  • 1. Data: 2009-07-27 18:55:07
    Temat: dzialka budowlana bez warunkow zabudowy
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    Jest tak: sa trzy dzialki obok siebie, dwie maja warunki zabudowy, sa
    sprzedane, trzecia nie ma tych warunkow. Czy moge bezpiecznie kupic taka
    dzialke i o te warunki wystapic. Gdzie, ile to kosztuje i czy moze
    zdazyc sie, ze nie bede mogl tam zbudowac domu. Wokol sa budowane inne
    nowe domy.

    Co ew. sprawdzic. Jest natomiast ksiega wieczysta.

  • 2. Data: 2009-07-27 19:10:36
    Temat: Re: dzialka budowlana bez warunkow zabudowy
    Od: KK <kakr77_skasuj_to_@_o2.pl>

    bulba008 pisze:
> [...]
    > nowe domy.
    >
    > Co ew. sprawdzic. Jest natomiast ksiega wieczysta.

    PZP Plan zagospodarowania przestrzennego, bo wiesz, może droga ma iść
    tamtędy, albo... Ale jak nie ma planu, a pewnie nie ma i nie idzie przez
    działkę rów, rzeczka, ma dostęp do drogi, nie postawili ostatnio słupów
    WN na prawo i lewo od działki, i takie tam to raczej można brać.
    KK

  • 3. Data: 2009-07-27 19:17:56
    Od: trud <t...@o...eu>

    Dnia Mon, 27 Jul 2009 20:55:07 +0200, bulba008 napisał(a):

    > ...Czy moge bezpiecznie kupic taka
    > dzialke i o te warunki wystapic...

    Najpierw wystąp o warunki zabudowy dla tej działki a jak Ci się spodoba to
    kup. Nie musisz być właścicielem działki by sprawdzić czy można i co można
    tam budować.

    --
    pozdrawiam
    trud

  • 4. Data: 2009-07-27 19:45:39
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bulba008" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sie, ze nie bede mogl tam zbudowac domu. Wokol sa budowane inne nowe domy.
    >
    > Co ew. sprawdzic. Jest natomiast ksiega wieczysta.

    Wystap o warunki zabudowy do gminy (nie trzeba byc wlascicielem)
    kosztuje to ok 20-50 pln. zaleznie od gminy
    i jak bedzie oki to kupuj
    w ciemno nie radze
    moze tam byc cos planowane
    (droga, kolektor, linia WN i tysiac innych rzeczy...)

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 5. Data: 2009-07-27 20:00:12
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 27 Lip, 20:55, bulba008 <b...@o...pl> wrote:
> [...]
    > dzialke i o te warunki wystapic. Gdzie, ile to kosztuje i czy moze
    > zdazyc sie, ze nie bede mogl tam zbudowac domu. Wokol sa budowane inne

    Zdarzyc sie moze wszystko :( Ja mialem identyczna sytuacje,
    zaryzykowalem - udalo sie. Latwo radzic zebys wystapil o warunki
    zabudowy - tyle ze to moze trwac i pol roku, a w tym czasie znajdzie
    sie pieciu innych chetnych na ta dzialke :) Usmiechnij sie w urzedzie
    do pani ktora wydaje warunki zabudowy, podpytaj o te dwie inne
    dzialki, powiedz ze chcesz kupic trzecia ale sie troche boisz..
    Zobaczysz reakcje - u mnie nie chciala na poczatku nic sypnac (bala
    sie ze jak potem bedzie inaczej, to ja pociagne do odpowiedzialnosci w
    sadzie ;-) ale po kilku milych slowach powiedziala w koncu, ze
    prywatnie to ona by to kupowala ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2009-07-28 07:45:18
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    .googlegroups.com...

    > zaryzykowalem - udalo sie. Latwo radzic zebys wystapil o warunki
    > zabudowy - tyle ze to moze trwac i pol roku, a w tym czasie znajdzie
    > sie pieciu innych chetnych na ta dzialke :) Usmiechnij sie w urzedzie

    Ten problem sie powszechnie rozwiazuje umowa przedwstepna. Kupujacy wplaca zadatek a
    sprzedajacy deklaruje, ze dzialka jest do zabudowania i nie ma wad prawnych. Po
    umówionym czasie strony uzyskuja warunki zabudowy, zapewnienia o podlaczeniu mediów,
    kredyt, poswiadczenie z Agencji Rolnej, ze rezygnuja z prawa pierwokupu i transakcje
    sie finalizuje. Nawet jesli ktos jest pewny za media i warunki zabudowy to nie
    przeskoczy mesiaca - dwóch na oczekiwanie na Agencje.

  • 7. Data: 2009-07-28 07:49:37
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci
    > to nie przeskoczy mesiaca - dwóch na oczekiwanie na Agencje.

