  • 1. Data: 2010-01-04 14:01:35
    Temat: Zbiornik na ciepłąwodę ogrzewany słońcem na dachu.
    Od: "Rob" <r...@p...onet.pl>

    Witam.

    Chcę na wiosnę zamontować na dachu domku zbiornik na ciepłą wodę pomalowany na
    czarno żeby był ogrzewany promieniami słońca. Instalacja ma być wyprowadzona
    kominem wentylacyjnym. Czy to podlega jakimś przepisom? Jaki to musi być
    zbiornik? Jaka instalacja? Czy potrzebny jest zawór bezpieczeństwa?

    Rob

  • 2. Data: 2010-01-04 14:26:54
    Od: "łukasz" <g...@o...pl>

    a do czego chciałbys uzywac tej wody?
    generalnie stojaca w zbiorniku woda
    bedzie bardzo marnej jakosci!!

  • 3. Data: 2010-01-04 14:52:45
    Od: "Rob" <r...@p...onet.pl>

    > a do czego chciałbys uzywac tej wody?
    > generalnie stojaca w zbiorniku woda
    > bedzie bardzo marnej jakosci!!

    Woda ma być do codziennego użytku w okresie letnim zamiast bojlera
    elektrycznego. Nie ma być stojąca!

    Rob

  • 4. Data: 2010-01-04 15:13:10
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Rob" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Woda ma być do codziennego użytku w okresie letnim zamiast bojlera
    > elektrycznego. Nie ma być stojąca!

    Będzie stojąca, a w niej będzie kwitło bujne życie, które będzie zagrażało
    Twojemu życiu i zdrowiu.
    Poszukaj w archiwach, już kiedyś ktoś miał podobny pomysł i dokładnie
    opisywałem co się dzieje za taką wodą i dlaczego jest ona szkodliwa dla
    zdrowia ludzkiego.

  • 5. Data: 2010-01-04 15:13:21
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > kominem wentylacyjnym. Czy to podlega jakimś przepisom? Jaki to musi być
    > zbiornik? Jaka instalacja? Czy potrzebny jest zawór bezpieczeństwa?

    O ile sie dobrze orientuje to instalacje majace do 1,5m (albo do 3m nie jestem
    pewien) od szczytu dachu nie podlegaja zadnym zgloszeniom. Ale tutaj niech mnie
    poprawi ktos kto sie na przepisach zna z praktyki bo moja wiedza odnosi sie do
    montowania wiatraczka na dachu.

    Natomiast montowanie bojlera na dachu jest bezsensu.
    Lepiej na dachu zamontowac kaloryfer (tez czarny i najlepiej w skrzynce z szyba)
    dodac pompke a zbiornik na wode dac pod dachem dobrze ocieplony. Zbiornik na
    dachu szybko ci sie wychlodzi po zapadnieciu zmroku czy po pierwszym deszczu.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 6. Data: 2010-01-04 15:33:03
    Od: "Rob" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > Poszukaj w archiwach, już kiedyś ktoś miał podobny pomysł i dokładnie
    > opisywałem co się dzieje za taką wodą i dlaczego jest ona szkodliwa dla

    Nawet do prysznica?

    Rob

  • 7. Data: 2010-01-04 16:00:44
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Poszukaj w archiwach, już kiedyś ktoś miał podobny pomysł i dokładnie
    > opisywałem co się dzieje za taką wodą i dlaczego jest ona szkodliwa dla

    Pytającemu zdaje się chodzi o system powszechnie stosowany wkrajaś
    śródziemnomorskich. Jakos nie zauważyłem tam masowego wymierania.

  • 8. Data: 2010-01-04 16:26:25
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Nawet do prysznica?

    Zwłaszcza do prysznica. Bakterie legionelli nie są groźne po spożyciu, ale
    są bardzo groźne przy wdychaniu razem z oparami wody pod prysznicem.
    Dostając się do płuc mogą wywołać ostre zapalenie płuc, które ma dość duży
    wskaźnik śmiertelności wśród ludzi, dochodzący nawet do 20% i tym jest
    wyższy im osoba jest starsza.
    Niestety woda w takim zbiorniku nie nagrzeje się powyżej 55stC, którte
    zabija bakterie legionelli. Nadaje się ona tylko i wyłącznie do mycia
    chodników na zewnątrz.
    Kolektory słoneczne bez najmniejszego problemu nagrzewają powyżej tej
    temperatury.
    Tak więc jeżeli jest Ci drogie zdrowie Twoje i Twojej rodziny to zrezygnuj z
    takich pomysłów i zastosuj kolektory słoneczne.

    Tutaj poczytaj na ten temat: http://pl.wikipedia.org/wiki/Legionella

  • 9. Data: 2010-01-04 16:34:16
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    wiadomości news:hhta11$5cd$1@newsread1.aster.pl...

    > Pytającemu zdaje się chodzi o system powszechnie stosowany wkrajaś
    > śródziemnomorskich. Jakos nie zauważyłem tam masowego wymierania.

    Tyle, że tam jest większe nasłonecznienie, a dzięki temu temperatura w
    zbiorniku utrzymuje wyższą temperaturę.
    W naszym klimacie bardzo trudno jest użyskać temperaturę w takim zbiorniku
    powyżej 50stC.
    Najbardziej optymalny zakres temperatur dla namnażania bakterii legionelli
    to 25-46stC.
    Utrzymując temperaturę wody powyżej 50stC powodujemy, ze bakterie legionelli
    się nie namnażają.
    Natomiast giną w temperaturze powyżej 55stC.

  • 10. Data: 2010-01-04 16:46:06
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > legionelli się nie namnażają.
    > Natomiast giną w temperaturze powyżej 55stC.

    Myślisz, że tam woda nagrzeje się do aż 55 stopni?