Twój miał

    Malutki. To przez te cegły.

  • 9. Data: 2009-04-12 20:30:38
    Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Moon" <m...@y...com> napisał w wiadomości

    > czy przygotowując ów dołek nie myślałaś o jakimś wrogu?
    >
    > Moon

    Nie :-)

    Krycha

  • 10. Data: 2009-04-12 20:32:23
    Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "skryba" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Dlaczego chcesz by naturalny system korzeniowy
    > był inny niż "wymyśliła" natura dla tego drzewa?

    Co by, zgodnie z opinią grupowiczów, zaczął wcześniej owocować. :-)

    Pozdrawiam Krycha.