  • 1. Data: 2010-01-04 20:44:27
    Temat: Kocioł (de Dietrich MCR II) wyłącza się...
    Od: Rentier <f...@g...com>

    ...w przypadku gdy temp. zasilania = temp powrotu. Ok, niech mu będzie. Ale dochodzi
    do sytuacji,
    kiedy mam ustawione zasilanie na np.50 stC a temp. powrotu i zasilania ustawi mi się
    na np. 44 st.C.
    Pompa się wyłącza, a kocioł czeka w najlepsze na większą różnicę temperatur.
    Myk polega na tym, że obie temperatury powooooli równocześnie spadają i do istotnej
    dla kotła
    różnicy nie dochodzi.
    Skutek jest taki,że proces ten trwa nawet 15- 20 minut, a przez ten czas grzejniki mi
    się wyziębiają.
    Wybieg pompy ustawiłem na 1 minutę, może trzeba to wydłużyć?
    Jakieś inne przyczyny?
    R.

  • 2. Data: 2010-01-04 21:13:49
    Temat: Re: Kocioł (de Dietrich MCR II) wyłącza się...
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > Skutek jest taki,że proces ten trwa nawet 15- 20 minut, a przez ten czas
    > grzejniki mi się wyziębiają.
    > Wybieg pompy ustawiłem na 1 minutę, może trzeba to wydłużyć?
    > Jakieś inne przyczyny?

    To jest sam kociol bez automatyki??
    Masz podlaczony czujnik temp. zewn??
    Jak ustawiasz temp. kotla??

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2010-01-04 23:02:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Rentier wrote:
> [...]
    > Skutek jest taki,że proces ten trwa nawet 15- 20 minut, a przez ten
    > czas grzejniki mi się wyziębiają. Wybieg pompy ustawiłem na 1 minutę,

    myślę że trzeba wydłużyć... :)

    tak aby woda miała szansę oddac trochę ciepła. Wtedy delta sie powiększy i
    kocioł zastartuje.

    W sumie to dla mnie to wyłaczanie obiegu nie jest zbyt mądre podczas sezonu
    grzewczego. Woda powinna cyrkulowac non stop tak aby automatyka widziła co
    sie dzieje w ukłądzie. Niekóre atomatyki co jakiś czas puszczają na chwile
    pompe i sprawdzają deltę.

    jeszcze jedno pytanie dość zasadnicze. Czy te 15 minut wyziębienia
    grzejników powoduej jakies problemy w poziomie ciepła w pomieszczeniach. Bo
    wiesz sprawność ogrzewania oceniamy po temperaturze pomieszczeń a nie
    temperaturze grzejników.

  • 4. Data: 2010-01-09 20:41:31
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > To jest sam kociol bez automatyki??
    Termostat pokojowy (tymczasowy) typu wł/wył

    > Masz podlaczony czujnik temp. zewn??
    Nie
    > Jak ustawiasz temp. kotla??
    Na kilka sposobów:
    Próbowałem przy lekkich mrozach na zewnątrz ustawić zasilanie na 50 st.
    Jak spadło do -18, ćwiczyłem na 70stC

  • 5. Data: 2010-01-09 20:44:24
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > tak aby woda miała szansę oddac trochę ciepła. Wtedy delta sie powiększy
    > i kocioł zastartuje.
    Sprawdzę..

    > W sumie to dla mnie to wyłaczanie obiegu nie jest zbyt mądre podczas
    > sezonu grzewczego. Woda powinna cyrkulowac non stop tak aby automatyka
    > widziła co sie dzieje w ukłądzie.
    Szkoda prądu, IMO.

    Niekóre atomatyki co jakiś czas
    > puszczają na chwile pompe i sprawdzają deltę.
    O, to jest ok.

    > jeszcze jedno pytanie dość zasadnicze. Czy te 15 minut wyziębienia
    > grzejników powoduej jakies problemy w poziomie ciepła w pomieszczeniach.

    Owszem, stąd szkopuł:-( odczuwam spadek komfortu cieplnego, niestety

  • 6. Data: 2010-01-09 21:01:55
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Szkoda prądu, IMO.

    To sie tylko tak wydaje, bo przerwy miedzy kolejnymi odpaleniami nie sa
    wcale takie dlugie. Mierzenie ciagle temp. przez kociol powoduje, ze masz
    wzglednie stala temp. wody w instalacji i nie bedziesz odczuwal spadku
    komfortu cieplnego. Poza tym to co zaoszczedzisz na pradzie stracisz na
    gazie. Kociol po wystudzeniu instalacji pracuje dluzej z wyzsza moca a to
    niestety strata.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2010-01-09 21:27:59
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Na kilka sposobów:
    > Próbowałem przy lekkich mrozach na zewnątrz ustawić zasilanie na 50 st.
    > Jak spadło do -18, ćwiczyłem na 70stC

    To wyglada tak jakby instalator podlaczyl Ci do termostatu sama pompe a nie
    kociol. Ten ja wylacza po osiagnieciu zadanej temp. na termostacie ale zanim
    kociol osiagnie zadana temperature wody, tyko ze ten powinien chyba sie
    zagotowac. Szkopul polega na tym, ze to nie standardowe podlaczenie do tego
    kotla, o ile cala instalacja pracuje Ci wlasnie na tej jednej pompie.
    Sposob pracy kotla jest o tyle dziwny, ze normalnie kociol praktycznie caly
    czas mierzy temp. wody w instalacji i pompa pracuje praktycznie tez pracuje
    caly czas. Niestety nie mam doswiadczenia z podlaczeniem do takiego kotla
    termostatu o jakim piszesz i nic nie potrafie doradzic. Na oko wyglada cos
    nie tak z praca pompy w ogole. Stosujac inne sterowniki ustawia sie tzw.
    granice grzania. Jest to parametr okreslajacy do jakiej temp. zewnetrznej
    kociol w ogole ma grzac. Przykladowo ustawi sie temp. zewn. 20C to kociol do
    momentu kiedy taka temp. na zewnatrz nie wystapi to kociol w ogole nie
    wylacza pompy i bazuje glownie na temp. wody w instalacji. Dopiero kiedy
    temp. zewn. podniesie sie do 20C to taki parametr jak wybieg pompy okresla
    czas jej pracy po zakonczeniu grzania. To tak w skrocie wyglada.
    W kazdym innym przypadku kociol wylacza praktycznie tylko palnik a pompa
    ciagle pracuje bo kociol stale mierzy temp. wody.
    Byc moze kociol z Twoim termostatem zachowuje sie calkiem normalnie,
    termostat go wylacza zanim temp. wody osiagnie rzadana temp. i pompa po
    wybiegu wylacza sie. Moze cos jest z termostatem, za duza histereza skoro
    odczuwasz dyskomfort?

    Pozdro.. TK