  • 1. Data: 2010-01-04 16:07:19
    Temat: droga z tłucznia a odśnieżarka :)
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Mam 60 m. drogi dojazdowej, piękny tłuczeń, wywalcowany, w lecie same
    zalety, ale zimą... mimo że 'wygładzony' (o tyle o ile taki tłuczeń być
    wygładzony może) to przy jeździe odśnieżarką (taki pług wirnikowy Stiga z
    bocznym wyrzutem) zdarza się 'zabierać' kamienie. To że zostają wyrzucane z
    dużą siłą na bok czy do przodu to jeszcze nic. Zdażyło mi się już zerwanie
    śrub mocujących wirnik - wprawdzie koszt naprawy to kilkanaście pln, ale co
    będzie jak wirnik będzie się zrywał co chwilę? Pług non stop w remoncie?
    Chciałem wylać tam beton, taki wibrowany w technologii jak wykonanie
    normanej betonowej drogi dojazdowej, z dylatacjami, ale cena zaporowa :) -
    droższe to niż kostka...
    Najlepiej byłoby polać to czymś przeźroczystym :) żeby kamień został, ale
    nie ruszał się z miejsca... macie jakiś inny pomysł? (zwykła woda i czekać
    na lód odpada :))

    Adam

  • 2. Data: 2010-01-04 17:27:41
    Temat: Re: droga z tłucznia a odśnieżarka :)
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Adam pisze:
> [...]
    > Najlepiej byłoby polać to czymś przeźroczystym :) żeby kamień został,
    > ale nie ruszał się z miejsca... macie jakiś inny pomysł? (zwykła woda i

    sól

    Michał

  • 3. Data: 2010-01-04 17:56:33
    Od: "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > sól
    Przy -15 st C nie działa :(

    Adam

  • 4. Data: 2010-01-05 08:18:47
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 4 Sty, 17:07, "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > du si na bok czy do przodu to jeszcze nic. Zda y o mi si ju zerwanie
    > rub mocuj cych wirnik - wprawdzie koszt naprawy to kilkana cie pln, ale co
    > b dzie jak wirnik b dzie si zrywa co chwil ? P ug non stop w remoncie?
    > Chcia em wyla tam beton, taki wibrowany w technologii jak wykonanie
    > normanej betonowej drogi dojazdowej, z dylatacjami, ale cena zaporowa :) -
    > dro sze to ni kostka...
    > Najlepiej by oby pola to czym prze roczystym :) eby kamie zosta , ale
    > nie rusza si z miejsca... macie jaki inny pomys ? (zwyk a woda i czeka

    Ostatnio odsniezalem. Droge dojazdowa mam z 30 m z trawy. Przed domem
    rondo wysypane kamieniami pozostale z oczyszalnie przydomowej.
    Droge szuflowalem. Dobra szufla jakies 30 min roboty.
    Rondo odsniezalem samochodem wchodzac w poslizgi. Tylne kola robily
    jako spych wyrzucajac snieg na zewnatrz. Naped na przod przerzucal
    snieg na zewnetrzny pierscien ronda.
    Pozniej tylko wyrownalem szufla.
    Mysle ze podjazd z kamieni nie nalezy za bardzo odsniezac a jak ktos
    chce to niech ustawi maszynke tak aby zostalo troche sniegu. Maszynka
    sie nie niszczy a dla samochodu to nie problem pokonanie 10 cm sniegu.

  • 5. Data: 2010-01-05 10:18:21
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Adam said the following on 04.01.2010 17:07:
> [...]
    > się już zerwanie śrub mocujących wirnik - wprawdzie koszt naprawy to
    > kilkanaście pln, ale co będzie jak wirnik będzie się zrywał co chwilę?

    U mnie tez zaciagal kamienie (kamienie wielkosci piesci) i co skutkowalo
    denerwujacym lomotem.
    W Twoim przypadku to albo musisz zmienic plug na inny, pancerny, np taki
    jak w MF-70, gdzie lopaty maja 12mm grubosci a slimak 5mm ;) albo uniesc
    nieco nagarniak tak aby byl nieco nad ziemia (u mnie jest taka
    mozliwosc), a jak nie ma to trzeba dorobic.

  • 6. Data: 2010-01-05 10:22:09
    Temat: Re: droga z tlucznia a odsniezarka :)
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisal w wiadomosci

    > Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    > A kamieni nie przerzucal ;-) ?

    > Nie da sie "ustawic" - gardziel jedzie po prostu po podlozu
    > Mozna próbowac "utrzymac" wysokosc w rekach,
    > ale efekt marny.

    Da sie ustawic, ale tak do granicy 5-6 cm nad podlozem. Spróbuje to podniesc
    do 10-15 cm jakims chalupniczym sposobem, bo w rekach taka wysokosc utrzymac
    nie sposób.
    A jak to zawiedzie to pozostaje wykostkowanie ;)
    Adam