  • 1. Data: 2009-07-28 15:11:43
    Temat: Jakie zapotrzebowanie na moc?
    Od: m...@g...com

    Na dniach będę składał wniosek o warunki zabudowy. Trzeba w nim wpisać
    zapotrzebowanie na moc (prąd, gaz, ogrzewanie, woda).
    Inwestycją będzie przebudowa/rozbudowa domku-kostki z lat 70-tych.
    Po rozbudowie budynek będzie składał się z dwóch oddzielnych mieszkań
    oraz piwnicy (garaż, pralnia i małe mieszkanko). Będzie zamieszkany
    przez dwie rodziny: 1 osoba w mniejszym mieszkaniu i 4-osobowa rodzina
    w większym. Dodatkowo w przyszłości mieszkanko w piwnicy może być
    wynajmowane. Planujemy dać dwa kotły dwufunkcyjne na gaz: jeden
    zasilający mniejsze mieszkanie na parterze + piwnica i drugi do
    większego mieszkania.

    Z tego co się dowiadywałem, powinienem wpisać do wniosku:

    * Gaz do celów gospodarczych: 2 m3/h
    * Gaz do celów grzewczych: 4 m3/h
    * Woda: 1 l/s
    * Prąd: 15kW

    Czy tyle będzie wystarczająco? Nie jestem pewien tego prądu, ale tyle
    jest teraz.

    --
    Maciek

  • 2. Data: 2009-07-28 15:42:32
    Temat: Re: Jakie zapotrzebowanie na moc?
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > * Woda: 1 l/s
    > * Prąd: 15kW
    >
    > Czy tyle będzie wystarczająco? Nie jestem pewien tego prądu, ale tyle

    We wniosku o warunki zabodwy możesz napisać cokolwiek. Dopiero przy umowie z
    dostawcami mediów ma to znaczenie (finansowe).

  • 3. Data: 2009-07-28 19:20:32
    Od: "Gosia" <m...@p...onet.pl>

    Hej,

    tutaj możesz sobie oszacować swoje zapotrzebowanie na prąd
    http://www.vattenfall.pl/kalkulatorenergii/ pamiętając czy potrzebujesz 1,
    czy 3 fazy.

    Dostaniesz wyliczenie dotyczące zapotrzebowania na moc i wartość
    bezpiecznika. We wniosku podaj minimalną moc, dla której z przeliczenia
    wychodzi ten bezpiecznik (w uproszczeniu podana przez Ciebie moc musi
    nieznacznie przekraczać max dopuszczalną moc dla mniejszego bezpiecznika).
    Wtedy defakto będziesz mógł pobierać moc w przedziale min - max dla danego
    wyliczonego bezpiecznika, a podając wartość zbliżona do minimum mniej
    zapłacisz za przyłącze - koszt przyłącza to stawka x ilość kW.

    Jeśli chodzi o wodę i gaz, to obojętne co podasz. Nie ma to znaczenia dla
    wykonania przyłączy, chyba, żebyś zgłosił zapotrzebowanie na więcej niż 10
    m3/h - a to jest raczej mało prawdopodobne dla domku.

    Gosia

  • 4. Data: 2009-07-30 14:56:31
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Gosia pisze:

> [...]
    > - max dla danego wyliczonego bezpiecznika, a podając wartość zbliżona do
    > minimum mniej zapłacisz za przyłącze - koszt przyłącza to stawka x ilość

    Z tym bym uważał. Obecnie ZE instalują liczniki elektroniczne które
    rejestrują także przekroczenie mocy umownej. Popularny Apatorowski EC3
    potrafi rejestrować każde przekroczenie mocy umownej - data, godzina,
    wielkość przekroczenia. W taryfach za takie przekroczenia są określone
    opłaty.

    Posiadaczom licznika EC3 (lub innego wyświetlającego dane wraz z kodami
    OBIS) polecam zerknąć na wyświetlacz: w chwili gdy wyświetla się kod
    15.6.0 to wartość na wyświetlaczu oznacza maksymalną moc pobraną w
    trwającym okresie rozliczeniowym.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 5. Data: 2009-08-01 12:37:52
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 30 Lip, 16:56, Sebcio <s...@n...net> wrote:

> [...]
    > OBIS) polecam zerknąć na wyświetlacz: w chwili gdy wyświetla się kod
    > 15.6.0 to wartość na wyświetlaczu oznacza maksymalną moc pobraną w

    Tez mi taki ostatnio zalozyli.
    Nie mam pojecia, co mozna z niego wyczytac: cos tam ciagle sie
    zmienia. Jest moze jakas instrukcja ?

    A co do tematu: im wiecej mocy, tym wyzsza stawka za kWh.
    Jak sie wezmie duuuzo, to sie potem buli podwojnie, choc wykorzystuje
    sie polowe...