  • 1. Data: 2014-06-13 23:15:27
    Temat: Wyciągnięcie wkładki bębenkowej z zamka
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Próbowałem wymienić w drzwiach wkładkę, tzn. najpierw wyciągnąć starą.
    Zdjąłem szyld, odkręciłem śrubę mocującą, ale nie idzie (jej wyjąć): ani
    w te, ani we wte. Przekręciłem klucz maksymalnie w ę stronę, w którą się
    otwiera, ale też nic to nie pomogło. Czuję, że jakiś element zamka
    blokuje wkładkę. Więc jak się za to zabrać? Wybić wkładkę bębenkową na
    chama, młotkiem (wkładka jest stara, szkoda mi jej nie będzie)?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2014-06-13 23:22:45
    Temat: Re: Wyciągnięcie wkładki bębenkowej z zamka
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 czerwca 2014 23:15:27 UTC+2 użytkownik Krystek napisał:

    > blokuje wkładkę. Więc jak się za to zabrać? Wybić wkładkę bębenkową na
    >
    > chama, młotkiem (wkładka jest stara, szkoda mi jej nie będzie)?
    Weż nowa wkładke i zobacz jak to wyglada to zrozuiesz. Kluczem musisz tylko trochę
    przekręcić.
    Zresztą:
    https://www.google.pl/webhp?sourceid=chrome-instant&
    ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=wymiana%20wk%C5%82adki%20b%C
    4%99benkowej

  • 3. Data: 2014-06-14 01:00:40
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-06-13 23:22, Kris pisze:

    > Weż nowa wkładke i zobacz jak to wyglada to zrozuiesz. Kluczem musisz tylko trochę
    przekręcić.

    Przekręcałem tak i siak, na różne sposoby, żeby ten ząbek wkładki (tam
    nie ma zębatki - to stara wkładka) nie zahaczał o element w zamku, który
    powoduje chowanie się języka zamka. I nic to nie dało. Coś go trzyma lub
    blokuje i nie idzie go wyjąć.

    > Zresztą:
    > https://www.google.pl/webhp?sourceid=chrome-instant&
    ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=wymiana%20wk%C5%82adki%20b%C
    4%99benkowej

    Po nieudanych próbach wyciągnięcia wkładki od tego zacząłem. I wymiana
    wkładki nie wygląda tak prosto, jak na tym -
    <https://www.youtube.com/watch?v=D7XWHr3QLmQ> albo an tym
    <https://www.youtube.com/watch?v=vSZokxIYkSg> filmiku.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 4. Data: 2014-06-14 15:45:35
    Od: Marek <m...@g...com>

> [...]
    >
    > blokuje wkładkę. Więc jak się za to zabrać? Wybić wkładkę bębenkową na
    >
    > chama, młotkiem (wkładka jest stara, szkoda mi jej nie będzie)?

    wEZ WIRTLO 10ke i wierc az wszystko pusci.

  • 5. Data: 2014-06-15 23:20:47
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-06-14 15:45, Marek pisze:
    > wEZ WIRTLO 10ke i wierc az wszystko pusci.

    Tak drastycznie to nie było ale... stara wkładka blokowała się na jakimś
    elemencie zamka w środku drzwi i oprócz kręcenia kluczem, by ząbek nie
    blokował się o zamek, musiałem ją dosłownie wyszarpać z drzwi.

    Natomiast gorzej było z montażem nowej wkładki bębenkowej do zamka:
    okazało się, że stara wkładka jest w wersji "slim" - dolny element
    odlewu wkładki, pod cylindrem klucza, jest tak o połowę cieńszy od tego
    w nowej wkładce. Dobrze, że miałem pilnik. Trzeba było poszerzyć otwory
    pod wkładkę w zamku. Trochę czasu zajęło piłowanie, ale na szczęście
    udało się osadzić wkładkę w zamku. Jeszcze śrubę ze starej musiałem
    wykorzystać. Do nowych teraz dodają grubsze, solidniejsze wkręty o
    większej średnicy. A kiedyś w standardzie do zamków były cieńsze.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/