  • 161. Data: 2011-01-29 22:32:53
    Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości
    news:ii23fd$uqp$1@news.onet.pl...

    > Pamiętam jak dzisiaj jak to broniłeś tezy że kolektory mają sens
    > ekonomiczny. Teraz mam nadzieję, że i z tej tezy też się kiedyś wycofasz.

    Co to niby ma byc?

    > Napisz jaką masz wilgotności teraz? U mnie 32%

    Ja mam odpowiednia. Nie czuje potrzeby mierzyc tego.

    > Swoją droga to czy krytykujący wentylacje mechaniczną w samochodach
    > stosują sie do swojej teorii i jeżdżą z wentylacją OFF i z otwartymi
    > oknami? O klimie nie wspomnę gdyż to już całkowicie jest w sprzeczności z
    > ekonomią i potwornie osusza powietrze :))

    Albo takie lodzie podwodne, calymi miesiacami pod woda, czy stacja
    kosmiczna...

    Pozdro.. TK

  • 162. Data: 2011-01-29 22:34:53
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    > Swoją droga to czy krytykujący wentylacje mechaniczną w samochodach
    > stosują sie do swojej teorii i jeżdżą z wentylacją OFF i z otwartymi

    Przykład kompletnie bez sensu. W samochodzie podróżuje np 5 osób i maja do
    "dyspozycji" pewnie ok 3-4 m3 powietrza. Kubatura domu to kilkaset m3
    powietrza

    > klimie nie wspomnę gdyż to już całkowicie jest w sprzeczności z ekonomią i
    > potwornie osusza powietrze :))
    Klima to komfort i zarowno w domu jak i w samochodzie sie za nia płaci
    dodatkowo. Nikt rozsadny nie napisze ze klima przynosi jakies zyski
    ekonomiczne

    Kris

  • 163. Data: 2011-01-29 22:39:08
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Daleki jestem od tego a jedyne co chcę powiedzieć, to jest to że mój
    > rekuperator nie przesusza bardziej powietrza bardziej niź dobrze
    > działająca wentylacja grawitacyjna, pod warunkiem, że ona działa. Jeśli
    > nie działa to mechaniczna nie ma szans jeśli chodzi o wskaźnik
    > wilgotności. Pytanie jest tylko kto tu z zajadłych przeciwników wentylacji
    > mechanicznej ma sprawnie działającą wentylacje grawitacyjną? Kto z nich
    > trzyma rozszczelnione okna lub ma zamontowane nawiewniki które nie są na
    > głucho zabite?

    A co ma byc wskaznikiem sprawnie dzialajacej wentylacji? Wilgotnosc zdaje
    sie wyeliminowalismy?

    Zamontowales solary?

    Pozdro.. TK

  • 164. Data: 2011-01-30 06:54:15
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik janusz_kk1 napisał:

    > Poczytajcie sobie :)
    > http://www.taniaklima.pl/tk/pl/?p=p_11&sName=raport-
    z-dzialania-gwc

    No pięknie...., tylko to nie jest dom jednorodzinny :-))) i tu się
    zdecydowanie opłaca takie systemy zastosować.

    Przy kubaturze rzędu kilkuset m3 jakoś nie bardzo...

    Komfort to już inna sprawa i o tym nie mówię

    pozdr
    Robert G

  • 165. Data: 2011-01-30 08:52:54
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

> [...]
    >
    > Przykład kompletnie bez sensu. W samochodzie podróżuje np 5 osób i maja do
    > "dyspozycji" pewnie ok 3-4 m3 powietrza. Kubatura domu to kilkaset m3

    Nie wydaje mi się. W samochodach przeważnie jeździmy sami, ale to tak na
    marginesie.
    Wentylacje można wyłączyć i otworzyć okna bez względu na to ile mamy m3 do
    dyspozycji.
    Z resztą czasami widać kolesi w BMW z opuszczonymi szybami i łokciem na
    zewnątrz. Tylko nie wiedziałem że to są przeciwnicy wentylacji grawitacyjnej
    :D

    > Klima to komfort i zarowno w domu jak i w samochodzie sie za nia płaci
    > dodatkowo. Nikt rozsadny nie napisze ze klima przynosi jakies zyski
    > ekonomiczne

    To samo mogę śmiało powiedzieć o rekuperacji, dodatkowo znacznie ogranicza
    straty związane z efektywną wentylacją

  • 166. Data: 2011-01-30 09:09:11
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    > Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

    > Co to niby ma byc?

    > Ja mam odpowiednia. Nie czuje potrzeby mierzyc tego.

    To ja Ty możesz napisać nie co wyżej o tym, że wentylacja grawitacyjna
    gwarantuje mniej wilgoci?

    Czy masz dobrą czy złą to sie dopiero okaże. Tak za około 10 lat wyjdzie czy
    faktycznie wszystkie pomieszczenia miały zapewnioną efektywną wentylację. W
    nowych domach nic sie od razu nie dzieje. Poczekaj aż trochę kurzu osiądzie
    na ścianach który będzie stanowił doskonałą pożywkę dla ewentualnych różnego
    rodzaju wykwitów.

  • 167. Data: 2011-01-30 09:59:11
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    > Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

    > A co ma byc wskaznikiem sprawnie dzialajacej wentylacji? Wilgotnosc zdaje
    > sie wyeliminowalismy?

    Sprawna wymiana powietrza we wszystkich pomieszczeniach z zapewnieniem
    komfortu i zdrowia dla przebywających tam ludzi

    > Zamontowales solary?

    Nie, dla 2 osobowej rodziny, w tej chwili nie ma to sensu

  • 168. Data: 2011-01-30 10:21:05
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Sprawna wymiana powietrza we wszystkich pomieszczeniach z zapewnieniem
    > komfortu i zdrowia dla przebywających tam ludzi

    Po co?
    Jaki mierzalny parametr fizyczny powietrza różni sprawną wymianę od
    niesprawnej?
    Powiedz, żebym mógł zmierzyć u siebie.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 169. Data: 2011-01-30 10:28:55
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 23 Sty, 18:30, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:
    > To weźcie mi wytłumaczcie po jaką cholerę mam obniżać wilgotność do 15%?
    > Czyli po co mi rekuperator? Po co mi dodatkowa wentylacja?

    wilgotnosc bedzie stabilna (ja mam na poziomie 50% przy ilosci 80m3/h)
    ============

    U mnie jest stabilna. Prowadzę pomiary chyba już półtora roku. Co 5 lub 10
    minut jest zapisywane ciśnienie oraz temperatura i wilgotność w kilku
    miejscach. Mogę sprawdzić dokładnie kiedy jaka wilgotność była. Wahania są
    niewielkie. Np 38-49% w najbardziej suchym pomieszczeniu przez okres paru
    tygodni. Wynikają one z różnicy temperatur pomiędzy nocą a dniem, a nie z
    powodu napływania lub tracenia wilgoci.

  • 170. Data: 2011-01-30 10:32:15
    Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    l.googlegroups.com...

    > No. Ale co z tego ? Myslisz, ze specjalnie grzeje G11 zeby mi sie
    > rekuperator zwrocil? Nie :)
    > pozdr.

    Nie wiem jaki miales motyw. Grzanie G11 i rozmowa o oszczednosciach, to
    absurd.

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul