  • 1. Data: 2014-06-13 22:05:43
    Temat: Jaki palnik do lutowania twardego
    Od: "endju" <a...@a...pl>

    Witam

    Potrzebuję palnik na gaz propan-butan zasilany z gazowej butli turystycznej.

    Będzie mi potrzebny do lutowania instalacji miedzianych moim domu i
    przyszłościowo do tego typu prac:
    - lut twardy - rury o średnicy do 18mm,
    - lut miękki - rury o średnicy do 28mm

    Co z Waszej praktyki jesteście w stanie polecić, aby nie było problemu ze
    skuteczną pracą?
    Bedę wdzięczny za pomoc w wyborze :-)

    pozdrawiam
    andrzej

  • 2. Data: 2014-06-13 22:41:32
    Temat: Re: Jaki palnik do lutowania twardego
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-06-13 22:05, endju pisze:

    > Witam
    >
    > Potrzebuj? palnik na gaz propan-butan zasilany z gazowej butli turystycznej.

    No to życzę powodzenia.

    > B?dzie mi potrzebny do lutowania instalacji miedzianych moim domu i
    > przysz?o?ciowo do tego typu prac:
    > - lut twardy - rury o ?rednicy do 18mm,
    > - lut mi?kki - rury o ?rednicy do 28mm

    Jaki masz powód lutowania twardego instalacji miedzianych w domu?
    Myślisz, że instalacja lutowana lutem twardym jest trwalsza?
    Wręcz przeciwnie. W przegrzanej miedzi niszczona jest powłoka
    pasywacyjna i tworzą się wżery, które są powodem przyspieszonej korozji
    miedzi.

    > Co z Waszej praktyki jeste?cie w stanie poleci?, aby nie by?o problemu ze
    > skuteczn? prac??
    > Bed? wdzi?czny za pomoc w wyborze :-)

    Jeżeli chcesz naprawdę dobrze polutować lutem twardym instalację Cu to
    tylko palnik acetylenowo-tlenowy lub propanowo-tlenowy.
    Bez tlenu trudno jest uzyskać odpowiednią temperaturę.

  • 3. Data: 2014-06-13 22:43:38
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 13 czerwca 2014 22:05:43 UTC+2 użytkownik endju napisał:
> [...]
    >
    > - lut mi?kki - rury o ?rednicy do 28mm
    >

    > Co z Waszej praktyki jeste?cie w stanie poleci?, aby nie by?o problemu ze

    Szukaj palnika butan tlen. Samym butenem albo w mieszance z propanem niewiele
    zdziałasz. Perun robi palniki na butan, 3 sztuki o różnej mocy w komplecie.
    Największy ma moc 2kW. To za mało żeby polutować mosiądzem rurkę 10. Srebrem da radę
    rurkę 12 ale elektrody srebrne drogie. Cyną wszystkie te średnice co chcesz bez
    problemu polutujesz palnikami z Peruna. Lutowanie mosiądzem nie jest jakimś kolejnym
    cudem Świata. Jak to rury do wody albo co to ja bym lutował cyną. Prawidłowo
    polutowane cyną nie będą nic gorsze od kiepsko polutowanych mosiądzem. Do lutowania
    twardego potrzebne są dużo większe umiejętności niż do lutowania miękkiego.

  • 4. Data: 2014-06-13 22:59:38
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu piątek, 13 czerwca 2014 22:43:38 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:
    Do lutowania twardego potrzebne są dużo większe umiejętności niż do lutowania
    miękkiego.

    A te umiejetnosci posiadaja tylko kogutki.

  • 5. Data: 2014-06-13 23:40:18
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 13 czerwca 2014 22:59:38 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    miękkiego.

    > A te umiejetnosci posiadaja tylko kogutki.

    Jak będę miał kaprys to cie chuju wezmę na celownik. Chuja wiesz, w dupie byleś a się
    mądrujesz. Przyjdź jak się przestaniesz podpisywać kredkami.

  • 6. Data: 2014-06-13 23:58:20
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu piątek, 13 czerwca 2014 23:40:18 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:

    > Jak będę miał kaprys to cie chuju wezmę na celownik. Chuja wiesz, w dupie byleś a
    się mądrujesz. Przyjdź jak się przestaniesz podpisywać kredkami.

    Wez sobie swojego huja na celownik, to moze kiedys trafisz w sedno.
    Palancie.

  • 7. Data: 2014-06-14 00:00:13
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 13 czerwca 2014 23:58:20 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    się mądrujesz. Przyjdź jak się przestaniesz podpisywać kredkami.

    > Wez sobie swojego huja na celownik, to moze kiedys trafisz w sedno.
    >
    > Palancie.

    Popytaj innych czy mnie możesz obrazić albo wkurwić. Odpowiedzą ci ze nie bo byle kto
    nie może.

  • 8. Data: 2014-06-14 15:53:33
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu sobota, 14 czerwca 2014 00:00:13 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:

    a się mądrujesz. Przyjdź jak się przestaniesz podpisywać kredkami.

    > Popytaj innych czy mnie możesz obrazić albo wkurwić. Odpowiedzą ci ze nie bo byle
    kto nie może.

    To po co zaczepiasz byle kogo ?
    Mowil ci juz ktos ze jestes palantem ?

  • 9. Data: 2014-06-14 23:47:59
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-06-13 22:59, Marek pisze:
> [...]
    miękkiego.

    > A te umiejetnosci posiadaja tylko kogutki.

    Akurat tutaj to Kogutek ma rację.

  • 10. Data: 2014-06-15 00:57:21
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    endju wrote:
> [...]
    > - lut twardy - rury o średnicy do 18mm,
    > - lut miękki - rury o średnicy do 28mm
    >
    > Co z Waszej praktyki jesteście w stanie polecić, aby nie było

    do rurki 18mm trzeba palnika propan/tlen inaczej nie pójdzie a i dysza
    musi być co najmniej 4 bo nie da rady szybko rozgrzać ( miedź
    niestety szybko odprowadza ciepło)

    jeffrey