  • 11. Data: 2009-07-26 22:20:43
    Temat: Re: Klasc styropian ?
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl>

    > To nie tyle kominek co raczej komin wymaga fundamentu
    >
    > --

    A komin to ma wsparcie w postaci bloczków betonowych.
    Poleciłem wykonanie pogrubienia ścianki w piwnicy dokładnie pod kominem
    właśnie wspomnianymi bloczkami betonowymi.
    Niby nie są murowane na płasko lecz postawione na dłuższym boku bo tylko
    tyle miejsca zostało na ławie.
    Tak więc tu jestem spokojny :-)

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 12. Data: 2009-07-27 05:51:05
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mirek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Jarek M." <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > jak chcesz miec izolacje w tym miejscu do daj pod kominek wartwe bloczków
    > betonu komórkowego
    Tylko że beton komórkowy jest nasiąkliwy a a jak jest mokry to niszczeje.
    Jeśli z czasem izolacja zacznie przeciekać, to d... blada i wylewka dalej
    może kucnąć.

  • 13. Data: 2009-07-27 08:50:51
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

> [...]
    > Jeśli z czasem izolacja zacznie przeciekać, to d... blada i wylewka dalej może

    sąsiad ma bunek gospodarczy z tego już kilka lat - pada na to deszcz i nic mu
    nie siadło

  • 14. Data: 2009-07-27 10:55:02
    Od: pio <p...@g...com>

    On 26 Lip, 03:30, "Jarek M." <j...@w...pl> wrote:
> [...]
    > będzie zbytnio wychładzał posadzki.
    >
    > Jak to zrobiliście w swoich domach i jak Waszym zdaniem powinno być

    Ja za namową wykonawcy dałem w tym miejscu bardzo wytrzymały styropian
    (to był chyba styrodur, czy styropian ekstrudowany, już nie pamietam).
    Jest ciepło i mocno.

  • 15. Data: 2009-07-27 22:07:18
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl>

    Ja za namową wykonawcy dałem w tym miejscu bardzo wytrzymały styropian
    (to był chyba styrodur, czy styropian ekstrudowany, już nie pamietam).
    Jest ciepło i mocno.
    ------------------------
    Drodzy Bracia i Siostry zjednoczeni w pl.misc.budowanie ;-)
    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, cenne rady i sugestie.
    W sumie kominek z obudową to nie jakiś giga ciężar, ale żeby spać spokojnie
    położę styrodur i będę spał spokojnie.
    Tym rozwiązaniem odciążę strop o kilkadziesiąt kg, zamiast lać na pełną
    grubość jak proponował hydraulik.

    Dziękuję i pozdrawiam
    Jarek

  • 16. Data: 2009-07-27 22:31:09
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Drodzy Bracia i Siostry zjednoczeni w pl.misc.budowanie ;-)
    > Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, cenne rady i sugestie.

    No prosze nie kazdego na to stac. :-) Chwala Ci za to bracie czy siostro.
    :-)

    > położę styrodur i będę spał spokojnie.
    > Tym rozwiązaniem odciążę strop o kilkadziesiąt kg, zamiast lać na pełną
    > grubość jak proponował hydraulik.

    No i slusznie, wyjdzie Ci taki Wash and go, tzn. two in one. :-)
    Chydraulicy to fajne chlopaki, ale nie zawsze o budowlance wiedza duzo.

    Pozdro.. TK