  • 1. Data: 2009-03-26 18:23:34
    Temat: Jakie kable położyć
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Jakie kable położyć pod:
    od głównego przyłącza 3 fazy z zabezpieczeniem 3x25 do głównego licznika
    monitoring - UTP?
    alarmy, sensory - UTP?
    zasilanie alarmów, monitoringu itp
    domofon
    sterowanie zewnętrznym czujnikiem pogodowym ogrzewania
    oswietlenie zewnętrzne z czujnikiem ruchu - YDYp 3x2,5 czy 1,5?
    piec akumulacyjny 3,5-4,5kW - YDYp 5x2,5 wystarczy?
    prąd do garażu wolnostojącego wiszący lub wkopany w ziemię

    Zalać i zatynkować, czy bawić się w dużo głębsze bruzdy i peszel?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2009-03-26 18:34:55
    Temat: Re: Jakie kable położyć
    Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl>

    Jan Werbiński pisze:
    > Jakie kable położyć pod:

    monitoring - zalezy od systemu, bnc albo skretka

    alarmy, sensory - skretka
    zasilanie alarmów, monitoringu itp to masz w skretce pare na to,
    monitoringi w zaleznosci od systemu, kamery masz albo na 12v albo na 230

    domofon - 4 zyly stykna

    sterowanie zewnętrznym czujnikiem pogodowym ogrzewania 2 albo 4 zyly
    stykna

  • 3. Data: 2009-03-26 18:54:13
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "doslaw" <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> wrote in message

    > monitoring - zalezy od systemu, bnc albo skretka

    Ja bym już nic z BNC nie robił. Wszędzie położyć skrętke komputerową. Jak
    potrzeba więcej prądu niskiego napięcia stałego to 2 skrętki równolegle. Ale
    radzę ci nie baw się już w żadne kable domofonowe. Koncentryk tylko do TV i
    SAT

    > alarmy, sensory - skretka

    UTP komputerowy

    > zasilanie alarmów, monitoringu itp to masz w skretce pare na to,
    > monitoringi w zaleznosci od systemu, kamery masz albo na 12v albo na 230
    >
    > domofon - 4 zyly stykna

    Też UTP komputerowy daj.

  • 4. Data: 2009-03-26 18:56:23
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> wrote in message
    > Jakie kable położyć pod:
    > od głównego przyłącza 3 fazy z zabezpieczeniem 3x25 do głównego licznika

    Daj 5x16 mm2 ale jak masz piece akumulacyjne z tego co pamiętam to daj 5 x
    25 mm2 i nie tylko chodzi o prąd ale i o spadki napięcia, żeby ci komputerów
    nie resetowało od włączania i wyłączania pieców.

  • 5. Data: 2009-03-26 19:15:38
    Od: MalyMJ <m...@t...pl>

    > Daj 5x16 mm2 ale jak masz piece akumulacyjne z tego co pamiętam to daj 5 x
    > 25 mm2 i nie tylko chodzi o prąd ale i o spadki napięcia, żeby ci komputerów
    > nie resetowało od włączania i wyłączania pieców.

    oo luudzie ... a moze 50 od razu ?

    juz widze jak w zlaczu elektryk wpina ta 25 w zabezpieczenie nadpradowe
    ktore oczywiscie jest zamkniete w zajebiscie wielkiej skrzynce S4

    przylacze do mojej dzialki ma dlugosc 230metrow po drodze bedzie jeszcze
    do tego przylaczonych 7 dzialek - kabel to 70-siatka AL - to tak dla
    porownania

    pozdrawiam
    MJ

  • 6. Data: 2009-03-26 19:21:34
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    wiadomości news:gqghoa$m4i$2@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Jakie kable położyć pod:
    > od głównego przyłącza 3 fazy z zabezpieczeniem 3x25 do głównego licznika

    Ile metrów ?

  • 7. Data: 2009-03-26 19:49:15
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w
    > wiadomości news:gqghoa$m4i$2@nemesis.news.neostrada.pl...
    >
    > Ile metrów ?

    Ok 12-17m od licznika. Wstępnie planuję użyć 5x2,5 mm tylko do pieca, osobny
    5x2,5 mm do AGD kuchni (wszystko na prąd), następny 5x2,5 do łazienki
    (pralka, terma i suszarka) i osobne kable 3x2,5 do gniazdek wszystkich,
    oprócz powyżej wymienionych.

    Jak widzę z podpowiedzi kolegów, to wszystko załatwię chyba trzema kablami:
    UTP, 5x2,5 i 3x2,5?

  • 8. Data: 2009-03-26 20:20:15
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości
    > Daj 5x16 mm2 ale jak masz piece akumulacyjne z tego co pamiętam to daj 5
    > x 25 mm2 i nie tylko chodzi o prąd ale i o spadki napięcia, żeby ci
    > komputerów nie resetowało od włączania i wyłączania pieców.

    W sumie, to będzie 3x 1,5kW, więc raczej nie będzie powodować skoków
    napięcia. Gorzej jest np z piekarnikiem, który na jednej fazie ma 3,5 kW.

  • 9. Data: 2009-03-26 20:29:06
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Jan Werbiński pisze:
    > Jakie kable położyć pod (...)
    Zgodne z projektem...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 10. Data: 2009-03-26 20:40:44
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    wiadomości news:gqgmov$2n$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Ok 12-17m od licznika. Wstępnie planuję użyć 5x2,5 mm tylko do pieca,
    > osobny

    Prądowo do 25A wystarczy 4mm2. Ale przy 17m spadek napięcia wyniesie prawie
    4V. IMHO jeśli robisz to dla siebie to 10mm2 będzie optymalne (spadek
    napięcia poniżej 1%).