  • 1. Data: 2009-07-28 09:20:02
    Temat: garaż, co na podłogę?
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Witam właśnie zrobiłem sobie wylewkę w garażu - czekam aż wyschnie.
    Myślałem, że po takiej wylewce będę mógł jeździć, walić młotkiem...,
    będzie mocna i trwała. Gość od wylewek jednak mnie wyprowadził z błędu
    niestety już po zrobieniu wylewki.

    Ponoć zwykła wylewka nie nadaję się do mocnej eksploatacji i pasuje ją
    zabezpieczyć. Facet poleca mi płytki, ja jednak nie chcę się martwić, że
    mi młotek wypadnie i płytka pęknie, chciałbym taką podłogę by można na
    niej wszystko robić i nie martwić się o pęknięcia i dziury (oczywiście w
    granicach rozsądku).

    Słyszałem, że są jakieś masy na beton. jak się to nazywa ile kosztuje?
    Możecie coś polecić, naprowadzić mnie?

    Ariusz

  • 2. Data: 2009-07-28 09:36:32
    Temat: Re: garaż, co na podłogę?
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > mi młotek wypadnie i płytka pęknie, chciałbym taką podłogę by można na
    > niej wszystko robić i nie martwić się o pęknięcia i dziury (oczywiście w

    Znaczy rozumiem, że wylał Ci posadzkę jastrychową?
    To nie jest chudziak?
    Jak przykleisz gresy, mogą byc te tanie z kibelmarketów po 12-15zł/m2.
    I jak je dobrze przykleisz to nic ci nie pęknie i będziesz mógł młotkiem
    walić :).
    A jak masz kasę to kup sobie gresy techniczne i wtedy będziesz mógł czołgiem
    wjeżdzać.

    Pozdrawiam Michał

  • 3. Data: 2009-07-28 09:37:59
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Słyszałem, że są jakieś masy na beton. jak się to nazywa ile kosztuje?
    > Możecie coś polecić, naprowadzić mnie?

    Próbowałem ostatnio kupić ww. Betondur,
    ale lokalny dystrybutor / sprzedawca (Sewera)
    wycofał się z tego.

    Pomalowaliśmy więc Śnieżką na beton - jest to takie
    "gumowate" i na razie się sprawdza.

    Pzdr

    JKK

  • 4. Data: 2009-07-28 10:09:04
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Kup dowolną farbę epoksydową i pomaluj (niekoniecznie musi być napisane, że
    do betonu), jak już beton będzie dobrze wyschnięty a jeszcze nie pobrudzony.
    Nie kurzy się, nie ściera, wyglada przyzwoicie, a jak się obije to malujesz
    "łatę" w tym samym kolorze i gotowe. Dodatkowy plus, to to, że nie nasiąka i
    w zimie po wytarciu mopem masz sucho zamiast wilgotnego i brudnego betonu.
    Koszt takiej farby ok 5 zł/mkw.
    Jacek

  • 5. Data: 2009-07-28 10:40:59
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 28 Lip, 12:09, "Jacek" <m...@w...pl> wrote:
    > Kup dowolną farbę ...
    > Koszt takiej farby ok 5 zł/mkw.

    Powiedz co to konkretnie za farba? Jak liczę to co moge wygooglać (w
    temacie "epoksydowych farb) to wychodzi mi około 30zł/m2....

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 6. Data: 2009-07-28 14:55:15
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Na przykład taka
    http://www.tikkurila.pl/powloki_przemyslowe/powierzc
    hnie_metalowe/powierzchnie_metalowe/temacoat_gpl.255
    5.shtml
    Pierwszą warstwą maluje się farbą pół na pół z rozpuszczalnikiem (albo
    30-40% rozpusz.) aby wsiąkła i związałą wierzchnią warstwę. Potem jedna
    warstwa cienko wałkiem i gotowe.
    Caly czas mówimy o malowaniu cienkowarstwowym a nie o posadzkach
    epoksydowych, gdzie leje się 1 mm grubo i wtedy koszt odpowiednio skacze.
    Farba ok 30-35 zł/litr. Pierwsza warstwa ok 12 mkw/litra (rzadkiej farby)
    druga 6-7 mkw/litra, co daje 7-8 zł/mkw.
    Przy farbach tańszych np. Epoksylak (Anser) bedzie 5 zł. albo taniej.
    Jacek