  • 1. Data: 2009-04-08 10:27:11
    Temat: co sądzicie o ...
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Witam
    Zastanawiam się nad uzyciem tej pompy
    http://www.allegro.pl/show_item.php?item=588033314 jako pompy do
    wyciągnięcia wody ze studni na powierzchni (wysokość od dna ok 3-4 m)
    Co wy na to ?

  • 2. Data: 2009-04-08 10:31:21
    Temat: Re: co sądzicie o ...
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "mz" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > http://www.allegro.pl/show_item.php?item=588033314 jako pompy do
    > wyciągnięcia wody ze studni na powierzchni (wysokość od dna ok 3-4 m)

    Mam, pompuje, ale rdzewna.

  • 3. Data: 2009-04-08 10:33:09
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Z jakiej głębokości ?

  • 4. Data: 2009-04-08 13:11:13
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > Z jakiej głębokości ?

    Beczki na paliwo. Po użyciu (na próbę) do wody, przelałem całą WD 40,
    który nie tylko jest lubrykantem, ale i inhibitorem korozji. Gdyby stała
    ciagle napełniona wodą i była codziennie używana prawdopodobnie nie
    zardzewiałaby zbyt szybko. Głębokość poboru - jak we wszystkich pompach
    ssących mniej niz 8m.
    Czy to ten sam problem z wodą z jeziora?

  • 5. Data: 2009-04-08 13:25:39
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > ssących mniej niz 8m.
    > Czy to ten sam problem z wodą z jeziora?

    Polecam - można zabrać do domu - agregat 15kg, pompa dużo lżejsza

    Kupiłem na Allegro pompę rosyjską za 149zł - nakręcana na rurę, ma też w
    zestawie końcówki do węża i kosz ssawny z zaworem zwrotnym. Na rurę trzeba
    kupić zawór zwrotny mosiężny ze sprężynką 3/4". Pompa na 230V.
    Link:
    http://www.allegro.pl/item602936650_pompa_do_wody_wi
    rnikowa_500w_fv_gw_sklep.html
    Też z Allegro kupiłem mini - agregat prądotwórczy 1,2 kVA Mam wiec około
    500 Wat na inne odbiorniki - oświetlenie, radio czy telewizor. Mogę też
    naładować akumulator do samochodu.
    Link:
    http://www.allegro.pl/item594417047_agregat_pradotwo
    rczy_falon_tech_1200w_12v_fv.html

  • 6. Data: 2009-04-09 05:24:45
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Agregaty i pompy na prąd zmienny odpadają.
    Interesuje mnie tylko czy taką pompą jak p[rzedstawiłem da radę wypompować
    wodę ze studni z głębokości ok 3 - 4 mtak aby można było podlać warzywa itp
    Podlać np z konewki a nie bezpośrednio ze studni

  • 7. Data: 2009-04-09 06:17:39
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    itp
    > Podlać np z konewki a nie bezpośrednio ze studni

    Dwie grządki - tak, jeżeli potraktować podlewanie jako zmoczenie humusa 5mm
    w głąb.

    Inwestycja rzędu 500zł + 200 zł na zbiornik na palecie 1200 litrów - na
    lata spokój z potrzebami wodnymi na działce. U siebie rozważałem zakup 200m
    kabla do takiej pompki. Wybrałem ten mini - agregat - ma stabilizację
    napięcia i częstotliwości, osobny obwód do ładowania 12V akumulatorów prądem
    około 8A. Paliwo - benzyna bezołowiowa + olej (50:1), zużycie 200ml/h.
    Teoretycznie przy pojemności baku 4 litry powinno to wystarczyć na 20 godzin
    pracy. Oddawana moc agregatu około 1kW. Praktycznie napełniając bak przed
    wyjazdem na działkę (na jeden dzień) nie ma potrzeby zabierać paliwa w
    kanistrze.
    Oczywiście można tą pompą pompować ze zbiorników otwartych, a nie tylko
    z abisynki - w komplecie jest kosz ssawny i dwa króćce do węża 3/4" (20mm),
    na ssawny sugerowałbym zbrojony lub inny sztywny, aby podciśnienie nie
    zamykało przepływu. Ja stosuję wąż strażacki zbrojony o średnicy 1",
    podobnie do podlewania - nie załamuje się, a na dodatek jest lekki.
    Zbiornik przydaje się, bo pompując wodę do niego z rana można podlać
    grządki wieczorem podgrzaną wodą. Gdyby nie można było zostawić go
    bezpiecznie na działce można go pominąć - podlewać prosto z pompki stosując
    na końcu węża stosowny "pistolet" do podlewania z regulowanym katem
    zraszania - wtedy woda rozpylana z takiego pistoletu nie będzie powodowała u
    roślin szoku termicznego.
    Całość z wężem spokojnie zmieści się w bagażniku samochodu a nawet
    motocykla...

  • 8. Data: 2009-04-09 06:59:59
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Nie stać mnie na wydatek 700 zł jhednorazowo. Dlatego szukam czegoś tańszego
    innych rozwiązań

  • 9. Data: 2009-04-09 07:00:37
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Panslavista pisze:

    > Inwestycja rzędu 500zł + 200 zł na zbiornik na palecie 1200 litrów - na
    > lata spokój z potrzebami wodnymi na działce. U siebie rozważałem zakup 200m
    [itd]

    Widze ze masz temat opracowany wiec spytam troche z boku.

    Jak zestawic maszyny, by pompa glebinowa ( nie ssawna
    - za daleko do lustra wody) sama załączała się i wylaczala,
    podciągajac wodę do stojacego obok studni zbiornika 1000 l?

    pozdr serd
    --
    A S

  • 10. Data: 2009-04-09 07:35:49
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > Nie stać mnie na wydatek 700 zł jhednorazowo. Dlatego szukam czegoś
    tańszego
    > innych rozwiązań

    Zbiornik można kupić w drugiej kolejności - pozostaje więc nieco ponad
    500zł. Nie piszesz z jakiego źródła wody chcesz korzystać gotowa studnia
    (kręgi), abisynka (ewentualnie w planach) czy też staw, kopanka, rzeczka
    itp. Podaj dokładniejsze warunki - często opłaca się pożyczyc kasę i
    dysponować urzadzeniami od zaraz. Ogólnie do pompowania ręczną pompą
    polecałbym raczej pompy skrzydełkowe - nie ma tarcia jak w tłokowych, no i
    można kupić mniejsze - a więc niezbyt drogie.
    http://www.aqua.zgora.pl/aqua/aquasklep/Aquasklep/sk
    rypt_pliki/d7r.htm
    trzeba przewinąć stronę, na dole są pompy skrzydełkowe - wystarczy K1 lub K2
    Tam tez są częsci do abisynki - w tym filtr siatkowy z szpicem do wbicia w
    ziemię - trzeba albo sprzęt albo ludzi, którzy już takie studnie robili.