  • 1. Data: 2009-07-27 21:23:57
    Temat: hydrofor
    Od: MalyMJ <m...@t...pl>

    Witam
    niestety moj smieszny hydroforek ktory byl zakupiony tylko na budowe (a
    teraz nawadnia caly dom) juz konczy swoj zywot

    mozecie napisac jakie macie hydrofory? tzn: jaki silnik, jaki zbiornik,
    no i czy jestescie zadowoleni :)

    ja mam chec zakupic zestaw wypasiony: pompa grudziadz trzystopniowa +
    silnik 2,2kw 3fazowy (juz posiadam), zbiornik 300l - jako ze mam silnik
    reszta bedzie mnie kosztowac niecale 1500zl

    dom pietrowy 200m., 2 lazienki, kuchnia(w planach zmywarka), umywalka w
    garazu, 2 krany na zewn., akwa240l (bedzie 1000)

    jakies porady?

    pozdrawiam
    MJ

  • 2. Data: 2009-07-27 22:39:13
    Temat: Re: hydrofor
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "MalyMJ" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > ja mam chec zakupic zestaw wypasiony: pompa grudziadz trzystopniowa +
    > silnik 2,2kw 3fazowy (juz posiadam), zbiornik 300l - jako ze mam silnik
    > reszta bedzie mnie kosztowac niecale 1500zl

    Generalnie to duzy zbiornik i wydajna pompa przydaje sie tylko przy duzym
    poborze wody, jak np. dlugie podlewanie kilku miejsc naraz. Zbiornik
    zapewnia wzglednie stala wydajnosc, pompa nadazy pompowac i bedzie sie
    wylaczac od czasu do czasu. No ale studnia musi byc wydajna i czy naprawde
    potrzebujesz takiego ukladu w normalnym domu? Roznica bedzie mniej wiecej
    taka, ze pompa bedzie wlaczac sie rzadziej po ubytku ok. 100L wody, bedziesz
    mogl cieszyc sie wiekszym cisnieniem w instalacji i to jedyne tak naprawde
    roznice. Jak nie potrzebujesz duzej wydajnosci i cisnienia to nie
    wykorzystasz mozliwosci i utopisz niepotrzebnie kase.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2009-07-28 13:05:13
    Od: MalyMJ <m...@t...pl>

> [...]
    > roznice. Jak nie potrzebujesz duzej wydajnosci i cisnienia to nie
    > wykorzystasz mozliwosci i utopisz niepotrzebnie kase.

    roznica miedzy trzy a dwustopniowa pompa to 70zl, roznica miedzy
    zbiornikiem 300 a 200l. to 30zl wiec wedlug mnie kwoty raczej pomijalne
    w skali calosci

    no i jak prad wylacza to mam na caly dzien wody (zalezy jeszcze w jakim
    momencie)

    pozdrawiam
    MJ

  • 4. Data: 2009-07-28 13:09:03
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    MalyMJ wrote:
    > mozecie napisac jakie macie hydrofory? tzn: jaki silnik, jaki zbiornik,
    > no i czy jestescie zadowoleni :)

    ja mam bez zbiornika, mala pompa grundfos z membrana. ciche, w pelni
    automatyczne, opoznienia w odbiorze wody nie ma. kosztowala cos 1100 PLN
    brutto (mq 3-45). no, jak nie ma prądu, to wody tez nie ma, ale to
    jedyna wada.

    --
    bartek

  • 5. Data: 2009-07-28 13:12:17
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > roznica miedzy trzy a dwustopniowa pompa to 70zl, roznica miedzy
    > zbiornikiem 300 a 200l. to 30zl wiec wedlug mnie kwoty raczej pomijalne w
    > skali calosci

    7% drożej zaledwie.
    W banku musiałbyś trzymać ponad rok kase na lokacie aby zysakć 7%;))))
    Ale to tak na marginesie.
    A na powaznie co zyskasz dając większy zbiornik i wydajniejszą pompę.

    > no i jak prad wylacza to mam na caly dzien wody (zalezy jeszcze w jakim
    > momencie)
    Jak częste są u Ciebie awarie prądu?

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-07-28 13:26:57
    Od: MalyMJ <m...@t...pl>

    bokomaru pisze:

> [...]
    > automatyczne, opoznienia w odbiorze wody nie ma. kosztowala cos 1100 PLN
    > brutto (mq 3-45). no, jak nie ma prądu, to wody tez nie ma, ale to

    mieszkam na wsi wiec pewna elastycznosc na wypadek braku pradu musi byc

    nawet ups do pieca i akwa jest

    pozdrawiam
    MJ

  • 7. Data: 2009-07-28 13:30:39
    Od: MalyMJ <m...@t...pl>

    > 7% drożej zaledwie.
    > W banku musiałbyś trzymać ponad rok kase na lokacie aby zysakć 7%;))))
    > Ale to tak na marginesie.
    > A na powaznie co zyskasz dając większy zbiornik i wydajniejszą pompę.

    ale zarobi sie szybko - jak jest praca :)

    a co zyskam - swiety spokoj ze niezaoszczedzilem pieciu groszy zeby
    pozniej narzekac

    > Jak częste są u Ciebie awarie prądu?

    czeste nie sa ale sie zdarzaja, z tego tytulu posiadam rowniez ups-a do
    pieca i akwa

    pozdrawiam
    MJ