  • 11. Data: 2009-04-09 07:43:35
    Temat: Re: co sądzicie o ...
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał w wiadomości
    news:49dd9d10$1@news.home.net.pl...

    > [itd]
    >
    > Widze ze masz temat opracowany wiec spytam troche z boku.
    >
    > Jak zestawic maszyny, by pompa glebinowa ( nie ssawna
    > - za daleko do lustra wody) sama załączała się i wylaczala,
    > podciągajac wodę do stojacego obok studni zbiornika 1000 l?
    >
    > pozdr serd

    Jeżeli jest to wydajne źródło wody i nie grozi całkowite jej
    wypompowanie - to wystarcza albo czujnik poziomu albo temperatury w
    zbiorniku - ten pierwszy załącza prąd w przypadku gdy pływak opadnie wraz z
    poziomem wody do granicy zadziałania. Drugi termiczny działa w podobny
    sposób z tym, że można dolny czujnik - załączający pompę umieścić w dowolnym
    miejscu w zbiorniku, zaś górny pod "sufitem" zbiornika - odłączający.
    Dzięki takim czujnikom można ustawić system tak, aby pompa albo
    pompowała cały zbiornik - gdy źródło wydajne, albo dopompowywała od czasu do
    czasu, gdy wody mało. W tym drugim przypadku pompa powinna miec własne
    zabepieczenia zapobiegające pracy bez wody.

  • 12. Data: 2009-04-09 07:45:07
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > - za daleko do lustra wody) sama załączała się i wylaczala,
    > podciągajac wodę do stojacego obok studni zbiornika 1000 l?

    Jeżeli to przypadek jak poprzedni mogłaby wystarczyć pompa zatapialna
    pracująca na wąż, a nie rurociąg.

  • 13. Data: 2009-04-09 08:48:08
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Panslavista pisze:

> [...]
    > czasu, gdy wody mało. W tym drugim przypadku pompa powinna miec własne
    > zabepieczenia zapobiegające pracy bez wody.

    Zródlo jak najbardziej wydajne. Jest pompa, jest zbiornik,
    tylko napelnianie póki co odbywa sie recznie.

    Z czujników widze cos takiego:

    http://www.allegro.pl/item605918847_czujnik_poziomu_
    wody_sterownik.html

    Ale ani to plywakowe, ani odpowiednia moc (potrzebuje ok kilowata).
    Niechby plywak zalaczal - wylaczal przy różnicy poziomów 0.5 - 1 m.
    No i tanio ... I na tyle solidnie, by móc to spuścić z oka.

    pozdr serd
    --
    A S

  • 14. Data: 2009-04-09 09:11:26
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    > Użytkownik "mz" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    > tańszego
    >
    > Zbiornik można kupić w drugiej kolejności - pozostaje więc nieco ponad
    > 500zł. Nie piszesz z jakiego źródła wody chcesz korzystać gotowa studnia
    > (kręgi), abisynka (ewentualnie w planach) czy też staw, kopanka, rzeczka
    > itp. Podaj dokładniejsze warunki - często opłaca się pożyczyc kasę i
    > dysponować urzadzeniami od zaraz. Ogólnie do pompowania ręczną pompą
    > polecałbym raczej pompy skrzydełkowe - nie ma tarcia jak w tłokowych, no i
    > można kupić mniejsze - a więc niezbyt drogie.
> [...]
    rypt_pliki/d7r.htm
    > trzeba przewinąć stronę, na dole są pompy skrzydełkowe - wystarczy K1 lub
    > K2
    > Tam tez są częsci do abisynki - w tym filtr siatkowy z szpicem do wbicia w
    > ziemię - trzeba albo sprzęt albo ludzi, którzy już takie studnie robili.

    Studnia jest już wykopana (kręgi z betonu) Chciałem ją przykryć jakąś
    betonową pokrywą i na to zamontować jakś niedrogą pompe ręczną. Generator
    nie wchodzi w gre, gdyż są to ogrody tzw pracownicze i pozostawienie
    czegokolwiek co ma większa wartość wiąże sie z "wyparowaniem" tej rzeczy.
    Pozdrawim

  • 15. Data: 2009-04-09 09:41:23
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > Niechby plywak zalaczal - wylaczal przy różnicy poziomów 0.5 - 1 m.
    > No i tanio ... I na tyle solidnie, by móc to spuścić z oka.

    Może być jeżeli jest większe obciążenie a pompa nie ma wlasnego stycznika
    można taki podłączyć do gniazda sterownika (stycznik z cewką na 230V), przy
    zasilaniu trójfazowym ten sam np. typu MSM....

  • 16. Data: 2009-04-09 09:54:51
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > nie wchodzi w gre, gdyż są to ogrody tzw pracownicze i pozostawienie
    > czegokolwiek co ma większa wartość wiąże sie z "wyparowaniem" tej rzeczy.

    Ten agregat waży tylko 15kg, nie jest głośny, trzeba sprawdzić tylko w
    jakich godzinach można pracować sprzętem mechanicznym. Ma wymiary
    ~30x30x30cm i rączkę do noszenia. Jeżeli nie masz samochodu - można go z
    domu podwozić na wózku do bagaży. Do studni można wpuszczać pompę
    zatapialną, wtdy wystaczy kawałek węża do wyprowadZenia wody na
    powierzchnię, i złączką do węża do podlewania - może pracować na
    automatyczny zraszacz dowolnej konstrukcji:
    http://www.allegro.pl/item602985823_pompa_zatapialna
    _toya_400w_nowa.html#gallery
    A nawet ją tam zabudować (uniemożliwić kradzież) zostawiając ukryty np.
    w altanie wtyk i złączkę do węża. Można też wejść w porozumienie z sąsiadami
    i nawadniać sąsiednie działki za dokładkę do paliwa.

  • 17. Data: 2009-04-09 09:56:44
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > nie wchodzi w gre, gdyż są to ogrody tzw pracownicze i pozostawienie
    > czegokolwiek co ma większa wartość wiąże sie z "wyparowaniem" tej rzeczy.

    Tu pompa w podobnej cenie - mam taką - nawet zaopatrywałem mieszkanie w
    przypadku awarii hydroforni...

  • 18. Data: 2009-04-09 13:20:33
    Od: "skryba" <s...@o...eu>

    > Studnia jest już wykopana (kręgi z betonu) Chciałem ją przykryć jakąś
    > betonową pokrywą i na to zamontować jakś niedrogą pompe ręczną.

    Wiesz co to żuraw? Na dwadziescia konewek dziennie wystarcza zupełnie.
    W 100% ekologiczny. Napęd mięśniowy.

    Zero inwestycji i zero wartości dla "pozyskiwacza dóbr cudzych"

    Pozdrawiam pogodnie

  • 19. Data: 2009-04-09 14:03:04
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "skryba" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Wiesz co to żuraw? Na dwadziescia konewek dziennie wystarcza zupełnie.
    > W 100% ekologiczny. Napęd mięśniowy.

    Może zastosowac kołowrót - jeszcze tańsze rozwiązanie - żuraw w końcu ma
    raczej duże rozmiary...

  • 20. Data: 2009-04-09 14:14:15
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > W 100% ekologiczny. Napęd mięśniowy.
    >
    > Zero inwestycji i zero wartości dla "pozyskiwacza dóbr cudzych"

    Ogólnie, pomijając meneli srających do studni z uciechą, jest jeszcze
    odpowidzialność z tytułu utopienia w niej jakiegoś ludzia. Mocna i ciężka
    pokrywa założona dźwigiem lub przy pomovy podnośników samochodowych
    hydraulicznych zapewni spokój działkowiczowi