  • 11. Data: 2014-06-15 20:46:55
    Temat: Re: Jaki palnik do lutowania twardego
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2014-06-15 00:57, Jeffrey pisze:

    > do rurki 18mm trzeba palnika propan/tlen inaczej nie pójdzie a i dysza
    > musi być co najmniej 4 bo nie da rady szybko rozgrzać ( miedź niestety
    > szybko odprowadza ciepło)
    >
    > jeffrey
    Pójdzie.
    Zrobiłem sobie tylko propanem ok. 3mb fi 18 gazowej z kolankami.
    Szczelna, odebrana.
    Fakt, że komfort lutowania dużo gorszy jak cyną.
    palnik termetowski.

  • 12. Data: 2014-06-16 18:08:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    endju wrote:
    > Witam
    >
    > Potrzebuję palnik na gaz propan-butan zasilany z gazowej butli
    > turystycznej.

    > twardy lut

    na zwykłej butli nie da rady bez tlenu...

    lutowanie twarde jest możliwe ręcznymi palinkami na małe patrony z
    mieszankami gazów np MAP

    do kupienia w marketach i sklepach instalacyjnych...

    bez problemu dają temperaturę która nawet topi miedź :)

    generalnie juz dawno dałem sobie w firmie spokój z palnikami do miedzi na
    butlę i jak trzeb coś polutować to lutujemy tymi małymi palnikami z
    przykręcanymi butlami. Może wychodzi drożej ale jest o niebo wygodniejsze.

  • 13. Data: 2014-06-17 15:41:29
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2014-06-16 18:08, Marek Dyjor pisze:

    > na zwykłej butli nie da rady bez tlenu...

    Racja.
    Wykorzystałem do tego tlen atmosferyczny.Wystarczyło.