  • 1. Data: 2020-06-22 13:27:36
    Temat: Jakie to drzewo lub krzew
    Od: ogrodnik <b...@g...com>

    Wyrosło mi nagle coś dużego, trzy pnie, dorodne liście, wygląda na lipę... Ale lipę
    piękną, osiemdziesięcioletnią mam 10 metrów od tego krzewu, pachnie teraz intensywnie
    jednak liście ma inne, mniejsze, gałązki są czarne i nie tak proste.
    Mam ochotę to-to wyciąć bo jest w tym miejscu i tak ciemno i wilgotno, jednak gdyby
    to lipa to może szkoda?

    https://imgur.com/KoIF6BB

    https://imgur.com/QzH8J5W

    https://imgur.com/XVaLctk

    https://imgur.com/Rou67NY

  • 2. Data: 2020-06-22 14:01:09
    Temat: Re: Jakie to drzewo lub krzew
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 22.06.2020 o 13:27, ogrodnik pisze:

> [...]
    > Mam ochotę to-to wyciąć bo jest w tym miejscu i tak ciemno i wilgotno, jednak gdyby

    Po sercowatych liściach sądząc, to lipa. A jeśli jeszcze liście są
    owłosione od spodu (takie kępki rudych lub kremowych włosków), to
    na pewno lipa. A jeśli nawet to nie lipa, to też szkoda ciąć, bo
    też piękna jest.