    Eeee
    U nas takie pisma miejscowy oddzial Agencji wystawia w ciagu kilku dni- jak
    nie sa zainteresowani pierwokupem oczywiscie. A z reguly nie sa.

    Krzysiek

  • 8. Data: 2009-07-28 18:52:56
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    kris pisze:
> [...]
    > U nas takie pisma miejscowy oddzial Agencji wystawia w ciagu kilku dni- jak
    > nie sa zainteresowani pierwokupem oczywiscie. A z reguly nie sa.

    Bylem zobaczylem fajna dzialka. Tylko: gmina nie ma planu
    zagospodarowani tego terenu - jest za biedna. Dzialki obok maja podobno
    wydane warunki zabudowy (sprawdze) a do tej wlascicile juz wystapil.

    Woda: studnia glebinowa - ile kosztuje taka studnia z oprzyzadowaniem i
    uzytkowanie.
    Prad: jest na sasiednich posesjach: ile kosztuje przylaczenia.
    Kanalizacja: szambo - ile kosztuje eksploatacja
    Ogrzewanie: wlasne - nie ma gazu i przez 10 lat nie bedzie - co wybrac i
    ile to rocznie kosztuje.

    Przez dzialke obok tak w polowie/skosem przechodzi linia energetyczna na
    watlych slupkach cztery kabelki - tak jak to widac na wioskach, linia ta
    przecina rog dzialki ktora mnie interesuje ale slupek stoi na planie na
    te j dzialce obok. Linia doprowadza prad do juz wybudowanych domow wiec
    chyba jest niskiego napiecia - kable na malych izolatorach, slupki
    betonowe. Czy to duzy problem ?

  • 9. Data: 2009-07-29 16:36:44
    Od: Józef Małczyński <a...@g...com>

    On 28 Lip, 20:52, bulba008 <b...@o...pl> wrote:
> [...]
    > te j dzialce obok. Linia doprowadza prad do juz wybudowanych domow wiec
    > chyba jest niskiego napiecia - kable na malych izolatorach, slupki

    Ryzyko istnieje zawsze. Brak miejscowego szczegółowego planu
    zagospodarowania(gmina) powoduje, że warunki zabudowy terenu dla
    działki muszą być uzgadniane po złożeniu wniosku do gminy. Ona(gmina)
    kieruje do różnych osób i instytucji zapytania i uzgodnienia dotyczące
    możliwości zabudowy. To musi trwać. Ty kolego drogi sprawdź w
    energetyce, gazie, wodach, ściekach, telefonach, drogach- jakie są
    możliwości podłączenia działki. Te działania uzmysłowią Ci na wstępie,
    jak trudno coś zbudować. Jak się nie poddasz, to buduj. Zawsze też
    możesz zlecić takie działania osobie wykonującej funkcje techniczne w
    budownictwie. Ktoś taki będzie wiedział gdzie i o co pytać. Kupno
    działki jak kupno akcji-obligacji. Może bessa, a może hossa. Ale
    zawsze fajnie coś takiego mieć. Nie? Pozdro

  • 10. Data: 2009-07-29 16:52:42
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Bylem zobaczylem fajna dzialka. Tylko: gmina nie ma planu
    > zagospodarowani tego terenu - jest za biedna. Dzialki obok maja podobno
    > wydane warunki zabudowy (sprawdze) a do tej wlascicile juz wystapil.

    No to masz kilka miesięcy lub lat oczekiwania na warunki zabudowy

    > Prad: jest na sasiednich posesjach: ile kosztuje przylaczenia.

    Przyłącze dziś nie jest drogie bo ceny są zryczałtowane (od kW). Dlatego jeśli nie ma
    rezerwy w sieci i transformatorze to ZE odmówi podłączenia z przyczyn ekonomicznych.
    Bez zapewniena o dostawie nie kupuj takiej działki.

    > Kanalizacja: szambo - ile kosztuje eksploatacja
    > Ogrzewanie: wlasne - nie ma gazu i przez 10 lat nie bedzie - co wybrac i
    > ile to rocznie kosztuje.

    A ma być bezobsługowe czy lubisz nosić węgiel ?

> [...]
    > te j dzialce obok. Linia doprowadza prad do juz wybudowanych domow wiec
    > chyba jest niskiego napiecia - kable na malych izolatorach, slupki

    Tak. Od linii jest zawsze jakiś pas ochronny gdzie nie ma zabudowy. Tu będzie góra
    10-15m od skrajnego przewodu. Ale wiążącą odpowiedź dostaniesz w warunkach zabudowy
    bo w nich będziesz występował do dostawców mediów o uzgodnienia kolizji sieci.